Domijn naam regeistreren, en dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• baexem
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-05 11:11
Ik heb voor een collega een website gemaakt en die geplaatst op de webspace van mijn provider. Nu wil die collega zijn eigen domijn registreren.
Geen probleem denk ik dan, en vertel hem om een domijn te registreren (.NL) Maar dan?

Is het dan mogelijk dat ik bij VIP.NL een domein registreer, en deze dan laat doorverwijzen naar de site op mijn webspace? En gaat me dit verder iets kosten dan? (afgezien van de registratie- en abonnementkosten van de domeinregistratie)
Het is een website welke niet druk bezocht gaat worden, omvat informatie over een boot- en caravanstalling. Ik neem dus aan dat ik geen problemen ga krijgen met mijn provider, omdat ik een gigantische load ga veroorzaken.

Ik heb al eens gekeken naar shared hosting icm domeinregistratie, maar zie daar geen heil in. De kosten zijn simpelweg te hoog voor een simpele website, welke weinig bezocht zal worden.

Ik zie gewoon door de bomen het bos niet meer, heb al verschillende topics gelezen en meel verstuurd aan VIP.NL Het is me allemaal niet duidelijk...

Samenvattend:
• Site staat op mijn webspace (bij mijn accesprovider dus)
• Wil doemeinnaam registreren welke linkt naar de site op mijn webspace
• Kan dit / moet ik dan extra gaan bijbetalen

...

Verwijderd

Ehh het is domein!!! met EI

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

DoMIJN DoJOUW DomEIN... :)

Het is inderdaad gewoon mogelijk om je domeinnaam naar een website te verwijzen zoals jouw webspace site. Je kan ook een domeinnaam koppelen aan een ip adres (wat eigenlijk het meest gebruikt wordt), maar dat gaat in jouw geval niet op, omdat je webspace deelt met vele anderen, die dan ook hetzelfde ip adres hebben.

Je kan je domein beheren als hij is aangevraagd en goedgekeurd, via de website van de domein leverancier.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik zou zeggen, vraag het gewoon aan Vip.nl? Zij kunnen op al deze vragen omtrent je domeijyn antwoord geven.

Technisch kan alles dat je wil prima, maar of Vip.nl dit ook allemaal doet, en wat het kost kun je toch echt alleen bij Vip.nl zelf vragen.

[ Voor 41% gewijzigd door wicher|IA op 11-10-2003 11:42 ]

• baexem
Oeps, gooit het er maar op dat ik in Belgie woon :+ 8)7

...

Verwijderd

www.speednames.com kun je alles zelf regelen en instellen.

suc6

Verwijderd

Voor een simpele site zijn de kosten toch niet zo hoog, iets van € 15,- voor de domein registratie/jaar en ik denk dat je vanaf € 4,- per maand al redelijke ruimte heb om een site neer te zetten.

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
Zoek een provider die je url-forwarding kan bieden.
Of zoals hierboven gezegd de site bij een hosting provider onderbrengen. Voor € 4,50 p/m kan ik je wel verder helpen.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• baexem
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 11:49:
Voor een simpele site zijn de kosten toch niet zo hoog, iets van € 15,- voor de domein registratie/jaar en ik denk dat je vanaf € 4,- per maand al redelijke ruimte heb om een site neer te zetten.
Tja, zit je toch al snel op 12x4 + 15 = 63 Euro per jaar, is toch ff 140 Gulden! Voor een site van in totaal nog geen MB groot... Vindt ik toch daar, als je ook voor 20 Euro alleen de domeinregistratie kunt nemen.

cdgrit, ik zal je aanbieding even in het achterhoofd houden. Ik ga het eerst proberen via mijneigen webspace. Mag nl niks kosten allemaal. Is een stalling met een omzet van ca. 10-15k euro per jaar. En ja, het blijven nederlanders he...

[ Voor 19% gewijzigd door baexem op 11-10-2003 12:05 ]

...

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-04 19:44
baexem schreef op 11 October 2003 @ 12:02:
[...]
cdgrit, ik zal je aanbieding even in het achterhoofd houden.
Oké, prima!
Eventueel kan ik voor € 16,- (Excl 19% BTW) per jaar een .com, .net of een .org domein voor je registreren en deze forwarden naar de webspace van je provider.

Originele startpagina - Stadindex.nl

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit soort dingen zijn toch echt prima met de search te vinden, er zijn meer dan genoeg hostingproviders die voor een verwaarloosbaar bedragje forwarding aanbieden. User 'cdgrit' wil ik overigens verzoeken om zijn commerciële zaakjes niet via GoT af te handelen en Vinnie81 mag in het vervolg de TopicReport functie gebruiken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.