Toon posts:

PAL60 TV-out met ATI 9800se AIW?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er mogelijkheid is of tool om een PAL60 output met een ATI 9800se (aiw) te krijgen?

Ik heb een 60hz output nodig (voor het spelen van arcade games via mame op mijn TV). Omdat die ^#O^O@#* ATI geen RGB out heeft zit ik voorlopig even vast aan een lelijke s-video verbinding. Helaas kan mijn TV geen NTSC color decoden (heel weinig PAL TV's kunnen dit) zodat ik op NTSC alleen zwart/wit beeld heb wat ook nog eens erg ruist.

Wie heeft de oplossing?

Verwijderd

Heb je geen AV-receiver? De meesten kunnen wel NTSC aan. Het is maar een tip, dus niet te zwaar aan tillen :)
SUC6!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb geen AV-receiver. Mijn TV kan wel NTSC aan via RGB. M.a.w. de NTSC timings worden ondersteund maar niet het (gare) NTSC compressie formaat. PAL60 is een signaal met (ook gare) PAL compressie maar NTSC timings. Eigenlijk een soort hybride formaat.

Met een RGB aansluiting heb ik natuurlijk nergens last van, maar die heeft de ATI helaas niet. (ik ga binnenkort een aparte Matrox G450 kopen voor de TV out). Maar tot zolang zou PAL60 dus een optie zijn.