Toon posts:

[javascript] update image andere pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje?

ik ben een pagina aan het schrijven voor een cms. Wat ik al heb is dat ik een plaatje kan kiezen en dat die variabele doorgestuurt wordt naar de pagina vanwaaruit ik de popup (om het plaatje te kiezen uit een lijst die wordt gegenereert door php met een opendir actie) heb geopent. Die variabele wordt dan naar een form gestuurd waar je hem direct ziet staan in tekst.

Wat ik nu wil bereiken is dat ik zonder de pagina te refreshen ook een plaatje kan veranderen. De naam van het plaatje heb ik dan net doorgestuurd naar het formulier. Om het formulier te update gebruik ik het volgende script:

op de pagina met het formulier (edit.php) stuur ik de variabele $fn en $return mee. Dat zijn de formname en het veld welke geupdate worden.
edit.php
code:
1
2
3
4
5
6
7
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
  window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

code:
1
onClick="MM_openBrWindow('scroll.php?fn=edit&return=image','getimagelist','width=724,height=402')">

kiesplaatje.php (popup)
code:
1
Onclick="opener.document.forms.<?=$fn?>.<?=$return?>.value = filename;window.close();">

Wat ik hiermee doe is dat alleen het formulier geupdate wordt. Maar wat ik ook wil is dat ik het plaatje op edit.php update met het nieuw gekozen plaatje. Die variabele stuur ik namelijk door naar het formulier. Maar hoe je die dan kan veranderen.

Ik gebruik bij kiesplaatje.php ook een imageupdate script maar die wordt aangeroepen door een onclick.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">
<!-- Hide the script from old browsers --
    filename = 'geen geselecteerd';

function gallerytest (picname) {
    filename = picname;

document.images.galpic.src = "../gallery/small/" + picname;
    DynamicWrite('imagename', '<span class="plattetekst"><b>bestand:</b><br>'+filename+'</span>');
}
-->
</SCRIPT>

wordt aangeroepen door dit:
code:
1
<A HREF="javascript:gallerytest ('<?=$file?>')">

en bij het plaatje dat veranderen moet staat dit:
code:
1
[img]"images/pixel.gif"[/img]

dit zou ik weer kunnen gebruiken op de edit.php pagina maar weet niet hoe ik die dan moet aanroepen vannuit de popup. net als het formulier die wordt geupdate. Kan ik twee functie aanroepen bijvoorbeeld?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 10:07 ]

Verwijderd

In je eigen code roep je in een onclick ergens al twee functies aan. Je weet dus hoe het moet. Toch? En je kunt in die ene functie die je al aanroept best nog wat meer statements kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan een functie aanroepen via een andere pagina? ik had iets van
code:
1
window.openen.document.gallerytest.picname = 'filename'

maar dat werkt niet en is volgens mij harstikke fout.

Verwijderd

Topicstarter
ben erachter, dit is de oplossing:
code:
1
onclick="opener.document.forms.<?=$fn?>.<?=$return?>.value = filename;opener.gallerytest(filename);window.close();

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

mooi :)

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.