Toon posts:

GF2 MX400 instel problemen!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn GF2 mx400 van inno3D doet moeilijk.

alleen als ik de resolutie op 640x480 heb staan heb ik mijn gehele windows 98 in beeld..

als ik hem ook maar 1 tikje hoger zet (800x600) dan begint ie met scrollen..

# scrollen:
hier mee bedoel ik dat ik maar een gedeelte van het scherm zie.. de rest kan ik alleen zien als ik de muis in de zijkant van het beeldscerm gooi.. dan scrolt ie naar die kant toe..

ook als ik er een andere monitor aan hang blijft hij et zelfde geintje flikken.. terwijl ik wet dat die monitor tot 1600x1200 pixels kan..

ik heb van meerdere gehoord dat het ligt aan de instellingen van mijn kaart..

over 5 dagen heb ik dit systeem nodig op een beurs.. dus kan iemand zo vriendelijk zijn mij te vertellen wat het probleem is??

en dit graag samen met mij oplossen.. eventueel over MSN. @ dmwittenaar@hotmail.com

Specs:
GF2 MX400 van inno3D (gloednieuw)
clean instalatie van W98SE
moederbord: onbekend.
Monitor: maakt niet uit.. (lees bovenstaand tekst)

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

heeft het te maken met de tv out functie? heb ook es zoiets gehad maar dat was op de tv.
check ff of die ge-disabled staat

die van hen is mooi....

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 10:27:
... dus kan iemand zo vriendelijk zijn mij te vertellen wat het probleem is?? en dit graag samen met mij oplossen.. eventueel over MSN. @ dmwittenaar@hotmail.com
offtopic:
De bedoeling van een forum is dat users elkaar trachten te helpen door te reageren in een topic.

Zou dit niet worden gedaan en jouw oplossing worden gekozen, reageren via mail, dan staan er straks alleen nog maar startpostings en verder niets. Zo kunnen anderen met een gelijkaardig probleem hier geen oplossing vinden.

ARME AOW’er

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij, is je vernieuwingsfrequentie niet goed... Meestal om een goed en mooi beeld te geven (mooi uitgespreid dus enzo) is de frequentie van 85Hz

Oke, heel leuk en aardig allemaal, maar hoe doe ik dat instellen?

1) Eigenschappen op je desktop
2) Ga naar de tab instellingen
3) Druk op geavanceerd
4) Ga naar de tab monitor
5) Stel nieuwe frequentie in (denk dat die op 60Hz staat)

Verwijderd

je monitor wordt waarschijnlijk door windows herkent als dat hij niet meer dan 640x480 aan kan , probeer eens je monitor in stellen als bijvoorbeeld 1280x1024 monitor oid

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Probeer eens windows opnieuw te installeren. Bij windows 98 SE is het zo dat je de monitor ook moet installeren (plag and play monitor denk ik), misschien kan hij daarom op max 640x480.

Installeren monitor:
Rechtermuisknop op deze computer;
Eigenschappen;
Apparaatbeheer;
Dan ergens monitor oid;
Stuurprogramma opnieuw installeren.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

installeer de laatse drivers, voor zowel videokaart als monitor.
werkt het dan nog niet goed? gooi er een andere videokaart in om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
tv out is disabled, maar het gaat hier ook om een VGA monitor.. op de VGA poort

monitor staat nu ingesteld op 1024x768 @ 75Hz (hoger kan ik niet) maar dit haalt geen moer uit..

ik heb al meerdere drivers voor de monitor geprobeerd. maar niets dat het juiste resultaat geeft.

ik ga nu de drivers maar allemaal deinstaleren en opnieuw erop gooien... want ik heb geen 2de videoplank liggen.. niet voor niets net een nieuwe videokaart.. oude was dood

maar ik denk dat het probleem in de instellingen van de software van de Nvidia kaart liggen..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 11:12 . Reden: kleine aanvulling ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 10:37:
je monitor wordt waarschijnlijk door windows herkent als dat hij niet meer dan 640x480 aan kan , probeer eens je monitor in stellen als bijvoorbeeld 1280x1024 monitor oid
Hier ben ik het mee eens,
Kijk eens in Apparaat beheer bij Monitors:
Zie je waarschijnlijk staan "Standaard 640x480 Monitor" ofzow, probeer dat eens te veranderen :)

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Het lijkt mij meer erop dat de desktop resolutie niet gelijk staat aan de resolutie van de grafische kaart waardoor niet alles op het scherm past en je moet gaan scrollen.

Heb je misschien twee sliders in het properties scherm van de videokaart, een voor de desktop en een voor de vga kaart resolutie. Als deze twee niet aan elkaar gelijk staan dan krijg je het beschreven scroll effect.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 11:09:monitor staat nu ingesteld op 1024x768 @ 75Hz (hoger kan ik niet) maar dit haalt geen moer uit..
dit is dus de driver van de monitor.. die staat al zo ingesteld..

maar ondertussen kwam iemand over msn mij tegemoet met het idee om eens de allernieuwste drivers van internet te halen.

dit bleek dus de juiste oplossing te zijn.

Stupid me , dat ik zo vertrouw dat de meegeleverde drivers wel correct zouden zijn..

EDIT> iig allemaal bedankt voor het meedenken..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 11:59 ]

Pagina: 1