[Compaq] Deskpro 466 doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Deskpro 466 staan.
Dit ding doet echter niets meer. Er zat standaard een celeron 466 in, maar die is vervangen door een 433. En nu doet hij niets meer.
Er zit standaard compaq geheugen in en ook het standaard 6GB hddtje.
Als ik hem echter aan zet gebeurd er niets. Ik krijg stroom, hdd spint op en fan gaat draaien, maar daar blijft het bij.
Ding geeft geen beeps, geen beeld op mijn monitor en mijn postkaartjes blijven ook op 00/FF staan.(wat ik overigens zeer vreemd vind, gezien mijn keyboard WEL reageerd op numlock).
Hij heeft het gedaan met de 466 erin. Maar nadat ik die eruit heb gehaald geeft het ding geen sjoege meer.

Ik heb alles geprobeerd uit de PMG FAQ wat mogelijk was (bios flashen zonder startende comp gaat lastig :P).

Er zit wel een Cmos reset knopje op het mobo. Maar dit haalt niets uit.
Heb gecontroleerd of het riserboard er goed in zat en ook gezorgd dat het knopje wat daarboven in zat was ingedrukt.

In de handleiding van het kreng staat ook niets nuttigs (iets dat werkt dus)

Iemand nog enige suggestie wat ik met dit kreng kan doen. Of kan ik het mobo aan de muur hangen?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Een moederbord gaat toch niet zomaar kapot? Maar het is mij niet helemaal duidelijk waarom de processor vervangen is. Was de 466 stuk? En weet je zeker dat die 433 in orde is? Soms helpt het als je tijdens het booten een knop indrukt. Bij mijn Abit KT7 was dat geloof ik "del". Dan cleared de cmos zichzelf oid. Probeer dat eens.

En anders gewoon slaan :P

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Het klinkt alsof je weer wat aan je muur kunt toevoegen 8)7
Als alleen die 433 kapot zou zijn lijkt het me dat je mobo iig nog wel wat doet. Foutmeldingen beepen en zo. Weet je wel zeker dat je niet ergens een of andere multiplier-jumper moet verzetten? Van 7 naar 6,5 of zo. En dat ie niks wil doen zolang ie de juiste multiplier niet ziet. Compaqjes willen nog wel eens lastig zijn bij veranderingen in de hardware. Misschien vindt ie dat je persé een 466 moet hebben. Het blijft Compaq.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
silentsnow schreef op 11 October 2003 @ 07:16:
Een moederbord gaat toch niet zomaar kapot? Maar het is mij niet helemaal duidelijk waarom de processor vervangen is. Was de 466 stuk? En weet je zeker dat die 433 in orde is? Soms helpt het als je tijdens het booten een knop indrukt. Bij mijn Abit KT7 was dat geloof ik "del". Dan cleared de cmos zichzelf oid. Probeer dat eens.

En anders gewoon slaan :P
Ik zal even uitleggen hoe het zit :P
Deze bak heb ik gekocht voor een maat van me (die had er een nodig). Alleen moest er een cdrom speler in en in dit geval kunnen alleen slimline cdroms.
Dus heeft hij een moederbordje van mij geruild tegen dit geval, zonder proc en mobo.

Die 466 doet het op zich gewoon goed overigens.
die 433 doet het wel in een identiek systeem (had er 2 gekocht namelijk, en heb het gisteren met die 2e getest).

Met de DEL toets ga ik gewoon nog even proberen.
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 07:50:
Het klinkt alsof je weer wat aan je muur kunt toevoegen 8)7
ben ik ook bangvoor
Als alleen die 433 kapot zou zijn lijkt het me dat je mobo iig nog wel wat doet. Foutmeldingen beepen en zo. Weet je wel zeker dat je niet ergens een of andere multiplier-jumper moet verzetten? Van 7 naar 6,5 of zo. En dat ie niks wil doen zolang ie de juiste multiplier niet ziet. Compaqjes willen nog wel eens lastig zijn bij veranderingen in de hardware. Misschien vindt ie dat je persé een 466 moet hebben. Het blijft Compaq.
MP settings zijn nergens te vinden en die 433 werkt zeker. Daarom vind ik het ook zo vaag dat het kreng helemaal niets doet.

En als ik er een 466 in vrot doet deze alsnog niets

Verwijderd

Zit er soms een matrox G100 of G200 videokaart in je systeem? Zo ja, plaats dan eens een andere videokaart. In het verleden zijn hier problemen meegeweest, waarbij het video-bios corrupt raakte na verloop van tijd, het resultaat was een zwart scherm. Via een rompaq (bios update) kon je dit oplossen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 10:39:
Zit er soms een matrox G100 of G200 videokaart in je systeem? Zo ja, plaats dan eens een andere videokaart. In het verleden zijn hier problemen meegeweest, waarbij het video-bios corrupt raakte na verloop van tijd, het resultaat was een zwart scherm. Via een rompaq (bios update) kon je dit oplossen.
Dit is zo;n gebakje met alles onboard...
Ik gooi er straks eens een PCI kaart in om te kijken of hij dan wel beeld geeft. Lijkt me sterk, maar goed, wie weet.
Pagina: 1