[htaccess] Anti-pic leech icm Norton Internet Sec lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Voor een site die ik draai heb ik in m'n .htaccess bestandje een stukje code opgenomen om het leechen van pics tegen te gaan. Als mensen dus naar een plaatje proberen te linken wat door mij gehost wordt dan krijgen ze dus een "anti-leech" plaatje te zien ipv het echte plaatje. Dit werkt allemaal prima dus tot zover geen problemen.

Nou heb ik van een aantal mensen begrepen dat bij hen de site in z'n geheel vol staat met anti-leech pictures. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn (en bij heel veel mensen werkt het ook gewoon prima).

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat iedereen die problemen heeft, Norton Internet Security gebruikt... :/
Nou vraag ik me dus af waarom dit gebeurt, en natuurlijk helemaal, hoe ik (of zij) dit kunnen omzeilen?! Ik heb zelf geen NIS draaien dus ik vroeg me af of iemand hier het misschien wist??

Hier nog even de (enige) code van .htaccess:
code:
1
2
3
RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://www.website.nl/.*$      [NC]
RewriteRule .*\.(jpg|jpeg|gif|png|bmp)$ http://www.nep.nl/plaatje.jpg [R,NC]

Wees consequent, maar niet altijd

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarschijnlijk zorgt NIS dat er geen referrer meegestuurd wordt. Zorg dus dat je het plaatje terugstuurt als of een goede referrer er instaat, of geen referrer. Foute referrer -> anti-leech plaatje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Zie ook Google met de zoekwoorden: htaccess anti leech Norton Internet Security

2e en 3e link gaan ook over het probleem.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Het kan ook zijn dat die mensen je website opvragen zonder slash aan het eind en dat daar je probleem ligt.
Dus www.website.nl ipv www.website.nl/

Ja dit maakt uit. Ik heb dit zelf namelijk ook (opgelost met wat truuks trouwens).

Zie:
http://forum.onnovanbraam.com (ff copy pasten met en zonder slash)

PS: Ph34r my 1337 website destroyer: heb/had veel last van bandbreedte gesteel. En met veel bedoel ik echt veel, niet een paar MB per dag ofzo... Ging met bakken tegelijk.

[ Voor 213% gewijzigd door Cavorka op 11-10-2003 14:51 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Thanks voor de reacties, klinkt logisch met dat van die referrer en ik denk dat ik hier wel uit kom. Enne, dat van die trailing slash wist ik al, maar daar heeft het niets mee te maken (dat is namelijk een alles of niets verhaal, bij mij laad de site wel maar verkeerd).

Wees consequent, maar niet altijd

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

de TS weet het waarschijnlijk al maar even om het duidelijk te maken voor in de toekomst, mocht iemand dezelfde vraag hebben:

Norton Internet Security haalt geheel de referrer weg, en geeft dus geen referer door aan de link. Dit wordt gedaan om de "privacy" te waarborgen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1