[Silicon image 0680 ide/raid controller] Problemen, werk nie

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor een vriend moet ik met een silicon image 0680 ide raid controller met 2 schijven zo instellen dat het werkt...maar nee hoor...

Schijven, 2 120 gieg maxtor's, zijn nieuw en getest, werken prima.

Schijven er al op verschillende manieren aan gehangen. De enigste keer dat ik een soort van raid bios in kwam was toen ik ze aan 1 kanaal allebij op cable select had hangen, maar dat kom ik nu ook niet meer.
Schijven allebij als master of als Cable select aan een kabel, ieder op een kanaal, geen succes..

Soms boot windows xp heel snel, soms heel traag. Drivers in windows xp zijn wel goed geinstalleerd.

Dus ik snap er niks van, elke keer weer wat anders, soms "zegt ie bij het booten, searching for devices" en press F3, maar meestal niet :?..1 keer zag de kaart dus 2 schijven aan 1 kabel, maar daarna niet meer...

kortom steeds wat anders. Het is wel een kaartje van 35 euro, maar ik verwacht niks speciaals, alleen wel dat ie het gewoon doet...iemand tips?

oja, aopen ak73pro(A) moederbord, soundblaster pci 128, matrox 450, realtek netwerk.

De kaart is een silicon image 0680 ide/raid ata133 kaart, 2 kanalen, geen jumpers, pci.

oja DARKRIDER vergeten te zeggen, het is de raid driver, en ik wil de 2 schijven in raid 1 hangen, allebij als master,elk op 1 kanaal. bij device properties vind ik verder niks terug van wat er aan hangt e.d. Ander PCI slot heb ik ook al gebprobeerd

[ Voor 29% gewijzigd door maratropa op 11-10-2003 17:31 ]

specs

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik gebruik hem gewoon als standaard IDE kaart zonder RAID met 2 Maxtors op 1 kanaal.
In apparaatbeheer, eigenschappen van de kaart en dan device info staat ook nog wat nuttige informatie. Welke HDs er aan hangen, snelheid, welk kanaal enzo.

Ga ervan uit dat je wel de juiste driver hebt geinstalleerd en niet perongeluk de raid driver als je geen raid gebruikt. Anders een ander PCI slot proberen?