You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Verwijderd
2. Het beoordelen en waardes toekennen aan topics kost ongelofelijk veel tijd
3. De beoordeling hoeft niet aan te sluiten aan wat jij zoekt.
Andere (oude) ideetjes:
- [rml][ suggestie] Status van een topic[/rml]
- [rml][ idee] Iedereen laten modereren als op frontpage[/rml]
- ideetje...
Access table export to Excel ?
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 06:07 ]
De topic die ik laat zien is er juist één die zo slotje had moeten hebben goede titel maar geen inhoud. Het had mijn tijd gescheeld als ik niet in die topic had hoeven kijken.
Voor de oudere topics kan je zeggen we doen het met terug werkende kracht of we zeggen tegen de users als je zo topic tegen kom in de search meld het dan in TopicReport. Ook denk ik dat het een handige feature is voor andere sites die React gebruiken.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 13:48
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
[ Voor 20% gewijzigd door Luke! op 11-10-2003 12:20 ]
Dit heeft echter in de Admin wel wat voeten in de aarde, omdat elke extra topictype ook exponentieel meer in te stellen rechten geeft, wat vooral extra tijd en moeite kost.
Daarom heeft ACM dit al meerdere malen afgeslagen...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Het instellen is maar 1 keer nodig, maar ga voor de gein eens op zoek naar hoeveel slotjes er per dag worden gezet ?we_are_borg schreef op 11 October 2003 @ 20:00:
Maar één keer ingesteld dan bevoorder je het gebruik van de search weer aangezien de mensen niet meer dood loopende topics pakt. Ik kan me voorstellen dat ACM niet op extra werk zit te wachten maar het moet wel een algemeen recht zijn zodat iedereen die een slotje mag uidelen ook het recht heb om andere statussen te geven, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat het zoveel moeite is om dit in te voeren.
En dan moeten wij nou gaan kijken of in zo'n thread het juiste antwoord wordt gegeven, een stap verder is dan dat je van ons verwacht dat we ook gaan aanwijzen in welke message de juiste oplossing wordt gegeven, en voor je het weet zijn wij opeens niet 2 minuten maar 5 minuten per slotje bezig.. Kijk dan nog eens naar je lijstje van aantal slotjes per dag, en vraag het dan nog eens
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Een dergelijke beoordeling van threads is natuurlijk wel leuk, maar blijft subjectief.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 13:35 ]
Ik weet niet welke ik moet kiezen?
Chello zuigt de laatste tijd!
[rml][ Javascript] Bankrekeningcontrole[/rml]
[rml][ vise]installatie maken[/rml]
Group Policy Power Management
Wie heeft er ervaring met Dlan??
Videokaart
mailserver gelukt en bedankt iedereen !!!
XP ziet HDD als netwerk drive
Zo kan ik nog wel even door gaan het moge duidelijk zijn dat deze topics niet behulpzaam zijn als je ergens naar loopt te zoeken.
Of iets wat misschien sneller is dan een nieuwe slotje een openbare trachcan iedereen mag erin kijken maar niet reageren hoeven de mods hem alleen maar te moven naar de openbare trachcan. Misschien dat dit een betere oplossing is.
Verwijderd
Je leest de draad toch voordat je een topic dichtmetselt, dus dat zie je imo gauw genoeg ?En dan moeten wij nou gaan kijken of in zo'n thread het juiste antwoord wordt gegeven
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Helaas is dat niet zo topics gaan ook op slot als het juiste antwoord is gegeven of dat iemand de topic kicked zonder rede. Daarom is et handig om de topics die ik noem een speciale status te geven zodat je ze eruit kan filteren. Het meest handiger is moven naar een readonly fora.Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 18:17:
Je kunt bij de search gewoon aangeven of je gesloten topics wilt doorzoeken of niet. Verreweg de meeste topics die zijn gesloten zijn gesloten omdat ze geen toegevoegde waarde voor die search hebben, volgens mij. Dus dan ben je er al.
Verwijderd
Wellicht is het nog beter om de kick, of andere rede waarom het topic dicht gaat, gewoon te verwijderen zodat het topic weer fijn wegzakt. Sla je dus 2 vliegen in 1 klap; en het topic zelf is weer 'schoon' en de search ook.we_are_borg schreef op 12 October 2003 @ 19:43:
[...]
Helaas is dat niet zo topics gaan ook op slot als het juiste antwoord is gegeven of dat iemand de topic kicked zonder rede. Daarom is et handig om de topics die ik noem een speciale status te geven zodat je ze eruit kan filteren. Het meest handiger is moven naar een readonly fora.
'tuurlijk, maar er gaan ook genoeg topic dicht om andere redenen, omdat mensen lopen te kloten, of omdat het een kick is van een oud topic, etc.dual-zip schreef op 12 oktober 2003 @ 18:18:
Je leest de draad toch voordat je een topic dichtmetselt, dus dat zie je imo gauw genoeg ?
Verwijderd
Om een voorbeeld te geven: een onbeantwoorde vraag kan al voor iemand nuttig zijn omdat in de formuling van de topicstarter precies staat wat hij nodig heeft.
Voorbeeld: Zijn er problemen met de A7N8X icm Radeon 9600? Ik krijg m'n AGP niet op 8X
Waarde: Er is ooit een user geweest met het probleem. AGP gaat dan niet op 8X
Kortom: bekend probleem, je bent niet de enige. Op zoek naar de oplossing dus. Het ligt in ieder geval aan de hardware combinatie.
Edit:
Oops, idee is al een paar keer langsgeweest geloof ik, oa in:
[rml][ feature] Accepted answer[/rml]
UTFS MrBrown!!!
[ Voor 17% gewijzigd door MrBrown op 13-10-2003 11:54 ]
Powered by Manetti (compiled by Jura)
Ik geef 2 maal een voorbeeld over kansloze topics, neem bijvoorbeeld die topic van "[vise]installatie maken". Ik heb een probleem met vise dus ik als brave user gaat netjes zoeken ik kom deze topic tegen en zie dat er echt BS in staat. Oke kan gebeuren, ik ga verder met het zoeken en dit gebeurd me nog eens 5 a 6 keer. Dan gooien de meeste toch wel een handdoek in de ring en beginnen een nieuwe topic en die wordt op slot gedaan door een modje, omdat hij vindt we niet goed gezocht hebben. Volgende user komt en het verhaal begint weer voor af aan.
Vergeet niet dat er heel veel topics op GoT staat, al de modje willen dat je eerst de search gebruikt voordat je een nieuwe topic aanmaakt, maar in de tussen tijd wordt er niets aangedaan om de search beter te maken door BS topics gemakkelijk kan herkennen. Al gingen die topics gelijk de trach in zal al heel veel schelen.
Als je de search kan bevorderen met maar 1 a 2% dan scheelt dat aanzienelijk veel BS topics op jaar basis. Waardoor de search nog intersante wordt.
Je moet wel eens moeite doen om iets te bewerk stelligen en ook nu iets opzetten om er een jaar of zelfs 2 jaar later meer er aan te hebben dan gelijk resultaat verwachten.
Ik denk heus wel dat er users zijn die de gesloten topics na willen lopen en dan de BS topics willen trachen naar een appart fora. Het zal ook wel een hele tijd duren voordat alles is uit gezocht maar het zal wel de kwaliteit omhoog halen van het forum.
Verwijderd
Daarom moet je het hele topic ook ff lezen.Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 14:05:
Niet alles waar een slotje op zit is crap. Vaak als een vraag beantwoord is, gaat ie op slot omdat het te basic is etc. Beetje afwijkend gebruik van slotjes t.o.v. andere fora maar okee.
Lees de draad, voor je blaat
Precies de reden waarom het tot nog toe niet gedaan is en ook, wmb, nooit gedaan zal worden.Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 05:57:
1. Dat topic is nog open.
2. Het beoordelen en waardes toekennen aan topics kost ongelofelijk veel tijd
3. De beoordeling hoeft niet aan te sluiten aan wat jij zoekt.
Het is veel werk, de beoordeling is subjectief en daarmee (zoals jack zegt) zet het je evt op het verkeerde been wat de waarde van het resultaat devalueert.
We sluiten topics nooit om die reden, want het is altijd mogelijk dat het antwoord toch nog komt...we_are_borg schreef op 11 October 2003 @ 11:01:
Ik neem aan als een modje een topic sluit hij een rede daartoe heeft. Als die rede nu is dat er niet wordt in gegaan op de vraag en dat niemand ermee gebaat is om de topic open te laten.
En sterker nog, het voorstel is om nog meer topics te "sluiten", met als gevolg dat het dus niet alleen meer tijd per slotje, maar ook meer slotjes ismoto-moi schreef op 11 October 2003 @ 21:15:
En dan moeten wij nou gaan kijken of in zo'n thread het juiste antwoord wordt gegeven, een stap verder is dan dat je van ons verwacht dat we ook gaan aanwijzen in welke message de juiste oplossing wordt gegeven, en voor je het weet zijn wij opeens niet 2 minuten maar 5 minuten per slotje bezig..
We zijn zelf overigens uiteraard bewust van het feit dat onze database _veel_ zooi bevat en slechts een relatief kleine hoeveelheid werkelijk zinvolle inhoud behelst.
We zijn aan het kijken hoe we dat beter aan de gebruikers aan kunnen bieden, maar omdat we nog in de "kijken hoe" fase zitten kan ik er verder niks over zeggen.
De oplossing zie ik overigens in het omgekeerde van de hier voorgestelde oplossing, niet in het wegwerken van de crap, maar juist het proberen te tonen van de waardevolle stukken.
Het valt mee maar 147539 topics met een slotje.ACM schreef op 14 October 2003 @ 00:06:
[...]
Precies de reden waarom het tot nog toe niet gedaan is en ook, wmb, nooit gedaan zal worden.
Het is veel werk, de beoordeling is subjectief en daarmee (zoals jack zegt) zet het je evt op het verkeerde been wat de waarde van het resultaat devalueert.
Hoe ik het bedoel is het subjectief, je haalt gewoon topics eruit die gewoon geen bestaan recht hebben. Denk maar aan topics zoals;
En dan geeft een modje als antwoord;Hoe kan je in C++ Builder 5 een help bestand toevoegen
aan al die andere?
in zo een readme staat:
Click on the "Index" tab. Click Add Files. Select Blaat.hlp
ik zie dat echt niet..
Nu ga ik zoeken naar zo soort probleem gebruik netjes de search en ik zie de topic titel en zie een klein verhaaltje eronder en ik denk ja dat is het. Wat zie je een modje sluit gelijk de topic. Daarom zeg ik gewoon gelijk dumpen in een openbare trachcan (wel leesrecht, geen schrijfrecht). Ik zal nu 1 topic minder vinden als ik op zo probleem zoek. Hierdoor wordt de search een klein beetje beter.Staat stap-voor-stap in die dikke handleiding die bij het pakket zit.
En mocht je 'toevallig' die handleiding niet hebben: de online help is identiek
Ik heb even zomaar een topic genomen het is niet zo dat ik de mod iets kwalijk neemt
Soms gebeurd het als de BS antwoorden de overhand neemt dan sluiten modjes de topic.[...]
We sluiten topics nooit om die reden, want het is altijd mogelijk dat het antwoord toch nog komt...
Je sluit niet meer topics alleen topics die al gesloten zijn verhuis je naar de trachcan, en wel alleen topics die BullShit zijn. Doorlopende topics waar al vele delen van zijn blijven gewoon staan waar ze staan. Je moet het zien als een soort opruiming en het bevoorderen van de search.[...]
En sterker nog, het voorstel is om nog meer topics te "sluiten", met als gevolg dat het dus niet alleen meer tijd per slotje, maar ook meer slotjes is
We zijn zelf overigens uiteraard bewust van het feit dat onze database _veel_ zooi bevat en slechts een relatief kleine hoeveelheid werkelijk zinvolle inhoud behelst.
We zijn aan het kijken hoe we dat beter aan de gebruikers aan kunnen bieden, maar omdat we nog in de "kijken hoe" fase zitten kan ik er verder niks over zeggen.
De oplossing zie ik overigens in het omgekeerde van de hier voorgestelde oplossing, niet in het wegwerken van de crap, maar juist het proberen te tonen van de waardevolle stukken.
Het is ook een kwestie van vooruit denken nu kan je er nog iets aan doen maar zosnel dat je nog groter wordt heb je spijt dat je het niet gedaan heb.
Verwijderd
Kun je mij uitleggen wat jouw idee verschilt met het aangeven bij de search dat je alleen open topics in je result wilt? Want ik zie meer overeenkomsten met die search-optie dan met het initiële idee van de topicstarter.Daarom zeg ik gewoon gelijk dumpen in een openbare trachcan (wel leesrecht, geen schrijfrecht). Ik zal nu 1 topic minder vinden als ik op zo probleem zoek. Hierdoor wordt de search een klein beetje beter.
Dat vind je weinig?we_are_borg schreef op 14 October 2003 @ 01:27:
Het valt mee maar 147539 topics met een slotje.
Als dat 5 mins werk per slotje is om te herevalueren, dan ben je dus 512 mandagen bezig...
Dat antwoord is nog best nuttig, namelijk dat het jou verteld dat je op de verkeerde plek aan het zoeken bent (het staat tenslotte stap-voor-stap in de helpfile...)Hoe ik het bedoel is het subjectief, je haalt gewoon topics eruit die gewoon geen bestaan recht hebben. Denk maar aan topics zoals;
[...]
En dan geeft een modje als antwoord;
[...]
Dat topic _is_ dus al gesloten? Dus je _kan_ er al aan zien dat de kans groot is dat het geen (goed) antwoord bevat, wat is dan precies je probleem?Nu ga ik zoeken naar zo soort probleem gebruik netjes de search en ik zie de topic titel en zie een klein verhaaltje eronder en ik denk ja dat is het. Wat zie je een modje sluit gelijk de topic. Daarom zeg ik gewoon gelijk dumpen in een openbare trachcan (wel leesrecht, geen schrijfrecht). Ik zal nu 1 topic minder vinden als ik op zo probleem zoek. Hierdoor wordt de search een klein beetje beter.
Een aparte vergaarbak van "niet zo goeie topics" maakt het onderscheid dat je nu nog hebt (in subforums) ook nog eens ongedaan, terwijl het weinig tot niks toevoegt.
Net was het nog dat ook de topics die geen slotje gekregen hebben, maar ook niet heel zinnig waren, zo'n speciaal slotje zouden krijgen. Heck, het door jou in je startpost gegeven topic is niet eens op slot.Je sluit niet meer topics alleen topics die al gesloten zijn verhuis je naar de trachcan, en wel alleen topics die BullShit zijn. Doorlopende topics waar al vele delen van zijn blijven gewoon staan waar ze staan. Je moet het zien als een soort opruiming en het bevoorderen van de search.
Ik zie alleen niet wat jouw oplossing boven geen verandering aan voordelen biedt?Het is ook een kwestie van vooruit denken nu kan je er nog iets aan doen maar zosnel dat je nog groter wordt heb je spijt dat je het niet gedaan heb.
Als je zoekt, krijg je netjes dmv de resultaatpagina een overzicht van topics, daarbij wordt ook aangegeven of het op slot was (potentieel minder nuttig) en hoeveel reacties het had (minder reacties maakt het ook potentieel minder nuttig).
Maar zelfs topics die wel op slot zijn gegaan en weinig reacties hebben kunnen voor jouw speurtocht wel zinvol zijn.
Dan is het dus niet zo handig om die toch zinvolle discussies zomaar van te voren weg te gooien...
Moest er nog eens bijkomenwe_are_borg schreef op 14 October 2003 @ 01:27:
[...]
Ik heb even zomaar een topic genomen het is niet zo dat ik de mod iets kwalijk neemt
Als het goed is ga jij echter nooit op dat topic zoeken: het was namelijk geen programmeervraag, en jij als gewaardeerd gebruiker controleert wel eerst de helpfiles voordat je zoiets gaat vragen
Ik denk dat je zo 4 per minuut doet. In het begin zal het even moeilijk zijn om door te zetten maar het kan wel.ACM schreef op 14 October 2003 @ 09:42:
[...]
Dat vind je weinig?
Als dat 5 mins werk per slotje is om te herevalueren, dan ben je dus 512 mandagen bezig...
Nee hij is niet nuttig, mensen die hier posten hebben eerst zelf er alles aan gedaan om het zelf uit te vinden. Dus voor dat je post search, google (en een paar andere) helpfiles.[...]
Dat antwoord is nog best nuttig, namelijk dat het jou verteld dat je op de verkeerde plek aan het zoeken bent (het staat tenslotte stap-voor-stap in de helpfile...)
Nee sommige topics gaan ook op slot als het gekicked wordt, het antwoord is gegeven maar blijkt dat de search niet is gebruikt. Filteren gaat niet omdat je dan ook topics eruit filtert die meerdere delen beslaat.[...]
Dat topic _is_ dus al gesloten? Dus je _kan_ er al aan zien dat de kans groot is dat het geen (goed) antwoord bevat, wat is dan precies je probleem?
Een aparte vergaarbak van "niet zo goeie topics" maakt het onderscheid dat je nu nog hebt (in subforums) ook nog eens ongedaan, terwijl het weinig tot niks toevoegt.
Ja maar dat is voor latere zorg je moet eerst ergens beginnen. Dus eerst de geslote topics opruimen en dan kijken voor de rest. Hier heb je gewoon mensen voor nodig die van lezen houden en tijd over hebben.[...]
Net was het nog dat ook de topics die geen slotje gekregen hebben, maar ook niet heel zinnig waren, zo'n speciaal slotje zouden krijgen. Heck, het door jou in je startpost gegeven topic is niet eens op slot.
Ik begrijp niet dat de meeste geen voordelen zien. Als je begint met het opruimen van gesloten topics om BS er tussen uit te halen dan ruimt het al op. Later ga je kijken of je verder kan gaan. Wat zal er gebeuren als 1 a 2% van alles topics die er zijn in de techfora niet meer op gezocht hoeft te worden en ook niet meer geindexeerd hoeft te worden voor een search. Ik denk dat het heel veel gaat schelen.[...]
Ik zie alleen niet wat jouw oplossing boven geen verandering aan voordelen biedt?
Als je zoekt, krijg je netjes dmv de resultaatpagina een overzicht van topics, daarbij wordt ook aangegeven of het op slot was (potentieel minder nuttig) en hoeveel reacties het had (minder reacties maakt het ook potentieel minder nuttig).
Maar zelfs topics die wel op slot zijn gegaan en weinig reacties hebben kunnen voor jouw speurtocht wel zinvol zijn.
Dan is het dus niet zo handig om die toch zinvolle discussies zomaar van te voren weg te gooien...
Dus als jij zoekt en je ziet dat het 2 of 3 antwoorden heeft gehad kijk je er niet in. Soms is een vraag simpel en wordt het antwoord gelijk gegeven en een mod zegt had de search even gebruikt en gooi een slotje erop. Dan loop ik misschien bij een search een antwoord mis.
Als ik een search doe wil ik alleen vragen/antwoorden zien die nuttig zijn. Dus alles wat rommel is zoveel mogelijk uit de search gooien. Volgens mij doet iedere normale search machine dit.
Het moeilijkste wat GoT heeft is dat het allemaal handwerk is. Je kan niet zomaar even een programma schrijven die dit allemaal kan doen. Maar je kan dus ook niet de huidige crew ermee opzadelen, je zal dus mensen aan moeten trekken die het leuk vindt om te lezen en te soorteren.
Op veel officiële support sites krijg je na een support-item de vraag:
Did this information help to solve your problem? [Y/N]
Die vraag stel je aan users die (eventueel via de search) zo'n topic bereiken. Aan de hand van het aantal positieve en negatieve beoordelingen ken je een rating toe aan het topic. Aan die rating is dan enigszins af te leiden of je iets aan het topic zult hebben.
Edit: Deze rating moet dan dus enkel maar aangeven of een topic mensen geholpen heeft, en verder niks zeggen over de inhoud of het niveau van het topic. Want het is niet de bedoeling dat we een moderatiesysteem krijgen zoals op de frontpage.
En mocht je nou alle high-rated topics bekeken hebben en nog geen antwoord op je vraag hebben, dan kun je alsnog de overige topics bekijken. Het is gewoon hetzelfde als hoe het nu is, maar met wat meer kans om sneller de goede topics te vinden.
Het beoordelingswerk hoeft ook niet door mods gedaan te worden - het zijn de users die topics raten. Natuurlijk werkt het dan niet meteen allemaal goed, maar na verloop van tijd zal een flink aantal topics al beoordeeld zijn. De meestgeopende topics zoiezo.
[ Voor 28% gewijzigd door Maniakje op 14-10-2003 14:35 ]
The sentence below is true.
The sentence above is false.
Een soort apart slotje oid heeft een heel erge positieve uitwerking op het forum. Het duurt misschien een hele tijd voordat alle schroot eruit wordt gefilterd, maar elk schroot topic wat je als result krijgt (of waar je onwetend op clickt), is er 1 teveel....
GoT wordt door zoiets gewoon een stuk beter
Dan zou ik, als ik jou was, eens goed de searchmanual door gaan kijken, want je kunt d.m.v. van een vinkje gesloten topics uit de resultatenlijst latenGlacier schreef op 14 oktober 2003 @ 16:47:
Het idee wat gegeven wordt, is uitstekend, ik zou dat asap zien. Ik erger me bij het zoeken dood aan topics die uit de search rollen, waar je geen hol aan hebt.
moto-moi schreef op 14 October 2003 @ 18:00:
Dan zou ik, als ik jou was, eens goed de searchmanual door gaan kijken, want je kunt d.m.v. van een vinkje gesloten topics uit de resultatenlijst laten
we_are_borg schreef op 12 oktober 2003 @ 19:43:
Helaas is dat niet zo topics gaan ook op slot als het juiste antwoord is gegeven of dat iemand de topic kicked zonder rede. Daarom is et handig om de topics die ik noem een speciale status te geven zodat je ze eruit kan filteren. Het meest handiger is moven naar een readonly fora.
moto-moi schreef op 12 October 2003 @ 22:50:
'tuurlijk, maar er gaan ook genoeg topic dicht om andere redenen, omdat mensen lopen te kloten, of omdat het een kick is van een oud topic, etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Harm op 14-10-2003 19:00 . Reden: BTW ]