Toon posts:

Spam-block (Dynablock) bij easynet blokkeert thuisgebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo gebruikers met een eigen mailserver,
Gisteren stuurde ik een mailtje naar yandex.ru (Dit is een soort russische hotmail) Ik stuur al mijn mail via mijn eigen mailserver. Aangezien @home vroeger en misschien nog wel een brakke mailserver had. Nu kreeg ik het bericht terug met de volgende headers:

SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<xxxxxxxxxxx@yandex.ru>: host
mx1.yandex.ru [213.180.193.106]: 550 5.7.1 Policy analysis reported:
Dynamic/Residential IP range listed by easynet.nl DynaBlock -
http://dynablock.easynet.nl/errors.htm rcpt=<xxxxxxxxxxx@yandex.ru>

Die pagina doet het niet, het moet http://informatie.easynet.nl/error/errors.html#dynablock zijn.

Een paar week terug kon ik nog wel mail verzenden naar die server. Ik ben er dus weer mooi klaar mee. Volgens easynet.nl zit ik dus bij een onveilige provider. Het mooie is dat @home al tijden poort 25 heeft gesloten bij hun gebruikers. Dus daar kunnen al geen open-relays meer in bestaan.
Het kloterige is dat ik dus over moet naar de mailserver van @home. iets waar ik geen zin in heb. Het is niet mogelijk van die lijst af te komen omdat ik geen vast ip-adres heb. Eigen server mag wel van @home, zolang die geen overlast veroorzaakt en er niet extra pc's aan hangen.

Is dit niet een soort concurrentie vervalsing? Easynet is een ISP en leuk en aardig dat ze die lijst hebben vrijgesteld voor iedereen die hem wil, maar mogen zij zorgen dat nu wereldwijd verkeer van een concurrent kan worden geblokkeerd? Zeker als die concurrent er al alles aan heeft gedaan om te zorgen dat er geen spam van hun netwerk af komt?

Ik zou er graag vanaf willen. De server wordt ook gebruikt als een soort goedkope mail-relay via fetchmail. Nu mag ik daar ook nog es een andere oplossing voor verzinnen.
Enige mogelijkheid is een adsl-abo te nemen bij Demon. Die heeft wel een vast IP. Maar ik wil helemaal geen ADSL!

Verwijderd

Die eikels bij easynet maken het je nog moeilijker. Als je een klacht instuurt omdat je server wel een ipadres heeft (Door gekregen van de Alg. Directeur provider) Reageren ze eens niet. krijg je eindelijk reactie omdat je een hoop ruzie hebt gebouwd aan de telefoon krijg je de melding dat je niet mag mailen omdat je een MXPosure adres hebt. Terwijl dit ip adres wel vast is....

Easynet ZIJN EIKELS BIJ HET LEVEN........ Ze willen zeker extra uren voor alle mail dat ze moeten beantwoorden.

Er bestaat ook zoeits als Spamassasin of Bayesian classification. Maar ja zal zeker te moeilijk zijn.....

Grtz...

Verwijderd

Hm ik heb mijn IP weer's door die openrbl gehaald en ook met een @home IP zit het niet
goed.

Ik zie dat er 1 IP als proxy wordt gezien in mijn range, (dat ben ik dus niet), houdt dit nu in dat mijn mail niet geaccepteerd wordt door servers die bij de openrbl checken? Of kunnen ze daar ook een score aan meegeven??
Results: Positive=2, Negative=29 (2003-10-15 07:25:25 UTC)
@DYNAMIC/dialup: 213.XXX.XXX/24: 553 DynaBlock - http://dynablock.easynet.nl/errors.html
@SPAM/spamsource: 213.XXX.XXX/24: 553 PROXY 213.XXX.XXX.XXX44 BOSN home.nl BSWN 2003-06
Negative 29: @COUNTRY @ISP BLARS BONDED BOPM CBL DRBL DSBL FIVETEN INTERSIL JIPPGMA LNSG NJABL NOMORE ORDB PERMBL PSBL PSS REYNOLDS RFC_IPWH SBL SORBS SPAMBAG SPAMCOP SPAMRBL SPAMSITE SPEWS UCEPROT XBL

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 09:33 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Easynet is diegene die de mail blokkeerd!! Easynet onderhoud een rbl met adressen van inbellers + dynamische adressen.

yandex.ru besluit aan de hand van deze listing je mail te weigeren.

Je zegt zelf dat je geen vast ip-adres hebt. Dat het netblock waar jouw ip inzet dus op de lijst staat is geheel correct.

Je moet dus niet klagen bij easynet, die houden een correcte lijst bij met bepaalde ip-adressen.