Toon posts:

Grote Ellende met SCSI -> random SFV CRC ERRORS!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er niet uit het volgende is het geval:

Ik heb een pc met nu een adaptec 19160 + nieuwste bios 3.10 daarnaast een LVD U320 kabel met active terminator erop en als enigste op de kabel een maxtor IV drive met ID op 0 ge-set en de adaptec drivers voor windows (nieuwste) die ik gebruik!

probleem wat ik hier nu meer krijg is, dat als ik van die leuke movies etc download met zo'n sfv file erbij om ze te controlleren de files random corrupt binnen komen. Het zelfde gedaan met een laptop ook gedownload op dezelfde UTP kabel geeft helemaal geen problemen (vanaf verschillende sites). Ik had toen ik dus een paar dagen geleden IDE nog had OOK 0,0 problemen op de 1e PC waar nu dus de scsi inzit!

nu dacht ik er is iets met die SCSI settings/bios/kabel/nic. Eventueel de IDE/scsi combi?! Dus -> drive in het systeem geeft samen met de SCSI problemen hoppa IDE drives eruit!(help niet). Jumpers HD alles eraf, bios nakijken, andere UTP kabel, SCSI kaart in een ander slot doen, PARITY uitzetten in de scsi bios, jumper op de HD (termpwr AAN) daarna wel aanzetten, write cache in windows uitzetten.

echter NIKS helpt ... of is er iets in de SCSI bios of precise jumpers op de HD(kan eigenlijk alleen NO WIDE, SPIN delay, etc setten)? wat nog van invloed is! ik zie INT 13 en nog wat dingen term in de bios scsi kaart?

heeft iemand nog een idee? Dit zelf meegemaakt? Want dit is echt niet leuk meer eerst duur scsi aanschaffen maar daarna de ene na de anders file (dike 5 GB al) wat niet goed is aangekomen!! Ik baal hier HEEL erg van en allerlei artikelen via google etc zeggen niet veel meer dan wat ik hieboven al geprobeerd heb....

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is een nieuwe twisted pair kabel?

Heb je wel eens in de event viewer gekeken om te zien of daar iets over staat?

Heb je al eens de snelheid in je scsi bios omlaag geschroefd? Dus ipv u320 u160 of U2W?

specs