Currently playing: MTG Arena (PC)
In europe uitgeleverde laptops krijgen ( europees recht ) hoe dan ook 2 jaar garantie :-)Uhmmie schreef op 11 October 2003 @ 02:59:
Ik vroeg me iets af over de garantie bij dell..
Je hebt daar de keuze van 1jaar of 3jaar op laptops.. Maar zijn ze volgens de nieuwe wetgeving niet verplicht omzowiezo 2jaar garantie te geven? Ifso heb je dan als je 1jaar garantie selecteert niet gewoon 2jaar?
Dat zie je ook bijvoorbeeld op de plextor site, America, Azie, enz... 1 jaar garantie. Europe 2 jaar garantie.
Dus hoe dan ook, je hebt 2 jaar garantie! De enige manier om er onderuit te komen is om niet meer te leveren aan europa.....tja..europa is ook een aardige markt he!
Veel klanten van Dell zitten in europa :-), maar via welke wetten de verkoop van Dell computers gaan weet ik niet dus misschien komen ze wel eronder uit en is hun minimum garantie dus misschien maar 1 jaar :-)
[ Voor 25% gewijzigd door swampy op 11-10-2003 04:46 ]
There is no place like ::1
Maar waarom heeft dell dan 1 of 3 jaar op hun nederlandse site staan? Is dit gewoon om mensen te pushen om voor 3 jaar te gaan?
Currently playing: MTG Arena (PC)
Het is een oud topic weet ik. Maar een vriend van mij wil misschien een Dell kopen en ik vroeg mij nu ook af hoe het gaat met de garantie, want er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Als je bij Dell voor 1 jaar garantie krijgt en hij gaat in tweede jaar kapot, doen ze dan moeilijk?
Als je bij Dell voor 1 jaar garantie krijgt en hij gaat in tweede jaar kapot, doen ze dan moeilijk?
ik heb ongeveer 2.8 jaargeleden een del dimension gekocht.. Toen zat ik te twijfelen of ik 1 of 3 jaar garantie zou nemen. Ik had toen toch maar gekozen voor de drie jaar. en wat blijkt. Vorige maand me mobo naar de knoppe.
Ik hun gebeld en de volgende dag stond er een mannetje van hun voor de deur om mijn mobo te vervangen.
Dus ik zou aanraden om toch voor die 3 jaar te gaan. dan betaal je iets meer maar dan komen ze ook na drie jaar nog netjes de volgende dag het defecte onderdeel vervangen.
Ik hun gebeld en de volgende dag stond er een mannetje van hun voor de deur om mijn mobo te vervangen.
Dus ik zou aanraden om toch voor die 3 jaar te gaan. dan betaal je iets meer maar dan komen ze ook na drie jaar nog netjes de volgende dag het defecte onderdeel vervangen.
Free your mind and your OS will follow.
Verwijderd
uhum, dat scheelt 400 euro ofzo die 3 jaar garantie.Vernie schreef op 07 september 2004 @ 15:00:
ik heb ongeveer 2.8 jaargeleden een del dimension gekocht.. Toen zat ik te twijfelen of ik 1 of 3 jaar garantie zou nemen. Ik had toen toch maar gekozen voor de drie jaar. en wat blijkt. Vorige maand me mobo naar de knoppe.
ik heb dat niet gedaan. als dat ding over 3 jaar stuk gaat haal ik wel een nieuwe.
Het is heel simpel: Je hebt gelijk met je 2 jaar, maar er zijn verdomd weinig fabrikanten die zich eraan houden. En dan gaat je laptop kapot... Jij claimen, zij zeggen: Nee, we vergoeden niet, je had maar 1 jaar garantie. Dus roep jij volkomen terecht: jamaar ik heb recht op 2 jaar, want dat hoort zo in de EU. Maar Dell houdt voet bij stuk. Uiteindelijk zul je het wel redden qua recht, maar dan zit je maanden zonder werkende laptop, iets wat mij ook wel wat waard is. Overigens biedt Dell standaard 3 jaar garantie, dat jij er uiteindelijk 1 jaar van maakt omdat je geld wil besparen is jouw fout. Je weet wat de laptop kost met 3 jaar garantie en als je echt goedkoop wil doen, moet je voor 1 jaar gaan, maar je neemt dan wel het gedonder wat je kunt krijgen voor lief.
Toen ik mijn Inspiron 8600 kocht, kocht ik er 3 jaar on site garantie bij. Die is kapot gegaan en mijn nieuwe IBM heb ik ook gekocht met 3 jaar garantie (bring in, maar dat wordt nog omgezet naar on site)... Ik bespaar echt niet op service, iets wat veel consumenten tegenwoordig wel doen. Service kost gewoon geld, wat denk je dat het Dell kost om na 2 jaar een mobo te komen vervangen bij jou thuis? Daar betaal je gewoon voor.
Toen ik mijn Inspiron 8600 kocht, kocht ik er 3 jaar on site garantie bij. Die is kapot gegaan en mijn nieuwe IBM heb ik ook gekocht met 3 jaar garantie (bring in, maar dat wordt nog omgezet naar on site)... Ik bespaar echt niet op service, iets wat veel consumenten tegenwoordig wel doen. Service kost gewoon geld, wat denk je dat het Dell kost om na 2 jaar een mobo te komen vervangen bij jou thuis? Daar betaal je gewoon voor.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Daarom zei ik dus ook er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen 
Vandaar ook mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met het kiezen van 1 jaar garantie en het claimen in het tweede jaar.
Je bent er inderdaad zelf bij als je kiest voor 1 jaar (het is overigens niet voor mijzelf, heb zelf een Asus notebook waar je wel netjes 2 jaar bij krijgt), maar je mag niet afwijken van die regel van 2 jaar, want volgens mij is deze gewoon van dwingend recht. Dell is de "grote" jongen die precies weet hoe het juridisch in elkaar steekt, maar er toch vanaf probeert te wijken. Dat is gewoon niet netjes van Dell en dus de fout van Dell als er gedonder komt als ie in tweede jaar kapot gaat.
De jongen waar het voor is wil graag een Dell notebook hebben, maar als je voor 3 jaar garantie moet gaan dan is de prijs/kwaliteit verhouding ineens een stuk lager vergeleken met de concurrentie.
Vandaar ook mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met het kiezen van 1 jaar garantie en het claimen in het tweede jaar.
Je bent er inderdaad zelf bij als je kiest voor 1 jaar (het is overigens niet voor mijzelf, heb zelf een Asus notebook waar je wel netjes 2 jaar bij krijgt), maar je mag niet afwijken van die regel van 2 jaar, want volgens mij is deze gewoon van dwingend recht. Dell is de "grote" jongen die precies weet hoe het juridisch in elkaar steekt, maar er toch vanaf probeert te wijken. Dat is gewoon niet netjes van Dell en dus de fout van Dell als er gedonder komt als ie in tweede jaar kapot gaat.
De jongen waar het voor is wil graag een Dell notebook hebben, maar als je voor 3 jaar garantie moet gaan dan is de prijs/kwaliteit verhouding ineens een stuk lager vergeleken met de concurrentie.
Bij mij was het toen maar 100 gulden... :S:S das wel erg groot verschilVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:04:
[...]
uhum, dat scheelt 400 euro ofzo die 3 jaar garantie.
ik heb dat niet gedaan. als dat ding over 3 jaar stuk gaat haal ik wel een nieuwe.
Free your mind and your OS will follow.
Pagina: 1