Toon posts:

TMPGEnc veroozaakt glitches(AVI->DVD)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al bijna de hele week om een aantal episodes van een tvserie om te zetten zodat ik ze op een dvd brander kan fikken.

de episodes zijn gemiddeld tussen de 150~230 mb en hebben een fps van 29 (NTSC dus).

Ik maak gebruik van TMPGEnc Plus 2.5

Ik begin met het rippen van het geluid met virtualDub (ik krijg dan wel een vbr error, maar ik sla alleen de audio op en ik merk in mijn mpg geen problemen met het geluid).
Daarna start ik TMPGEnc op en kies voor een dvd met VBR mpeg-1 layer II (mp2)
Dan kies ik de episode en de losse audio track. daarna kies bij Bitrate settings een groote van +- 700mb per episode.

Daarna laat ik het encoden, maar als ik de episode afspeel krijg ik allerlij glitches (vervormingen) in beeld.

Ik heb al geprobeerd om bij de bitrate settings de Motion precision op High Quality (very slow) te zetten, maar dat verhelpt het niet (het duurt alleen dubbel zolang omdat TMPGEnc eerst de episode analyseert en daarna pas encode)

Weet iemand waarom ik die glitches blijf houden?

PS ik heb de guides van oa doom9.net / dvdrhelp / sectie.be doorgelezen, maar blijf er last van hebben

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die mij meer kan helpen dan de alom bekende guides?

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niemand?

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je kan proberen om VirtualDub de video te laten frameserven, dus als als videobron het frameserve-bestand en als audiobron de *.wav.

P.S.: Ik heb gelezen dat je best VDub-MP3-Freeze gebruikt bij VBR-mp3's.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon