Forum Down na linux bak reboot (SQL)

Pagina: 1
Acties:

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-04 21:17
Hallo mensen,

Mijn forum is down gegaan nadat ik mijn pc opnieuw opstarte. Ik begrijp er niks van. :?

Ik krijg de volgende error:
Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /var/www/html/site/forum/phpBB2/db/mysql4.php on line 48

Maar als ik naar mijn processen kijk staat mysqld & mysqld-safe er gewoon tussen.
Is dit een normaal probleem met phpBB2 forum's. Ben ik gewoon dom ? Is er een wonder gebeurt ?

Ik dacht eerst misschien is mijn database corrupt geraakt tijdens het herstarten. Dus toen heb ik een backup terug gezet. Maar dit had geen effect.

Alvast bedankt _/-\o_

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 21:01
De search en google hebben de oplossing, suc6.

Beetje voorbarig om direct maar een backup te restoreren terwijl je geen idee hebt wat er aan de hand is...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
onlangs nog je PHP geupgrade :?

dan heb je 'waarschijnlijk' nu een PHP draaien (na de reboot dus) die geen ondersteuning meer heeft voor mysql databases.. check dit dus eventjes

[ Voor 71% gewijzigd door Zwelgje op 11-10-2003 10:06 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Lijkt erop dat mysql ondersteuning in php ontbreekt. Kijk eens m.b.v. de phpinfo() functie of mysql support nog aanwezig is.

hmmm te laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 10:08 ]

• High Quality king
Zou een beetje vreemd zijn dat php oppeens geen sql meer ondersteunt na het rebooten lijkt me.

Niet geupgrade nee

[ Voor 11% gewijzigd door High Quality king op 11-10-2003 10:11 ]

Verwijderd

Call to undefined function: mysql_connect()
De functie is niet gedefineerd, dat is de foutmelding. Wellicht is de php installatie corrupt geraakt maar zou het toch even controleren, is maar kleine moeite. Of je instaleerd php opnieuw..... met mysql ondersteuning natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 10:17 ]

• High Quality king
Sorry kan ook op google niks vinden, echt een raar probleem. (had al wel eerder gezocht hoor (in de search hier op google.com/linux en op av.com)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
High-Quality-king schreef op 11 October 2003 @ 10:18:
Sorry kan ook op google niks vinden, echt een raar probleem. (had al wel eerder gezocht hoor (in de search hier op google.com/linux en op av.com)
http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

:?

A wise man's life is based around fuck you

• High Quality king
ja het had meer opgeschoten als ik dat had ingetypt bij het zoeken.

Ik ga wel proberen php-mysql opnieuw te installeren. Alleen is degene die ik nu kan vinden alleen voor mysql 3 en ik gebruik 4. Moet ik nou alles helemaal opnieuw gaan installeren of is er ook een RPMpje voor?

(srry voor de domme vragen, maar ik ben helemaal nieuw in php en sql)

Verwijderd

Als je dat opnieuw wilt instaleren, moet je meerdere rpm's instaleren. B.v. de ondersteuning voor mysql is al een aparte rpm.

klik Vul wel nog even de juiste distro etc in, zodat je wat minder resultaten terug krijgt.

En na de upgrade, kijk ook nog even deze faq na.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 10:44 ]

• High Quality king
In me php_info staat bij dbx dat ie wel MySql ondersteunt of staat dat er altijd.

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

MySQL zou in de phpinfo een eigen tabelletje moeten hebben met het versie nummer, aantal links e.d.
Pagina: 1