Toon posts:

[WinXP] Map met mp3's word heel langzaam geopend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus mijn mp3 map wil openen dan gaat dit erg langzaam. Ik heb er een kleine 22 gig aan mp3's in zitten met een aantal submappen. Kan dit komen omdat hij alle bestanden moet weergeven en dit dus veel tijd kost en veel geheugen?
Of heeft het iets met archivering te maken? Hoe zou ik dit ook kunnen oplossen? want het is nogal vervelend als je iedere keer als je die map wilt openen een minuut moet wachten totdat je de inhoud kunt bekijken.

Verwijderd

ik weet niet echt zeker of het dit is, maar in XP kan je naast mp3s in detail weergave (in explorer dus) vaak info over de mp3 zijn. Artist, Titel, bitrate, ... die data uitlezen kost tijd en geheugen en zeker over 22gig :o

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Het hoort niet dat als je veel bestanden/veel GB in één map hebt zitten dat het dan veel langer duurt totdat ie alles laat zien. Ik heb hier een map met 14 GB aan in totaal meer dan 300 filmpjes en die is binnen 1 seconde geopend.

Heb je al eens andere programma's geprobeerd om die map te openen? Deze computer probeert misschien een voorbeeldweergave te maken oid waardoor het alleen maar langer duurt :)

The devil is in the details.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Je kunt ze natuurlijk indelen in 26 mappen. van a t/m z.
Of kijk eens welke details er allemaal in explorer worden weergegeven (Zoals tijd, artiest etc).

Originele startpagina - Stadindex.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu details weergaven uit gezet en een lijst laten maken. Het gaat nu wel iets sneller. Het zijn 2121 bestanden en submappen en het duurt nu ongeveer 10 sec voordat de map geopend is.

Verwijderd

Topicstarter
cdgrit schreef op 11 October 2003 @ 12:29:
Je kunt ze natuurlijk indelen in 26 mappen. van a t/m z.
Of kijk eens welke details er allemaal in explorer worden weergegeven (Zoals tijd, artiest etc).
De details staan dus nu uit. En euhm.. indelen van a t/m z is nogal veel werk! Het zijn een kleine 4000 mp3's :/

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:05
Zijn het er nou 2121 of 4000 in één map of 400 inclusief submappen? Dat indelen in mappen zou trouwens niet nodig moeten zijn. Misschien kun je het eens met total commander o.i.d. proberen? Dan weet je of de verkenner de bottleneck is.

[ Voor 9% gewijzigd door djluc op 11-10-2003 12:42 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

MaRc0 schreef op 11 October 2003 @ 12:24:
Het hoort niet dat als je veel bestanden/veel GB in één map hebt zitten dat het dan veel langer duurt totdat ie alles laat zien. Ik heb hier een map met 14 GB aan in totaal meer dan 300 filmpjes en die is binnen 1 seconde geopend.

Heb je al eens andere programma's geprobeerd om die map te openen? Deze computer probeert misschien een voorbeeldweergave te maken oid waardoor het alleen maar langer duurt :)
14 gig met 300 filmpjes in een dir laten zien is heel wat anders dan 22 gig die misschien wel 4000 mp3's bevat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 12:32:
[...]

De details staan dus nu uit. En euhm.. indelen van a t/m z is nogal veel werk! Het zijn een kleine 4000 mp3's :/
Als je ze sorteert op naam en dan gewoon allemaal even afwerkt (snel naar beneden scrollen tot je de volgende letter tegenkomt) lijkt het me niet zo heel veel werk eerlijk gezegd :)
Swerfer schreef op 11 October 2003 @ 12:43:
[...]

14 gig met 300 filmpjes in een dir laten zien is heel wat anders dan 22 gig die misschien wel 4000 mp3's bevat...
Al eens aan gedacht dat hij pas de hoeveelheid MP3's na mij postte en ik dat dus niet kon weten? ;)

The devil is in the details.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

De details staan dus nu uit. En euhm.. indelen van a t/m z is nogal veel werk! Het zijn een kleine 4000 mp3's
Details aan, sorteren op artiest, beginnend met 'A' selecteren en naar map 'A' slepen...

Is dus vrij snel te doen. Mp3's waar je geen details van hebt, daarna handmatig sorteren.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Al eens aan gedacht dat hij pas de hoeveelheid MP3's na mij postte en ik dat dus niet kon weten?
Kan je ook effe snel uitrekenen... 4 a 5 MB per mp3 is normaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 11-10-2003 12:47 ]

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 22:29
het probleem ligt er volgens mij aan dat de mapweergave staat ingesteld op geluidbestanden en afspeellijsten.

wat hij dan doet is alle tag uitlezen om zo veel mogelijk informatie te geven over de muziek bestanden.

je kan dit uit zetten door rechtermuisklik op map -> eigenschappen -> aanpassen -> en dan andere sjabloom kiezen bijvoorbeeld documenten dit versneld enorm

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is toch gewoon de windows handler die de MP3 gegevens uitleest. Een map met 4000 videobestanden lezen duurt hier ook ff een seconde of 5.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Wat is de bestandsindeling van de partitie?
NTFS ? Fat32?

NTFS gaat nl. sneller dan FAT32
Ook misschien een tip om de schijf te defragmenteren....

Verwijderd

Topicstarter
De partitie is een NTFS partitie.
In de map Mp3 zitten 2121 items waaronder 149 mappen en 3.836 bestanden (die bestanden zitten deels in de mappen) Ik heb een andere sjabloon toegepas en het scheelt misschien 2 seconden ofzo.
Het is idd niet zo veel werk om alles op alfabet te sorteren dus misschien doe ik da ook maar. Als ik alles in Winamp3 wil afspelen en sorteren op naam, ben ik ook een dikke 10 seconden kwijt om alles te sorteren.

Ohjah en schijf defragmenteren doe ik ook regelmatig.

Kan het trouwens ook zijn dat ik te weinig ruimte heb voor een swap-file op mijn c-partitie? ik heb een 80 gig schijf ingedeeld in 2 partities c en d, waarvan op beide schijven nog maar een kleine 600 mb vrij is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 13:24 ]

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Heb je hem al eens helemaal laten uitrammelen? Dan maakt ie nml een thumbs.db aan en daarin staat info van je map. Als het goed is gebruikt ie dan die de volgende keer en staat alles er in 1 keer in.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bijna altijd. De eerste paar keren deed hij er zo lang over dat hij niet meer reageerde en moest ik hem laten beeindigen. Nu gaat het inmiddels als binnen de 10 sec ;)

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Mr-FaTMeN schreef op 11 oktober 2003 @ 12:49:
het probleem ligt er volgens mij aan dat de mapweergave staat ingesteld op geluidbestanden en afspeellijsten.

wat hij dan doet is alle tag uitlezen om zo veel mogelijk informatie te geven over de muziek bestanden.

je kan dit uit zetten door rechtermuisklik op map -> eigenschappen -> aanpassen -> en dan andere sjabloom kiezen bijvoorbeeld documenten dit versneld enorm
Ik heb ook hetzelfde probleem.
Echter het probleem is dat ik de map D:\ schijf niet kan aanpassen. (Deze map heeft blijkbaar geen eigenschappen)
Misschien in de register induiken, echter ik weet niet waar.
Heeft misschien iemand anders een idee

heb ik niet meer :P

Pagina: 1