[XP] home&pro willen niet installeren!

Pagina: 1
Acties:

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe comp binnen, zelf uitgezocht maar wel al voor me in elkaar gezet.
Nu heb ik hier twee officiele legale windows XP cd's; de home edition NL en de pro update NL.

Ik de comp opstarten, pro update erin, hij wordt opgestart geen probleem zou je zeggen. De hardware detectie (zo heet dat ongeveer geloof ik, gewoon een zwart scherm met boven aan een zin die zegt dat hij iets doet met hardware) duurde wat lang, dus na een tijdje drukte ik op wat random toetsen en ik kreeg het scherm waar werd gevraagd om op [enter] te drukken om te starten. Dus ik op enter drukken, nix... ik op de twee andere opties drukken, en uiteindelijk gewoon random, nix..

Dus ik reset, maar nu werd de cd niet meer geboot. Hij bleef staan bij "Verifying DMI Pool Data...".
Naja dan maar pro boot disks he? 6 disks in totaal, link hier van de faq gehaald. Nou start op, instalt een hoop, en daarna wordt de cd opgestart. Daarna harde schijf geformateerd, NTFS geen quick, ging goed. Maar daarna voor instal gekozen, en toen kreeg ik de volgende error:
The following value in the .sif file used bij Setup is corrupted or missing:
Value 0 on the line in section [SourceDisksFiles] with key "sp1.cab"

Setup cannot continue. To quit Setup, press F3.
Ik d8 naja error tijdens instal, gebeurd vaker, dus nog maar een keer proberen (zonder format want die was al gedaan) maar zelfde error.

Daarna hetzelfde geprobeert met home edition boot disks en cd, weer error.

Toen dacht ik; misschien omdat ik de verkeerde taal voor de boot disks had gedownload. Dus weer in het NL gedownload. maar zowel bij pro als home werkte ook dat niet.
Daarna OOK nog een keer geprobeert te formateren met NL boot disks en home cd, maar dat werkte ook weer niet. De error is het NL:
De volgende waarde in het SIF-bestand dat setup gebruikt,
is beschadigd of ontbreekt:
De waarde 0 op de redel met de sleutel SP1.CAB
in de sectie [sourceDisksFiles]
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup te beeindigen.
Nu komt de computer wel verder dan "Verifying DMI Pool Data..."
Nu staat daaronder:
"NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten"

Zou het aan de service pack 1 liggen?

Deze cd's verder nooit eerder gebruikt.

specs:

Antec Sonata
amd 2500+
asus a7n8x deluxe ver. 2
Twinmos 512 mb ram pc 2700
Maxtor 6Y080P0 80 GB (7200/133-8mb)
Club3d ati radeon 9600pro

Ik moet er nog even bij zeggen dat ik wel een beetje een NOOB ben, dus als jullie het antwoord weten graag duidelijke uitleg.

alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Aseslno op 11-10-2003 00:35 ]

En zo is het!

Verwijderd

Dit heb ik onlangs bij een systeem gehad ik heb hiet toen de geheugen module vervangen en dit loste het probleem op.

Het geheugen gaf tijdens de burn in tests geen problemen maar bleek later toch de bootleneck te zijn

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Aseslno schreef op 11 October 2003 @ 00:33:
Nu komt de computer wel verder dan "Verifying DMI Pool Data..."
Nu staat daaronder:
"NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten"
Deze laatste melding komt waarschijnlijk omdat je disken wel geformatteerd zijn, maar verder geen OS bevatten. Je krijgt die melding bijvoorbeeld ook als je een diskette die niet opstartbaar is in het diskette station laat zitten (dat doe je overigens toch niet, he? ;) ).

Overigens de foutmelding die je krijgt doet mij altijd denken aan een kapotte CD of inderdaad kapot geheugen. Misschien dat je eens kan proberen met een andere CD-ROM speler als je die mogelijkheid hebt?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
-Het klinkt ook alsof de floppies niet bij de cd's horen. Probeer dus zonder floppies.
-Het klinkt ook alsof je in je bios de bootvolgorde moet gaan bekijken/aanpassen.

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
Deze laatste melding komt waarschijnlijk omdat je disken wel geformatteerd zijn, maar verder geen OS bevatten.
Toen ik dit las heb ik eens de volgorde van wat de comp boot verandert. Van flop, hdd, cdrom naar cdrom, flop, hdd.
Toen kreeg ik uiteraard niet meer de error "NTLDR ontbreekt. Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten" niet meer voordat mn cd werd geboot. En die werd dus weer gewoon geboot!
Toen nog maar een keer geprobeert te installen, en toen deed hij het ineens!
Hier ben ik natuurlijk blij om maar dit vind ik toch wel vaag, want die bootvolgorde leek mij weinig met die error te maken te hebben! 8)7

Iemand die dit snapt?

iig bedankt voor de reacties, en gelukkig had het weinig te maken met kapot geheugen ofzo, want dan had ik hier niet nu al kunnen replyen :D

En zo is het!

Verwijderd

Aseslno schreef op 11 October 2003 @ 16:39:
[...]
Iemand die dit snapt?
Tsja, dat ligt voor de hand, aangezien het dan onmogelijk is om vanaf cdrom te starten als hij eerst de hardschijf probeert ;).
Magoed, het is opgelost :).

• Aseslno

Aseslno

Topicstarter
haha, nee dat bedoelde ik niet, daar was ik namelijk zelf al op gekomen, vandara dat ik die instellingen ook had verandert! :o .
Ik bedoelde waarom die error tijdens (of eigenlijk net voor) de instal daardoor ineens weg was!

En zo is het!

Pagina: 1