Toon posts:

[XP]Zogenaamd low disk space!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is een beetje vaag probleem. XP geeft aan dat op system partitie (C:/) weinig ruimte is, low disk space. Hij geeft aan dat er nog maar 140MB beschikbaar is.

Dit gebeurde echter zomaar van de een op de andere dag. Nu is dit niet zo vreemd, het kan pagefiles etc zijn. Nu ben ik even gaan kijken waar er dan zoveel ruimte opgeslokt wordt. Nu blijkt dat C:\Documents and Settings\Mijn Naam\Local Settings\Temporary Internet Files 688MB aan bestanden zit.

Alleen zoveel zit er dus niet daadwerkelijk in. Er zat voor 20MB aan temp files in en nadat ik dat had gewist en vervolgens heb reboot, blijft hij nog steeds aangeven dat er 688MB in zit. Ok misschien verborgen bestanden of Windows system files. Dus bij folder optie heb ik ingesteld dat hij alles laat zien. Maar geen nieuwe bestanden in deze map te vinden.

Oftewel hij is leeg maar neemt toch 688MB in. De gehele folder verwijderen lukt ook niet. Ik vind het een vaag probleem, en heb em dan ook niet bij de search kunnen vinden. Hoop dat iemand me kan helpen.

Ik draai
WinXP Pro SP1
Alle Windows Updates

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 09:55 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Je kan het beste verwijderen via Extra, Internet-Opties, Bestanden verwijderen. Dat werkt beter dan handmatig verwijderen, door allerlei verborgen bestanden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je de Trashcan wel geleegd? (duh) En zoja, gebruik je toevallig Norton Utilities? In het laatste geval blijven uit de Trashcan gewiste bestanden nog een tijd protected zodat ze ruimte blijven gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Op hoeveel Mb's staat je systeemherstel ingesteld?

=> Deze computer/eigenschappen

Verwijderd

Draai eens een chkdsk. Meestal is het gewoon wat loos gealloceerde ruimte.
Is trouwens toch handig om dat af en toe eens te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstel heb ik ingesteld op 250MB dat kan het niet zijn, Trashcan is uiteraad leeg en ik draai verder geen uttilities, alleen TweakXP en Norton Antivirus. Alle norton protected bestanden had ik ook al weggegooid. Chkdsk kan ik idd wel eens proberen.

Edit: chkdsk /f /r gedraaid, maar heeft ook niet gebaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 10:25 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Windows laat standaard niet alle bestanden zien. Ik werk altijd met Total Commander. Daarmee kan je namelijk alle verborgen bestanden zien. Als je daarmee je Temporary Internet Files folder opruimt, zal het ongetwijfeld wel goed gaan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 11 oktober 2003 @ 10:17:
Windows laat standaard niet alle bestanden zien. Ik werk altijd met Total Commander. Daarmee kan je namelijk alle verborgen bestanden zien. Als je daarmee je Temporary Internet Files folder opruimt, zal het ongetwijfeld wel goed gaan.
_/-\o_ Ik heb nu idd verschillende mappen kunnen verwijderen die ik in Windows Explorer niet kon zien. Nu is de gehele Temp i-net files folder weer leeg :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 10:35:
_/-\o_ Ik heb nu idd verschillende mappen kunnen verwijderen die ik in Windows Explorer niet kon zien. Nu is de gehele Temp i-net files folder weer leeg :)
Doh, dat instellen is toch het eerste wat je doet nadat je Windows hebt geinstalleerd :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
* Fludizz heb nog een ouwere versie, Windows Commander... dat is idd het eerste progje wat ik install, en et is ook de enige die ik selfextracting zip van maak, de rest zip ik via Windows Commander naar tgz als ik ga backuppen...

verder gebruik ik windows commander om systemfiles die normaal niet te zien zijn en overbodig zijn te trashen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fludizz schreef op 11 October 2003 @ 10:39:
* Fludizz heb nog een ouwere versie, Windows Commander... dat is idd het eerste progje wat ik install, en et is ook de enige die ik selfextracting zip van maak, de rest zip ik via Windows Commander naar tgz als ik ga backuppen...

verder gebruik ik windows commander om systemfiles die normaal niet te zien zijn en overbodig zijn te trashen...
Waarom heb je dat programma nodig :? Je kunt gewoon in Windows Explorer instellen dat je systeemfiles/folders en alle verborgen files wilt kunnen zien. Dat bedoelde ik eigenlijk.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Windows/Total Commander werkt voor sommige mensen handiger, zoals b.v. hier bij mij :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Exirion schreef op 11 October 2003 @ 10:44:
Waarom heb je dat programma nodig :? Je kunt gewoon in Windows Explorer instellen dat je systeemfiles/folders en alle verborgen files wilt kunnen zien. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Ik denk dat er bedoeld wordt dat er als je je Temporary Internet Files bekijkt, er door Windows een bepaalde "view" gehanteerd wordt. Dus in plaats van dat je de echte inhoud van de folder te zien krijgt, zie je wat extra info die specifiek op de Temporary Internet Files van toepassing is.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Exirion schreef op 11 October 2003 @ 10:44:
[...]

Windows neigt uit zichzelf bestanden hidden te houden ookal zet je aan dat je hidden/system files wilt laten zien... et is vooral stabieler en (naar mijn mening) sneller en makkelijker in gebruik dan Explorer...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Fludizz schreef op 11 October 2003 @ 11:06:
et is vooral stabieler en (naar mijn mening) sneller en makkelijker in gebruik dan Explorer...
Ik zal 't eens proberen :) Vooral met veel bestanden in directories vind ik de traagheid van Explorer vaak tergend.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 11 October 2003 @ 11:17:
[...]

Ik zal 't eens proberen :) Vooral met veel bestanden in directories vind ik de traagheid van Explorer vaak tergend.
en als je het stukje had gelezen had je gezien dat ik in Win Explorer alle verborgen en windows system files al op 'non-hidden' had gezet.. ;)
Pagina: 1