Ghost Read Error bij Linux Extd partitie

Pagina: 1
Acties:

• MindfluX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Probeer de Linux webserver HD te ghosten met disk-to-disk naar een 10K schijf.

Tijdens het ghosten ontstaat er bij de laatste partitie een read error, bad cluster starting from cluster.... .

Zodoende optie ingeschakeld dat bij het vinden van een bad cluster ghost gewoon verder moet gaan. Jammer genoeg gebeurd dit niet. Ik heb een vermoeden hoe dat komt. Wanneer ik Ghost zonder optie om door te gaan na een read error instel, dan klapt hij eruit na de error in dos. Wanneer ik vervolgens wederom Ghost opstart zijn beide SCSI schijven verdwenen en wordt er niets meer herkend.

Ik heb lopen speuren en tevens een Ghost 2003 geprobeerd naast 7.5, maar geen soelaas. Iemand enig idee?

De bron schijf heeft 3 83 Linux partities, ext2 en ext3 gaan goed, bij extd stopt hij direct bij het begin met een sector probleem.

Wanneer ik van de nieuwe schijf opstart dan krijg ik een rij L 99 99 99 99 99 ... 99 99 99 99 99 te zien en mag ik de disk vervangen en opnieuw proberen

Volgens mij zit er niets anders op dan een bare install op de nieuwe 10K schijf: zonde want dit kost enorm veel tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door MindfluX op 11-10-2003 01:35 ]