[XP] login script op werkstation werkt niet altijd

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb hier vannacht echt letterlijk alles doorgespit maar kan niets vinden :S

Ik zit met hetvolgende probleem:

Ik heb een goed werkend loginscript voor mijn users op het netwerk. Maar het gekke is dat het toch niet werkt, ik zal het uitleggen.

Zodra ik als mijzelf inlog dan wordt mijn drivemapping netjes aangemaakt. Ik ben zelf lid van DomainUsers en Domainadmins.

Nu log ik als user in, het script wordt gedraait en er komt geen mapping bij, nu heb ik vannacht via de dosprompt Net Use gebruikt en toen kreeg ik die mapping wel. Heel vreemd dus.

De mappen waar ik naar toe laat verwijzen heeft de gebruiker Full Access op, tevens de DomainAdmins en All Users zijn weg.

Wat zou nu de oorzaak kunnen zijn ?? Zou ik toch iets van password moeten gebruiken achter het script ?? Ik ben natuurlijk DomainAdmin en mag alles dus niet verwonderlijkd at het bij mij wel werkt maar dan denk ik op mijn beurt weer...... de user zou zijn password maar veranderen :S

Ik snap er even niets meer van :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je weet zeker dat (als user) het script gedraaid wordt? Zet er eens een "pause" bij zodat je zeker weet dat het wacht?
Als je als user hte login script nog eens laat uitvoeren, door bijvoorbeeld in een command window: %logonserver%\netlogon\logonscript.bat uit te voeren, krijg je dan nog bepaalde foutmeldingen ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Over wat voor Domain hebben we het hier? WindowsNT4 of hoger?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ga het proberen zometeen elevator.

Overigens is het een server 2003 Domain

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
NOg iemand suggesties ?? Ik ga nu de optie van elevator proberen !

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
er zit een policy in windows2003 welke het mogelijk maakt om windows XP machines 'wat langer te laten wachten' alvorens ze het inlogscherm laten zien (om genoeg tijd over te laten om de netwerkservices op de achtergrond te starten)

ik denk dat daar je probleem zit, je logt te snel in in XP, terwijl de feitelijke netwerkdienste nog niet helemaal gestart zijn, dat verklaart waarom het op de dosprompt dus wel lukt, want dan zijn ze inmiddels wel al gestart)

A wise man's life is based around fuck you

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://support.microsoft....5/2/93.asp&NoWebContent=1
voor meer informatie.

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 11-10-2003 21:42 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
De optie van zwelge werkt niet helaas, de topei stond al niet geconfigureerd dus ik denk dat dat sowiezo geen optie had kunnen zijn uiteindelijk.

De optie van elevator geeft de volgende error:

C:\Documents and Settings\gebruiker.DOMEIN>\\domainserver\sysvol\gebruikersnaam.bat
Het systeem heeft een poging tot inbreuk op de beveiliging gedetecteerd. Control
eer of u een verbinding kunt maken met de server die uw account heeft geverifieerd.

Ik weet er even geen raad mee.....

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat betekent dus dat je de 'pause' ook niet ziet van je loginscript? Staat er nog een nummer bij de foutmelding die je krijgt?

Kan je vanuit "Start -> Run -> \\DomainServer" wel aan de server? Weet je zeker dat de clietn goed in het domain hangt ?

• Zwelgje
krijg je nog relevante meldingen in de eventlog van de server en het werkstation :?

graag even posten, deze kunnen ons wat meer duidelijkheid verschaffen

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Het systeem hangt sowiezo goed in het domein want het script wordt bij mij als domain-admin wel gerund. Ik zal zo eventlog er eens op na slaan :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik wil nu net een W2K systeem in het domein hangen en rara wat gebeurt er....... er wordt netjes om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd die gemachtigd is om deze handeling te verrichten, ik heb de 2 mogelijkheden geprobeerd die er zijn en hij kna het netwerkpath niet vinden :s........ ik zal eens op de server gaan kijken maar er gaat hier iets flink fout begrijp ik zo, nooit problemen mee gehad eigenlijk :|

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Draai je 'gewone' loginscripts of draai je loginscripts vanuit group policy's?

Heb je gecontroleerd of de bestanden niet toevallig via NTFS beveiligd zijn tegen uitvoeren. Misschien heb je wel een inlogscript ooit aangemaakt in een directory waarin alleen jij toegang hebt en die later verplaatst naar de netlogon-share?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik draai gewone login scripts......

Wat vreemd is is dat ik zodra ik ingelogd ben, de shres van de server niet kan benaderen. Na enige tijd werken kan het ineens wel..... gaat dit altijd zo traag ?? Het zijn er maar 2 :)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

staat bij je client de dns Suffix wel ingesteld? Dat vertraagt het netwerk browsen namelijk enorm. Vooral XP clients op 2000 domain hebben daar last van.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
dns Suffix ??

Ik hbe net wel de DNS aangepast omdat die niet naar mijn server verwees..... waarom niet ?? Omdat ik alle DHCP-rommel van mijn router krijg :)

NU een nieuwe error, maar hier ben ik nog niet helemaal uit, het inloggen na het aanpassen van de DNS gaat wel stukken sneller vind ik zelf :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omwille van een prettiger werking van en met je AD zou ik je windows 2003 server ook de DHCP service over laten nemen van je router.

En als je nog steeds deze melding krijgt:
Het systeem heeft een poging tot inbreuk op de beveiliging gedetecteerd. Controleer of u een verbinding kunt maken met de server die uw account heeft geverifieerd.
Toevallig bij je netwerk properties > advanced 801.x authenticatie aanstaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 12 oktober 2003 @ 19:03:
Omwille van een prettiger werking van en met je AD zou ik je windows 2003 server ook de DHCP service over laten nemen van je router.

En als je nog steeds deze melding krijgt:

[...]

Toevallig bij je netwerk properties > advanced 801.x authenticatie aanstaan?
Nu je het zegt, Novell had ook wel last van dat probleem altijd als er drivemappings aangemaakt moesten worden, of met het inloggen of iets dergelijks.

Als je dat switchte dan werkte het wel, nu zal ik daar ook eens naar kijken :)

Ik heb mijn probleem opgelost door een Policy te maken en mijn documenten te laten verwijzen naar de server.....

Maar ik blijf dit nog wel even uitzoeken :)

Thnx alvast :)

EDIT: advanced 801.x authenticatie staat aan => uitzetten ??

[ Voor 5% gewijzigd door BacardiBreezer op 12-10-2003 19:43 ]

Verwijderd

BacardiBreezer schreef op 12 October 2003 @ 16:28:
dns Suffix ??

Ik hbe net wel de DNS aangepast omdat die niet naar mijn server verwees..... waarom niet ?? Omdat ik alle DHCP-rommel van mijn router krijg :)
ah zet die dhcp rommel van je router dan eens uit. zet een dhcp op je server aan en authenticeer deze!!!

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ga zo even verder met het testen via DHCP, DHCP is opgezet !

NU is er alleen iets vreemd met de folder redirection. Voor mij werkt het wel op My Document, en voor de users hier niet :S alles rechten op de folder staan goed ingesteld. Het vreemde is dat Desktop voor die users wel werkt en de icoontjes ook met een synchonisatie pijltje worden weergegeven maar de My Documents niet. Als ik op eigenschappen daarvan klik zie ik ook de verwijzing naar de server niet staan :(

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Heb je al in eventviewer gekeken of ze ergens acces is denied ofzo krijgen op je server.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zie in de eventvieuwer dat het domein niet gevonden kan worden of iets dergelijks....... dus ik dacht meteen aan DNS !!!!!!!!!!!!

Ik geef namelijk via DHCP de gateway en de DNS van m'n internet verbinding mee maar aangezien de DNS van server ook bekend zal moeten zijn hbe ik die maar weer mee gegeven maar ik zie tot nu toe nog geen vooruitgang geloof ik zo........

• Zwelgje
BacardiBreezer schreef op 13 October 2003 @ 19:33:
Ik zie in de eventvieuwer dat het domein niet gevonden kan worden of iets dergelijks....... dus ik dacht meteen aan DNS !!!!!!!!!!!!

Ik geef namelijk via DHCP de gateway en de DNS van m'n internet verbinding mee maar aangezien de DNS van server ook bekend zal moeten zijn hbe ik die maar weer mee gegeven maar ik zie tot nu toe nog geen vooruitgang geloof ik zo........
idd je moet de clients wel de DNS server meegeven die op je Domain Controller draait.. anders werkt het nooit nee

en die DNS config je dan als forwarder

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
rectificatie !!!!!!! Het werkt wel, ik had na de edit de PC laten inloggen en was zelf op een ander systeem gaan werken. Ik hbe de gebruiker gevraagd of alles naar behoren werkte bij het inloggen en jawel ! :)

(hetgeen waarom ik de DNS niet megaf was omdat ik hem handmatig geforceerd had op de clients zelf........ toen ik over ging op DHCP vanaf de server ipv de router had ik de DNS-verwijzing weggehaald maar hij gaf hem zelf natuurlijk niet mee omdat ik het anders wilde dan standaard :))

Maar nog willen dei users niet geredirect worden qua My Documents...... de Desktops werken wel en de instellingen op de server staan toch echt alle twee hetzelfde :|

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

BacardiBreezer,

binnenkort ik schat morgen staat er nieuwe HOWTO in faq over redirecten my documents.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
mutsje schreef op 13 October 2003 @ 22:26:
BacardiBreezer,

binnenkort ik schat morgen staat er nieuwe HOWTO in faq over redirecten my documents.
Kewl !

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Pagina: 1