Toon posts:

DVD station leest gebrande data-DVD niet, DVD-RW station wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.... Heb met Nero een data dvd gebrand op een NEC DVD+RW ND-1100A. Dit is niet mijn brander, heb deze er maar tijdelijk in zitten, dus wil ook graag dat mijn Liteon DVD-ROM LTD163 de betreffende DVD kan lezen.

Maar hij pakt de gehele DVD niet als ik hem in mijn eigen, gewone DVD-station duw, en wel in de DVD brander... Nu dacht ik zelf dus dat dit zou komen doordat de DVD misschien niet ge-finalized is, en hij hem daarom alleen in de writer pakt. Maar ik vind in mijn nero (5.5.10.7) nergens een optie om hem automatisch te finalizen.....

Waar komt het door?? (ligt het echt aan het finalizen? en zo ja waar kan ik dit doen/instellen??)

Verwijderd

branders zijn over het algemeen iets minder "kieskeurig" bij het lezen van cd's
wat voor merk cd's gebruik je?

offtopic:
dvd's zijn ook cd's ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 16:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 15:48:
branders zijn over het algemeen iets minder "kieskeurig" bij het lezen van cd's
wat voor merk cd's gebruik je?
Het gaat hier om dvd's ;)
En dat probleem voor kieskeurigheid zit voornamelijk in de branders. Komt inderdaad vaker voor dat die niet wil branden, maar kwa lezen zijn er weinig problemen als je het er in 1 keer op hebt gebakken

Maar in ieder geval, je kan in nero in het menu waar je ook je snelheid kan selecteren (laatste menu voordat je echt gaat branden) aanvinken of je hem wilt afsluiten of niet

Je kan hier onder andere kiezen of je iets on the fly wil branden en dat soort instellingen. Geloof dat het de onderste van de 4 vinkjes is die aan moet staan..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb nog een keer een dvd geprobeerd te branden, nu met finalize aanstaan, die heb ik eindelijk kunnen vinden thanx 2 vuurvlieg84.....

maar gvd hij doet ut nog steeds niet... ik krijg de melding "windows kan niet van deze schijf lezen. deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatible is met windows"..... en wederom als ik m in de dvd brander prop, doet ie ut wel gewoon.... HELP!!!!

Verwijderd

Wat gebruik je voor media!? DVD+R of DVD+RW

Want volgens (oa) deze pagina kan die LiteOn niet overweg met DVD+R media...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 19:08 . Reden: Khad niet in de gaten dat ND1100a geen -R(W) ondersteund ]