Hallo Ik heb zonet een harde schijf van 160 GB gekocht. Hier komen bestanden op van 99,5% van de bestanden zal 100 tot 900 mb groot zijn. Welke clustergrootte gebruik ik het beste als ik wil formateren met NTFS?
Je kunt dan het beste een zo'n groot mogelijk clustersize nemen (16K is dat geloof ik).
Omdat je toch allemaal grote files erop gaat mikken maakt dat niet zoveel uit.
En voor die paar kleine bestandjes zou ik niet moeilijk gaan doen eerlijk gezegd.
Omdat je toch allemaal grote files erop gaat mikken maakt dat niet zoveel uit.
En voor die paar kleine bestandjes zou ik niet moeilijk gaan doen eerlijk gezegd.
Ik kan kiezen tussen 8 kb , 16 kb , 32 kb en 64 kb ik weet dat het best een van de grotere is maar ik vraag me af welk van de grootte het optimaalste is voor dit soort bestanden.
zolang de bestanden groter zijn dan de clustergrootte is het goed
ik zou daarom ook voor 64kb clusters gaan in dit geval
Dat is niet geheel waar. Als je bestanden hebt die allemaal rond de 80 kb liggen, dan zou je voor elke file 2 clusters nodig hebben en je hebt dan ongeveer 48kb aan slack per file. Beetje veel als je dat doorrekend.Wolfboy schreef op 11 October 2003 @ 15:43:
zolang de bestanden groter zijn dan de clustergrootte is het goed
Dus alleen als _ik_ uitsluitend grote files zou hebben (en met groot bedoel ik +5 MB), dan zou _ik_ voor 64 kb/cluster gaan.
Maar hier zal 32kb/cluster of 64kb/cluster wel een goede waarde zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door _the_crow_ op 11-10-2003 15:50 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Pagina: 1