Toon posts:

Valt dit nog te repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest voor een vriend z'n pc repareren, nou had ik het vermoeden dat die HD kapot was, dus ik heb hem even in m'n eigen pc gezet. En vervolgens wil de PC niet meer opstarten :?
Heb bios moeten resetten voordat hij weer aan de praat wou

Is zo'n HD nog te redden? Er is fysiek niks mis mee lijkt het, maar als ik hem aansluit werkt niets meer. Het is een Seagate barracuda 20gb

Het gaat voornamelijk om de data terug te halen, die schijf zelf boeit verder niet

Ik weet dat er bedrijven zijn die dit doen maar dat gaat honderden/duizenden euro's kosten en dat heb ik er nou ook weer niet voor over

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 12:24 ]

Verwijderd

Probeer eens getdataback, maar sinds hij zelf al niet verder boot in je eigen PC vrees ik dat je pc RIP is.. (je hebt toch de jumpers juist gezet) ?

Verwijderd

Topicstarter
Jumpers zijn goed ja... HD lijkt ook aardig rip, maar misschien was er een manier om nog die data eraf te krijgen

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Dus fysiek hoor je em niet schrapen, klikken o.i.d. en hij spinned ook mooi op? Waarschijnlijk is er dan iets mis met de logica. Hoe spijtig ook, dat onderdeel is ook essentieel voor het functioneren van je HD.

wat je zou kunnen kijken is, of je een oude seagate barracuda 20GB kan vangen waarvan de kop wel gecrashed is, en proberen om de print te vervangen. Het is een grote gok, maar ik denk dat het de enige manier is.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een 4GB WesternDigital Harddisk. Niks schrapen, klikken, gewoon keurig opspinnen, maar BIOS herkent em niet, en het zit enorm te etteren op de IDE-bus (opstarten niet mogelijk)

[ Voor 21% gewijzigd door Bart B op 11-10-2003 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bart B schreef op 11 October 2003 @ 12:29:
Dus fysiek hoor je em niet schrapen, klikken o.i.d. en hij spinned ook mooi op? Waarschijnlijk is er dan iets mis met de logica. Hoe spijtig ook, dat onderdeel is ook essentieel voor het functioneren van je HD.
Nou het probleem is dat de hele pc over z'n nek gaat als ik hem erin hang, dus ik kan niet horen of is rare geluiden maakt
wat je zou kunnen kijken is, of je een oude seagate barracuda 20GB kan vangen waarvan de kop wel gecrashed is, en proberen om de print te vervangen. Het is een grote gok, maar ik denk dat het de enige manier is.
Mja wordt lastig

Verwijderd

Neem even dit draadje door, je vind er misschien een oplossing. Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie
Er zijn veel factoren die meespelen in dergelijk verhaal.
good luck man.
Pagina: 1