Toon posts:

[photoshop] Color Profile issue

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraag betreffende photoshop.

Wanneer ik een plaat probeer te openen die direct uit mn cam komt,
dan vraagt het programma altijd deze vraag:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
The document "willekeurigplaatje.jpg" hasan embedded color profile that doesn't match the current RGB working space. 

Embedded: sRGB IEC61966-2.1 

Working:    Monitor RGB - Adobe RGB(1998) 

How do you want to proceed? 

0     Use the embedded color profile (instead of the working space) 
0     Convert document's colors to the working space 
0     Dicard the embedded profile (don't color manage)

Ik wil gewoon dat ie standaard een keuze maakt.
Voorheen had ik deze vraag nooit.
Nu heb ik wel eens dat als ik mijn uitgewerkte plaat op een andere monitor bekijken de kleuren veel te veel afwijken. En dat was voorheen veel minder.
Kleine afwijken hou je altijd omdat de meeste monitoren anders of zelfs helemaal niet gecalibreerd zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen.

cam is een 10d photoshop versie 7.0

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Je cam geeft het (genormeerd) RGB profiel mee dat kleuren gebruikt die binnen het bereik liggen van de meeste (practisch alle) monitoren.
Zowiezo is het aan teraden dit profiel voor schermweergaves te gebruiken die je wilt delen met anderen. Ikzelf gebruik het profiel standaard.
Of het standaard een keuze maken van een profiel ondersteund wordt door PS weet ik niet, maar het lijkt me onwaarschijnlijk omdat je voor diverse toepassingen verschillende kleurruimtes nodig kunt hebben, en PS niet kan ruiken waar jij je illustraties voor wil gebruiken, ook voorkom kun je, als je een geautomatiseerde keuze gebruikt, dat je een illustratie niet meer in de juiste kleuren kunt zien waar, om wat voor reden dan ook, een afwijkend profiel aan hangt.
Dus het is niet aan te raden een vaste keuze te maken voor al je illustraties.
Wat je evt. wel zou kunnen doen is een batch maken waarmee jij bij al je images in een dir het kleurenprofiel verwijderd of aanpast.

[ Voor 3% gewijzigd door NijntjeRocks op 11-10-2003 13:05 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

Topicstarter
Het standaard profiel gebruiken maar denk ik .
Thanks voor de info :)