Toon posts:

mobo dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

Ik heb een vaag probleem.
Mijn pc een P4 1,6 GHz / asus p4t-e / 512 mb rambus / hd ibm 80 gb

Pc heeft altijd zonder problemen gedraaid, tot van de week.
Ik heb van de week omdat ik schijfruimte te kort kwam, een extra hd (ibm 40 BG)
als slave bij mijn andere bestaande harddisk geplaatst.

Vanaf dat moment ging windows kuren vertonen. Steeds hangen enzo
Ik met het programma drive fitness test de drives getest, omdat ik dacht dat het aan die 2e disk lag (was overigens een nieuwe disk)
de ene keer geeft dft aan dat beiden disk's goed zijn, de andere keer dat hij de disk niet kan vinden.

Oke dacht ik dan draai ik gewoon op mijn 80 GB.
Ik alles terug gebracht naar oude goed werkende situatie.

Bleef vage problemen houden, weer met dft getest (1 disk) voor de zekerheid een erase disk gedaan om de disk naar fabrieks instellingen te krijgen, windows opnieuw geinstalleerd en partities aangemaakt. Ging allemaal goed tot ik goed en wel in windows draai. Systeem hangt om de haverklap, bij een reset wil die opnieuw opstarten maar blijf zwart scherm geven, harddisk lampje blijft dan branden. pc ontladen door spanning helemaal eraf te halen werkt wel maar vervolgens blijft pc ook hangen in bios.

bij een restart geeft hij nu het volgende aan: Error: Bad Base Code Image

weer opstarten, heb diverse malen testen uitgevoerd, hardware gecontroleerd,
weer harddisk deze keer uitgebreid getest maar dft geeft helemaal geen fouten.
nog geen bad sector te vinden met die test.
lijkt wel of windows bij inspanning crashed, ik kan soms wel een uur normaal internetten, maar bij het installeren van een game e.d. hangt ie

Ik heb het vage vermoedde dat de controller van mijn moederbord of iets dergelijk is overleden, of heb ik het nu mis??

Iemand tips hoe ik dit kan testen, ik wil natuurlijk niet voor niets een nieuw moederbord kopen.
en stel dat het moederbord dood is, iemand tips voor een goed niet te duur P4 bordje (heb helaas nog een p4, 1600 MHz op 400 mhz draaiende proc)

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Mobo was dood, tenminste de ide controllers waren na een hardware test niet goed.

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
fijn dat je zelf al achter het probleem bent gekomen alleen natuurlijk wel klote.

maar op je vraag voor een goeie tip voor een goedkoop mobo kijk hier eens na
is een fijn moederbord. in jou geval gewoon goed maar als grote voordeel kan je met dit mobo t.z.t fijn upgraden naar sneller geheugen en een snellere processor, deze werkt ook perfect met jou op 400mhz fsb werkende PIV werkt bij een vriend van mij ook gewoon goed
is bij mycom iets van 80 euro als ik het me goed herinner

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=100

suc6 ermee

[ Voor 7% gewijzigd door Michieleke op 11-10-2003 21:18 ]