Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

adapter om te testen

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik heb hier een adapter, ik wil daar mijn dingen testen die ik gemaakt heb, bijv een serie ledjes, maar ik moet eerst weten of die adapter wel goed is,

adapter:
ingang 230v~50hz
uitgang3-4,5-6-7.5-9-12V
vermogen 5watt
belastbaarheid: 300 mA 3,6 VA (max)

kan ik hier een pc voeding mee nabootsen, dus dat het het zelfde is als een pc voeding, want dan test ik eerst alles op de adapter en dan pas zet ik het in de pc

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:57

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Nou een PC voeding nabootsen zal niet echt werken maar om er wat dingetjes mee tet testen gaat prima (ik doe dat zelf nl ook. Beter die adapter naar de klote dan een defecte PC >:) )

Let wel op dat hij niet veel stroom kan leveren (300mA) dus let wel even goed op wat je er aan hangt

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

ehm, ja 12 volt is 12 volt...
wel opletten waar het schuifje op staat.
edit:
beter is om ergens een oue pc voeding vandaan te halen, dan kan je wat meer dan 300mA testen...
ook is dit ding gevoelig voor kortsluiting (9 van de 10 keer kan je hem weggooien) in tegenstelling tot een pc voeding.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 12:35 ]

Verwijderd

En kijk dan gelijk ff of het een gestabiliseerde uitvoering betreft, is ie niet gestabiliseerd, dan is de onbelaste uitgangsspanning hoger dan de vermelde waarden.

12V is 12V ja, maar tussen 12V effectief, 12V top of 12V top-top zit een groot verschil.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 12:36 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
die trafotjes help je zo om zeep. 1x kortsluiting en je kan rooksignalen maken. Haal gewoon ergens een ouwe AT voeding vandaan, knal er een weerstandje tussen, en je hebt een leuke voeding. Als beetje creatief met spanningsregelaars bent (LM317 oid) kan je zelfs nog een variabele spanningsbron ervan maken

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En een beetje logisch nadenken wil ook nog weleens helpen.
Ik realiseer me dat niemand met dit soort kennis geboren wordt, maar dit is te simpel voor woorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.