[Linux] Wat op een Pentium 120 MHz

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 21:14
Ik wil graag Linux testen op mijn oude 120 MHz computertje die staat te verroesten. Nu wil ik graag weten wat een leuke uitvinding is voor mij op dat computertje. Kunnen jullie me hierbij helpen? Let graag op de volgende dingen:

- Moet dus draaien op 120 MHz (32 mb RAM)
- Het moet wel een goed besturingssysteempje zijn (zo goed mogelijk wat er nog op dat ding kan)

Alvast heel erg bedankt
Schelte

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

als je de tijd hebt, en maximale performance wil, gentoo linux.
Dit kan je evt helemaal vanaf scratch opbouwen, en volledig compileren/customizen naar jouw processor en systeem.

Hou er wel rekening mee, dat met Gentoo vanaf stage-1, je een weekje aan het compileren bent

[ Voor 22% gewijzigd door Emmeau op 11-10-2003 10:12 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
slackware natuurlijk, dat draait met gemak op dat oude beestje, de rest (redhat,suse linux) zijn gewoonweg te zwaar voor zon systeem

+slackware 9.1 is nog actueel ook

A wise man's life is based around fuck you

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 21:14
Slackware heb ik ook al eens naar gekeken ja. Zag er wel aardig uit ;-)
Gentoo Linux ziet er ook wel leuk uit :)

Nog meer leuke dingen? Dan ga ik ze nu eens met elkaar vergelijken :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
je wilt Gentoo op die bak draaien? ik zou dan wel de premcompiled versie nemen als ik jou was (anders ben je wel erg lang bezig :P)

Verder heb ik zelf Slackware 9.0 op een p90 draaien, en dat gaat prima als web en lokaal ftp servertje :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53
Debian of slackware of iets als FreeBSD, debian en suse en dergelijke komen standaard al met een hoop zooi mee die:

a: Niet kan draaien op een p1 120
b: Een hoop ruimte innemen die er waarschijnlijk niet eens is.

Ik heb zelf slackware en redhat gedraaid sinds mijn p75, momenteel alleen slackware
en binnenkort ga ik een paar servers opzetten met debian.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34

houthakker

Poehé

Gewoon een oude versie van redhat 7 of max 8, slack 8

Specs

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Debian kan zonder problemen. Je moet alleen niet als de standaard windows user install all selecteren

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik heb hier meer dan een jaar netbsd 1.6 op een p133 (overgeklokte) p120 gedraaid. Werkt zonder problemen. en met een opmaat gemaakte kernel wilde het ook nog wel performen, maar je moet geen X gaan draaien.

hoeveel mem heeft die bak? zie net 32 mb.
ja, dan kan het een netwerk/printer servertje worden, en nog wat andere rommel.

Zeer zeker geen X met 32 mb.

[ Voor 22% gewijzigd door Emmeau op 11-10-2003 11:00 ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Slackware zou bijv. goed kunnen. Of een oudere versie van RedHat. Ik heb zelf een tijd geleden RedHat 6.2 op oude machines gedraait, nu gebruik ik geen RedHat meer maar alleen nog maar Slackware, waar dit ook makkelijk mee moet kunnen. Maar zoals Emmeau al zegt zou ik geen X en zo gaan gebruiken.

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Ik heb hier op een P-100 GenToo Linux staan. werkt goed. Wat je kunt doen is, het compilen vanaf stage 1 op een andere computer doen, en dan de HD overzetten wanneer je met compilen klaar bent.

Zelf heb ik de P-100 als deticated fileserver ingezet, met 2* 120GB Harddisks in RAID1 op een nieuwe promise ATA-133 controller. Echt snel gaat het niet (1MB/s schrijven, 5MB/s lezen over netwerk) maar voor een fileserver met wat word-documenten met MP3's is dit meer dan zat.

Ik gebruik NFS en SAMBA voor het delen van de files.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart B op 11-10-2003 11:08 ]

Verwijderd

Ik heb Red hat linux 9.0 gedraaid op een P1 166mhz, maarja, had dan ook 128mb SDRAM erop. Ik raad je toch aan om misschien een beetje RAM bij te steken voor hoeverre het mogelijk is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vandeweek nog op een 486DX66 (40MB RAM) Debian geinstalleerd, geen X natuurlijk, but hey, draait lekker hoor :)
Apache, file/printer, mail, router, alles erop ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mag ik iedereen even wijzen op de NOS policy - updated 01/04/03 , waar o.a. in staat dat we voor dit soort vragen een speciaal topic hebben, namelijk : Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 :?

Tot zover deze dienstmededeling, slotje..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.