Ik heb procmail geinstalleerd, en dat werkt goed. Alleen nu wil ik dat het account alleen maar mail kan ontvangen van 1 gebruiker (verzenden moet hij wel naar meerdere account doen maar dat werkt al). Heb een aantal topics doorgelezen en op www.procmail gekeken maar kon het niet vinden........is het wel mogelijk..
Je wilt dus bij een bepaald account alle mail die niet van een bepaald adres komt delten?
in je procmailrc zou moeten werken.
code:
1
2
3
| :0 * !^From:.*mail@adres.com /dev/null |
in je procmailrc zou moeten werken.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
nee ik wil eigenlijk dat er maar vanaf 1 mail adres mail er naar toe gemailt kan worden. Maar dat hij wel naar meerdere mail adres kan mailen. Een soort "mailling list" die naar een aantal mensen een mailtje stuurt maar dat die mensen niet terug kunnen mail naar dat adres....
En op welk niveau moet dat 'niet kunnen mailen' gebeuren? Moet je MTA al tegen de buitenwereld zeggen 'oprotten!', of wil gewoon die mail deleten? Het laatste lijkt me gewoon een kwestie van mail van de goede user opslaan in een bestand, en de rest opslaan in /dev/null ? Je geeft namelijk niet echt een reden waarom de oplossing van cyber niet voldoet volgens mij. Als je een soort primitieve mailinglist wil, zet je toch achter dat van cyber, dat hij alles moet forwarden naar de betreffende mensen. Als dit niet is wat je bedoelt, moet je iets duidelijker zijn.
:0
* !^From:.*mail@adres.com
/dev/null
Met die optie kan ik alleen maar 1 mail adres blokkeren, maar ik wil eigenlijk elk mail adres blokkeren. Behalve 1, en dat is mijn eigen mail adres. Ik kan het ook in een file opslaan maar dan krijg je in outlook een mailtje met een extra bijlagen erin. En dat is ook niet precies wat ik wil. Ik wil gewoon in rcprocmail een lijst maken met mail adressen die mail moeten ontvangen, maar die daar niet op kunnen reageren op dat zelfde adres.
* !^From:.*mail@adres.com
/dev/null
Met die optie kan ik alleen maar 1 mail adres blokkeren, maar ik wil eigenlijk elk mail adres blokkeren. Behalve 1, en dat is mijn eigen mail adres. Ik kan het ook in een file opslaan maar dan krijg je in outlook een mailtje met een extra bijlagen erin. En dat is ook niet precies wat ik wil. Ik wil gewoon in rcprocmail een lijst maken met mail adressen die mail moeten ontvangen, maar die daar niet op kunnen reageren op dat zelfde adres.
Nee blijkbaar lees je het niet helemaal goed. Wat er in de suggestie gebeurt is dat hij alles BEHALVE dat adres verwijderd.
Hiermee blokkeer je dus alles, behalve het opgegeven adres.
Het stukje *mail@adres.com vervang je dus voor het mailadres dat open moet blijven
Hiermee blokkeer je dus alles, behalve het opgegeven adres.
Het stukje *mail@adres.com vervang je dus voor het mailadres dat open moet blijven
Still Cripple as Hell
het sterretje moet blijven, alleen mail@adres.com vervangen door het adres dat wel door mag.
Vervolgens doorsturen naar andere adressen kan ook in procmail. Google eens naar "procmail recipes".
Vervolgens doorsturen naar andere adressen kan ook in procmail. Google eens naar "procmail recipes".
[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 13-10-2003 10:25 ]
Het werkt nu, het is nu mogelijk om vanaf 1 mail adres te mailen. Alleen nu had ik een grappenmaker die zich voordeed als die gebruiker. En kon dus vervolgens misbruik maken van procmail. Is er geen mogelijkheid om maar vanaf 1 IP-adres te mailen naar procmail. Heb weer heel GOT af gezocht maar procmail + IP. Maar kan niet iets vinden.
Nee, dat is niet mogelijk. Procmail doet alleen de lokale aflevering van mail, het ver- of doorsturen van mail is een taal van de MTA in combinatie van een MUA.wigwam schreef op 11 October 2003 @ 12:58:
Ik heb procmail geinstalleerd, en dat werkt goed. Alleen nu wil ik dat het account alleen maar mail kan ontvangen van 1 gebruiker (verzenden moet hij wel naar meerdere account doen maar dat werkt al). Heb een aantal topics doorgelezen en op www.procmail gekeken maar kon het niet vinden........is het wel mogelijk..
Je kunt een check toevoegen op X-Originating-IP. Probleem is dat die niet altijd toegevoegd wordt. Uiteindelijk is het altijd te vervalsen. De enige manier om dat tegen te gaan is je bericht signen met pgp. Met een beetje moeite zou je dat moeten kunnen verifieren met procmail, al heb ik er geen ervaring mee en weet ik dus niet hoe.
anopia ind het een beetje wazig die laatste opmerking die andere van igmar klinkt wel te doen
Pagina: 1