[MySQL] Variabel returntype *

Pagina: 1
Acties:

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Ik wil met een ifconstructie of een datum of een string returnen, afhankelijk van een andere variabele. Ik krijg echter 01-01-1970 terug. Dus ik gok dat die string toch wordt ge-convert naar een datum. Iemand een idee?

Ik kan ook wel mn PHP dat ding laten parsen, dat heb ik nu als oplossing gekozen, maar ik zou het fijner vinden dat ding door de MySQL meteen te laten uitvoeren..

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Waar zet ik nu een sticky voor neer? :/
***** Lees dit! Over topictitels in P&W *****

Professionele website nodig?

• Grijze Vos
Dat het woordje "PHP" in de tekst voorkomt wil niet zeggen dat dit een PHP probleem is. Ik wil het volledig in MySQL oplossen, en in dat opzicht noem ik het een MySQL-probleem, en geen PHP/MySQL probleem. Ik heb niks aan "PHP-goeroes" in dit topic.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Maar zo kunnen we ook niets met het topic, zo zonder query, datamodel, reden waarom je het wil (maybe kan het anders?).
Zou je die info nog kunnen verschaffen?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Kan je in MySQL user defined functions maken?

https://fgheysels.github.io/

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

SELECT IF(datumveld>"2003-09-01",datumveld,"blaat") FROM eentabel

[ Voor 22% gewijzigd door slm op 11-10-2003 11:47 . Reden: bedoel je zoiets? ]

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• Grijze Vos
thx slm, dat werkt. Vreemd echter, want ik weet zeker dat ik dat geprobeerd heb..
Hmz, volgens mij heb ik alleen single-quotes geprobeerd, dat zal et wel zijn geweest :)
---

Glimi> dat was echt alle info die nodig was hoor ;) Het kon 'anders' want die oplossing had ik al zelf gevonden.

Pagina: 1