[php/apache] cookie plaatsen + server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet niet of dit in hardware of hier thuishoort, omdat het met scripting, maar ook met servers te maken heeft. Ik heb hem hier geplaatst omdat ik denk dat de mensen in dit forum er nét iets meer vanaf weten.

Ik heb een script gemaakt met inloggen. Dit werkt perfect op mijn localhost (apache). Ook werkt het goed op mijn host (ook apache).

Op een andere apache server werkt het script echter niet. Ik denk dat het fout gaat met het plaatsen van de cookies.

Het script werkt goed, met error_reporting op E_ALL krijg ik GEEN errors.

Weet iemand waar zoiets aan kan liggen? Ik heb al gezocht op php.net en apache.org, maar ik heb niks kunnen vinden. Ook heb ik al op tweakers.net gezocht en gekeken of ik iets kon veranderen in php.ini, maar ik heb niks kunnen vinden wat ermee te maken kan hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt,
Webfreaky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 00:03:
Hey,

Ik weet niet of dit in hardware of hier thuishoort, omdat het met scripting, maar ook met servers te maken heeft. Ik heb hem hier geplaatst omdat ik denk dat de mensen in dit forum er nét iets meer vanaf weten.
als het om een fout gaat mbt tot scripting kan het bijna niet aan je hardware liggen, hoogstens je webserver / os
Ik heb een script gemaakt met inloggen. Dit werkt perfect op mijn localhost (apache). Ook werkt het goed op mijn host (ook apache).

Op een andere apache server werkt het script echter niet. Ik denk dat het fout gaat met het plaatsen van de cookies.

Het script werkt goed, met error_reporting op E_ALL krijg ik GEEN errors.

Weet iemand waar zoiets aan kan liggen? Ik heb al gezocht op php.net en apache.org, maar ik heb niks kunnen vinden. Ook heb ik al op tweakers.net gezocht en gekeken of ik iets kon veranderen in php.ini, maar ik heb niks kunnen vinden wat ermee te maken kan hebben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt,
Webfreaky
Waar heb je op gezocht, wat zijn je foutmeldingen, lijkt mij dat de medeforumgebruikers die willen weten voordat ze een antwoord kunnen geven :+

tip:
zoek op google eens op de gegenereerde foutmelding, geeft 9 van de 10 keer al een antwoord op je vraag weer

[ Voor 5% gewijzigd door faabman op 11-10-2003 00:14 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
er worden geen foutmeldingen gegeven.. het cookie voor inloggen wordt gewoon niet geplaatst op bepaalde servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 17:05
setcookie() zou altijd moeten werken voorzover ik weet, ten zij de client de cookie weigerd.

Verder zou je met phpinfo(); kunnen kijken wat de verschillen zijn in de configuratie.

Het kan ook zijn dat die host waar het niet werkt een oude versie van php heeft draaien zodat je je cookie niet met $_COOKIE kan oproepen.

Verder zou het kunnen zijn dat je cookie over een secure (https) verbinding probeerd te versturen (laatse parameter van setcookie() ) terwijl er geen secure verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

uhh ik begrijp het niet een cookie wordt meestal bij de client geset.
Is het niet eerder een probleem aan de clientside of heb je het maar op 1 pc uitgeprobeerd.

Verder kun je misschien de PHP versie's evt php.ini's vergelijken.
Is er een vergelijk met OS dus de ene server is apache onder w2k of apache onder linux of bsd of whatever.

Naja success ik weet uit ervaring dat dit soort geintjes weleens wat uurtjes kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 22:39

Scaror

Don't watch this!

Ik heb ook een keer problemen gehad met cookies. Op mijn site gebruikte ik ook een cookie voor login. Maar op een dag kon ik ineens (op dezelfde computer!) niet meer inloggen op mijn eigen site, maar op andere computers wel Na wat test werk zag ik dat mijn browser gewoon geen cookies meer accepteerde van mijn eigen pagina, maar wel van andere pagina's. Ook onder een ander account accepteerde hij geen cookies, en ook het deleten van cache en andere cookies hielp niet. Windows updates enz leken ook niet te werken. Ik had vervolgens in IE ingesteld dat alles geaccepteerd mocht worden, de laagst mogelijke beveiliging dus, maar dat hielp ook al niet.
Uiteindelijk na een herinstallatie van Windows accepteerde hij weer cookies. Maar ik weet nog steeds niet wat het probleem was, en ik hoor ook van andere mensen dat hun cookies het ineens niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde is dus dit : het script draaide goed op zijn localhost ook op de mijne en goed op zijn betaalde host. Maar bij mijn host gaf het fouten terwijl mijn host clean install heeft en d8 ik overal de nieuwste updates van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg dat je geen register_globals = On nodig hebt in je scripts. En trouwens, kan je niet beter zorgen dat je login systeem met sessies werkt i.p.v. cookies? Dan ben je tenminste niet afhankelijk van de keuze van de gebruiker om cookies te enablen of disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier niet om de clientside, want met dezelfde computer/instellingen kun je wél op de ene apache server inloggen, maar op de andere níet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik denk dat ik het script maar ga ombouwen naar sessies dan
Pagina: 1