Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wachtwoord zichtbaar in URL

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 18:59
Als je je wachtwoord vergeten bent (gebeurd mij uiteraard nooit :+) kan je een nieuw wachtwoord aanvragen. Als je dat gedaan hebt moet je eerst dit wachtwoord activeren. Als je dat hebt gedaan wordt je doorgestuurd naar de inlogpagina, gemakshalve is daar je wachtwoord alvast ingevuld. Deze is dan echter ook te zien in de url: http://gathering.tweakers.net/forum/login/lost95/99ae034b (waar 99ae034b het wachtwoord is). Meekijkers met een goed geheugen weten dus je paswoord, dit lijkt mij niet wenselijk.

NB:99ae034b is uiteraard niet mijn echte wachtwoord ;)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Verwijderd

Iemand die over je schouder meekijkt als je het mailtje leest kunnen ze het ook zien. Kortom, doe zoiets niet als er iemand meekijkt.

Verwijderd

conclusie: als je een nieuw wachtwoord aanvraagt moet je dat mailtje thuis lezen. als je toch in een internetcafe zit kunnen mensen het wachtwoord ook meteen uit je mailtje (op je scherm) lezen.

/laat. great minds think alike van wie is die quote ook al weer?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 12:52 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Maaarr.... De kans dat iemand jouw mail logt is kleiner dan dat je toevallig achter een logging proxy o.i.d. zit, die de URL's, en dus je wachtwoord logt.

Uiteraard moet je altijd gewoon je gegenereerde password meteen wijzigen in een zelfgekozen password...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ookal zit je thuis, dan kan er alsnog eens iemand in je history bladeren.

🌞🍃

Verwijderd

DataBeest schreef op 11 October 2003 @ 13:09:
Ookal zit je thuis, dan kan er alsnog eens iemand in je history bladeren.
Ja, maar dan heb je dat wachtwoord al lang en breed gewijzigd.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Toch kan het er imho beter niet in staan nee, hoe handig het ook is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.