Toon posts:

netwerkje met 2 56k modems en ouwe quatrofox 2?

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

ik wil hier in huis een soort van inbel lijntje hebben zo dat ik op een pc met breedband internet kan inbellen als er weer eens een pc hier staat die ik mag repareren en er geen netwerk kaart in zit,

nou heb ik wel 2 modems hier,

1x Interne Sweex
en een externe Dynalink
bijde supporten V.92 en zijn FAX/VOICE/DATA

nou vraag ik me af hoe ik het t simpelste kan maken,

PC met modem ===telefoonlijn=== PC met modem

maar ik gok dat dit ^^ niet gaat werken ivm geen dailtone oid?

nou heb ik hier nog een ouwe Quatrofox 2 liggen (terwijl we al 4 jaar weer een gewone PTSN lijn hebben >:) )

zou dit dan kunnen?

PC met modem ==telefoonlijn==[Quatrofox 2]==telefoonlijn=== PC met modem.

NB die Quatrofox zit verder niet aan een werkende telefoonlijn in dat geval, alleen tussen die 2 lijnen naar die pcs. ( en aan de stroom natuurlijk )

gaat 1 van deze manieren werken? ( of mischien bijde wel? )

en hoe vertel ik mn windows host dan ( XP of win2k advanced server ) dat die een inkomend gesprek moet aannemen?

aangezien er bij optie 1 geen dailtone is en ook geen ringsignaal?

van mn Quatrofox 2 weet ik niet als die een dailtone wil genereren :P en een ringsignaal ( gok van wel )

als die in een andere subfora moet mag diewel een moveje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 13:34 ]

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:18
Communiceren via 2 modems zonder werkende telefoonlijn (je eerste schets) kan best.
Heb het zelf ook een keer gedaan toen ik files moest overzetten. :P
Op de ene PC geef je het commando ATDT (met of zonder een nummer, weet ik niet meer) <enter> en hij zal gaan bellen....
Op de andere PC geef je dan het commando ATA <enter> en hij zal opnemen...

Voila, verbinding is tot stand gebracht...
Zal in het mischien even niet lukken (je moet snel zijn), maar het kan wel degelijk.

IK weet niet hou jij het wil gaan doen, maar ik deed het destijds onder DOS met het programma Terminate... (goude oude BBS-tijden :P)

edit: typefouten, kleine verandering

[ Voor 50% gewijzigd door ironx op 11-10-2003 13:46 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
TIP: USB netwerkkaart ... Stukje sneller.

PS: Het ding heet Quattrovox.

[ Voor 30% gewijzigd door Juicy op 11-10-2003 13:48 ]

-

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

wrom koop je geen nic, ding kost 5 euro ofzo, en gaat toch echt VEEEEEEL sneller als met 2 modems :P

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Longlegg schreef op 11 October 2003 @ 13:47:
wrom koop je geen nic, ding kost 5 euro ofzo, en gaat toch echt VEEEEEEL sneller als met 2 modems :P
dat niet elke pc een nic heeft die hier in reparatie komt? en soms geen eens ruimte er voor hebben B)

en ze hebben altijd wel een modem of een lege compoort :P

en dan nog tis alleen maar voor driver updated en dat soort gein :P
maar zo kost t geen kapitalen aan foonkosten B)

ow btw ik heb een terminal link weten te bouwen, alleen nu nog iets zo dat er TCP/IP verkeer overheen kan :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 14:17 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Of het gaat zonder (huis)centrale weet ik niet.

Maar met huiscentrale gaat het iig wel. Je kunt in windows instellen dat de modem kijkt of er word ingebelt. Hierbij kun je ook een username + password instellen.

Met de andere pc kon je dan inbellen zoals dat je dat normaal bij een provider doet.

Dan heb je een verbinding. Je moet dan wel een FTP / HTTP server oid draaien, anders heb je er nog niks aan :)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik zou zeggen: Probeer het eens :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Rubie-The-Sysop
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 22:53
Hallo,

Ik wil ongeveer hetzelfde. Me vader heeft een nieuwe laptop gekocht. In die latop zat een netwerkkaart. Maar die is op zijn werk eruit gejat. Het is een oude P1 zonder usb. Anders had ik wel een USB netwerkkaart gekocht. Maar in ide latop zit nog wel een modem. En wij hebben thuis nog een Quattrovox II liggen. Ik heb nog 2 externe modems en 2 ISDN interne modems (volgens mij). Die modem in die latop is 56K.

Nu wil ik op minimaal 2 plekken in mijn kamer op internet kunnen. Bij me bed en op de plek waar ik huiswerk maak. Zelf hebben we nog wel telefoon draad en ook nog ISDN kabel. Nog telefoon contactdozen enz.

Maar hoe moet ik nu te werk gaan ? Hoe moet ik die Quatrovox aansluiten ? Welke modem moet ik gebruiken ? Moet de PC daarvoor annstaan ? Welke software moet ik instaleren ?

Het telefoon netwerk zeg maar gaat maar in 1 kamer. Alleen in mijn kamer. En een computer met internet aansluiting (breedband Chello) heb ik ook op mijn kamer. Dus ik hoef maar weinig draden te trekken. Ik hoop dat het lukt.

@Area_51 Is het jou gelukt ?

• Rubie-The-Sysop
Plz wil iemand ff reageren :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Is het niet zo dat aan de ISP-kant van een 56k inbellijntje een ISDN aansluiting zit?
Dan zou 33k6 dus het hoogst haalbare moeten zijn tussen 2 analoge lijntjes...

Weet het niet zeker btw hoor, maar dat is iets dat uit 1998 oid is blijven hangen :P

• Rubie-The-Sysop
m-m schreef op 23 oktober 2003 @ 22:36:
Is het niet zo dat aan de ISP-kant van een 56k inbellijntje een ISDN aansluiting zit?
Dan zou 33k6 dus het hoogst haalbare moeten zijn tussen 2 analoge lijntjes...

Weet het niet zeker btw hoor, maar dat is iets dat uit 1998 oid is blijven hangen :P
Waarom 33k/s ? Het gaat (denk ik) van de ISP kant naar de Qautrovvox II met een max snelheid van 128kb/s en naar de aansluitpunten met een snelheid van max 56kb/s.

Maar wat ik dus moet weten hoe sluit ik het op de quatrovox aan. Je hebt namenlijk maar 2 aansluitpunten per poort. En hoe bel ik in op de ISP ?

offtopic:
Met telefoon gebeuren ben ik dus echt n00b

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 14:17:
dat niet elke pc een nic heeft die hier in reparatie komt? en soms geen eens ruimte er voor hebben B)

en ze hebben altijd wel een modem of een lege compoort :P
Waarom loop je dan moeilijk te doen met een modem en 'telefooncentrale' als je er gewoon een null-modem kabel tussen kunt hangen?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
Rubie-The-Sysop schreef op 20 October 2003 @ 22:23:
Hallo,

Ik wil ongeveer hetzelfde. Me vader heeft een nieuwe laptop gekocht. In die latop zat een netwerkkaart. Maar die is op zijn werk eruit gejat. Het is een oude P1 zonder usb.
Een nieuwe laptop met een p1 processor ?! :?

-

Verwijderd

Je kan toch ook met een null-modem kabel twee computers via de compoorten op elkaar aansluiten? Daar hoeft toch helemaal geen modem tussen?

• Rubie-The-Sysop
Juicy schreef op 24 October 2003 @ 14:03:
[...]

Een nieuwe laptop met een p1 processor ?! :?
Ik bedoel dat me vader een nieuwe laptop heeft gekocht. En dat ik zo ongeveer zijn oude mag hebben :)

@Sjord Maarik moet ht op een grotere afstand doen en op 2 locaties. Dus vorr mij is dat geen oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 24-10-2003 16:11 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
IK doe er altijd gewoon ff een pci netwerkkaartje in zo`n ding van 8 euro en dan ken je veel sneller windows updaten enzo dan via 56k

Of je koopt een usb netwerkkabel.

• Rubie-The-Sysop
raymonvdm schreef op 24 October 2003 @ 16:18:
IK doe er altijd gewoon ff een pci netwerkkaartje in zo`n ding van 8 euro en dan ken je veel sneller windows updaten enzo dan via 56k

Of je koopt een usb netwerkkabel.
Ik kan dat niet doen want een netwerkkaart voor een latop kost zo ongeveer 30 a 40 euro.

En op de latop zit ook geen USB (Maar dat heb ik volgens mij al in me bericht vermeld)

[ Voor 11% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 24-10-2003 17:14 ]

• Rubie-The-Sysop
Ik heb het op nog 2 forums gevraagd (http://www.helpmij.nl/for...ad.php?s=&threadid=138047 en http://www.hardwareforum....38c57ed42e0acb38e7e5a192e) maar ik heb op beide (nog) geen antwoord. Dus ik vraag me af of het wel gaat lukken

Nogmaal @Area_51 is het bij jou gelukt ?

• Rubie-The-Sysop
Dit stond erop de KPN site. Mischien hebben jullie er wat aan:
QuattroVox
Met deze uitgebreide huiscentrale/adapter sluit u uw bestaande toestellen op het ISDN-netwerk aan. De centrale heeft vier poorten die alle vier NummerWeergave, WisselGesprek en Doorschakelen ondersteunen. De Quattrovox is geschikt wanneer u meerdere gewone toestellen en bijvoorbeeld een faxapparaat in huis heeft. Wilt u met ISDN-snelheid internetten dan kiest u voor de QuattroVox in combinatie met een PC-card kaart (Fritz!Card)
En ik heb nog een keer de Quattrovox opengemaakt. En per poort heb je 2 ansluitpunten een A en een B.

En over aansluiten stond er ook nix intresants over:
De stekkers aansluiten:

1. Steek de ene brede minstekker (RJ45) van het meegeleverde ISDN aansluitsnoer in het aansluitsnoer ISDN van de Quattrovox II
2. Steek de andere brede minstekker (RJ45) van het snoer in het NT1-kastje (= ISDN hoofdstopcontact) of in een van de ISDN wandcontactdozen
3. Steek de stekker van het electriciteitssnoer van de Quattrovox II in een 230V stopcontact
4. Eerst knipperen de 4 groene controlelampjes tegelijk
> Dit is de zelftest van de Quattrovox II
> Daarna gaan 1 of meerdere lampjes die de softwareversie aangeven branden
> Als er verbinding is met de NT1 of met de ISDN-centrale, gaat het rode controlelampje 'in bedrijf' branden
Ik heb nog een schema gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://145.7.201.121/eservice/esupport/answer/graphics/producten/adapters/Quattrovox_II_III_aansluitingen.gif

Maar wat moet ik met de zwarte en gele snoeren doen ? Niet aansluiten ?

Mischien is dit wel handig dat ik weet op welk nummer in kan inbellen:
Quattrovox II, Telefoonnummer programmeren
Afbeelding Quattrovox II

De Quattrovox II heeft vier analoge aansluitpunten, poorten genaamd. Als u telefoonnummers programmeert, worden deze direct aan een poort van de Quattrovox II toegewezen. Op iedere poort kunt u maximaal 3 telefoonnummers programmeren (positie 1, 2 en 3). De gesprekskosten worden op uw telefoonrekening altijd weergegeven voor het nummer dat op positie 1 van iedere poort is geprogrammeerd. Als u op elke poort maar één telefoonnummer programmeert, krijgt u op uw telefoonrekening de kosten dus per poort gespecificeerd.

Let op:
Als u één of meerdere poorten (nog) niet in gebruik heeft, moet u aan deze poorten een fictief telefoonnummer koppelen, bijvoorbeeld 0000000.
Doet u dit niet, dan reageert deze poort op alle telefoonnummers van uw aansluiting.

U kunt als volgt de poorten van de Quattrovox II programmeren:

1. Neem de hoorn op van een aangesloten toontoestel
2. Druk op de Flash-toets
> U hoort de interne kiestoon
3. Toets in: * 8 7 * pincode #
> U hoort de acceptatietoon
4. Toets in: * poortnummer (1, 2, 3 of 4) positie (1, 2 of 3) * telefoonnummer zonder netnummer #
> U hoort de acceptatietoon
Ik heb ook ff opgezocht wat de flash/toets is.
Toestel, wat is de flash-toets?

Om bepaalde diensten te activeren gerbuikt u de zogenaamde flash-toets. Over het algemeen zijn dit de toetsen afgebeeld met de letter F, R, RR, of RE. Ook wordt wel het haakcontact gebruikt.

Raadpleeg voor meer informatie hierover de gebruiksaanwijzing van uw toestel.

[ Voor 87% gewijzigd door Rubie-The-Sysop op 25-10-2003 18:28 ]

• Rubie-The-Sysop
Hallo,

Ik heb ff een testopstelling gemaakt. Met 2 wandcontactdozen en op allebij eentelefoon. En ik heb de blauw + rood aangesloten. Maar bij beide toestellen hoor ik geen kiestoon :(. Enders kan ik alvast experimenteren met nr's en poosten instellen.

Ik hoop dat iemand mij kan bertellen wat ik fout heb gedaan.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rubie-The-Sysop schreef op 24 October 2003 @ 16:11:
@Sjord Maarik moet ht op een grotere afstand doen en op 2 locaties. Dus vorr mij is dat geen oplossing.
Null-modem kabels kunnen toch ook lang zijn, of niet?
En 2 locatie is wat? Amerika en Europa? Of woonkamer en zolder?

• Rubie-The-Sysop
OlafvdSpek schreef op 27 October 2003 @ 09:41:
[...]

Null-modem kabels kunnen toch ook lang zijn, of niet?
En 2 locatie is wat? Amerika en Europa? Of woonkamer en zolder?
In 1 kamer een paar meter 2 of 3. En zo'n kabel is veel te dik om af te werken en al helemaal als er 2 naast elkaar lopen omdat ik op 2 locaties wil internetten.

En wil iedereen ff deze draad doorlezen. http://www.hardwareforum.nl/viewtopic.php?p=439657
Hier zegt iemand dat het niet mogenlijk is om onderling te bellen zonder buitenlijn. Dus het is niet mogenlijk :(:(

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik weet niet of die quattrovox uberhoupt gaat werken zonder ISDN lijn eraan, Hij zal iig in storing gaan staan (knipperend power ledje)

en je kunt een quattrovox zo proggen dat je geen flash toets nodig hebt, (zo staat ie standaard zelfs, je moet dan een 0 draaien om naar buiten te bellen en 1 tot 4 geeft je andere aangesloten lijnen)

Repareren doe je zo.

• Rubie-The-Sysop
Sine schreef op 01 november 2003 @ 18:20:
Ik weet niet of die quattrovox uberhoupt gaat werken zonder ISDN lijn eraan, Hij zal iig in storing gaan staan (knipperend power ledje)

en je kunt een quattrovox zo proggen dat je geen flash toets nodig hebt, (zo staat ie standaard zelfs, je moet dan een 0 draaien om naar buiten te bellen en 1 tot 4 geeft je andere aangesloten lijnen)
Dat knipperdende lampje heb ik dus. Maar ik zou hem dus kunnen programeren door hem tijdelijk aan te sluiten op onze NT1 ofN1 maar daar zit al een andere centrale op (Vox chicaco 200). want ik kan dan ik niet met een modem op een andere modem inbellen met 1 cijfer. En hoe heeft de software om een ISP na te bootsen.
Pagina: 1