Sinds gisterenavond ben ik bezig mijn Slackware 8.1 doos om te zetten om een VPN client erdoorheen te kunnen laten lopen. Het is de bedoeling dat 192.168.0.4 [laptop] een VPN verbinding kan maken met een bepaald internetadres.
Ik draaide in eerste instantie nog ipchains, daarmee kreeg ik zoiezo geen verbinding. Nu alles omgezet naar iptables en krijg ik een wachtwoordfout.
Zoals ik in veel berichten hier al las (search heb ik gebruikt dus
) zou dat wachtwoordprobleem veroorzaakt kunnen worden doordat toch de poorten niet goed geforward zijn.
Wat heb ik geprobeerd:
Protocol 47 en poort 1723 forwarden naar 192.168.0.4 dmv iptables.
Dit is niet goed gelukt volgens mij. Ik heb al die rules er nu uitgehaald, maar kom nogsteeds niet uit wat nu de goede rules moeten zijn.
Mijn iptables script zonder forwarding rules:
Ik heb dit gebruikt als forwarding rules:
Dit werkt echter niet. Met andere posts hier en howto's en google's kom ik er niet uit
Ik draaide in eerste instantie nog ipchains, daarmee kreeg ik zoiezo geen verbinding. Nu alles omgezet naar iptables en krijg ik een wachtwoordfout.
Zoals ik in veel berichten hier al las (search heb ik gebruikt dus
Wat heb ik geprobeerd:
Protocol 47 en poort 1723 forwarden naar 192.168.0.4 dmv iptables.
Dit is niet goed gelukt volgens mij. Ik heb al die rules er nu uitgehaald, maar kom nogsteeds niet uit wat nu de goede rules moeten zijn.
Mijn iptables script zonder forwarding rules:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| /sbin/modprobe iptable_nat /sbin/modprobe ip_conntrack_ftp /sbin/modprobe ip_nat_ftp iptables -F FORWARD iptables -F iptables -F -t nat iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j MASQUERADE echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward |
Ik heb dit gebruikt als forwarding rules:
code:
1
2
| iptables -A PREROUTING -t nat -p 47 -d 213.93.<ip>.<ip> -jDNAT --to-destination 192.168.0.4 iptables -A PREROUTING -t nat -p tcp -d 213.93.<ip>.<ip>:1723 -jDNAT --to-destination 192.168.0.4:1723 |
Dit werkt echter niet. Met andere posts hier en howto's en google's kom ik er niet uit