Toon posts:

Router doet zijn werk niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn ISP (@home) werkt met dynamic IP...

ik heb een router als volgt geinstalleerd:

[------------------------------] -> PC1 (windows xp)
ISP -> Cable Modem -> Router ->
[------------------------------] -> PC2 (windows 98)

heb een goedkoperouter gekocht... de router deed het eventjes en begon vast te lopen? in ieder geval het internet deed het soms en traag, maar al gauw liep het weer vast. de instellingen waren perfect ingesteld, daar ben ik bijna 100% van overtuigd.

Want internet deed het gewoon, maar die router deed zijn werk niet goed leek het wel.

Ik ben heel veel topics bij langsgegaan en las over routers dat ze te warm zouden worden of dat het ding dus inderdaad crash-t

Toen heb ik besloten een andere iets duurdere router te kopen, kijken of dat helpt...

De setup van de nieuwe router was net zo gemakkelijk in te stellen en binnen een paar minuten had ik internet via de router. Het leek perfect te werken en snelheid zat er ook in.

Even later geen internet meer. een fail...

(Ik heb op dit moment alleen nog de gedachte: zou deze router nu ook weer crashen, moet ik nog een duurdere, geavanceerdere kopen.)

iemand suggesties.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 23:39 ]

Verwijderd

Nou ik kan maar 1 ding bedenken, en dat is dat er problemen zijn met je ISP, mischien dat de dhcp server de lease niet vernieuwd ofzo, en dat je ip expired of aan iemand anders gereleased word...
Of je router is een beetje brak aan het worden (firmware fouten?)... heb je er ook problemen mee als je de router er tussenuit haald?

Ik heb zelf een softwarematige router dus elke apparaat of storingkje heb ik zo onder de loep. Niet veel met hardwarematige routers gewerkt (ik ken ze wel ;] )

Verwijderd

Topicstarter
zonder router werkt het perfect

1. de lease, wat is dat precies?
2. ip expired | released aan iemand anders?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 00:05 ]

Verwijderd

euh, wat voor router gaat het hier om?

Verwijderd

Topicstarter
q tec 790rh

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 00:03:
zonder router werkt het perfect

Je ISP geeft je een ip, dit gaat via een verzoek van jou computer, de computer die jou een ip geeft (de DHCP server) die (re)leased een ip-nummer (de dhcp server reserveerd deze voor je), maar zoals met alles, dit blijft niet vooraltijd jou ip, deze dhcp-lease expired na (wat bij de router ingesteld is) zoveel minuten/uren/dagen.
Halvewege voor dat jou dhcp-lease expired probeerd je pc/router de reservering opnieuw aan te vragen zodat hij dit ip behoud. En mischien gaat hier iets fout?! ( ter info: Zo'n lease wordt meestal gekoppeld aan je MAC (netwerk kaart ID) addres om zo elke keer hetzelfde ip te geven)

Je dhcp-lease is expired, en er zijn geen andere ip's meer 'vrij' de dhcpserver denkt dat je machine uit staat (omdat de dhcp-lease expired is) en geeft je ip (gezien er geen andere meer zijn) aan iemand anders weg.

Mischien niet geholpen, maar je bent weer wat info rijker ;]

Verwijderd

Tis toch iets met die motorola/com21 modems of in ieder geval met kabel internet dat je router L2pt of zoiets moet ondersteunen, want anders word je er om de zoveel tijd af gemieterd !?? Of zit ik weer als een kip zonder zijn hoodfje te praten!?

Verwijderd

Topicstarter
jah bedankt voor die info.

het zou dus sterk aan de router kunnen liggen. alsnog.

maar dat zijn dus al 2 routers die er niet mee om kunnen gaan.

want aan de dhcp server zou het niet kunnen liggen, want er zijn zoveel mensen met @home met router.

iemand nog meer suggesties?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

als het een l2tp probleem is, krijg je je router niet eens aan de praat, dus dat is het niet.
maar volgens mij gebruikt @home het l2tp protocol niet eens.
casema wel, en daar heb je op dit moment maar 2 routers voor waarmee het werkt.

welke software heb je op je pc draaien.
emule bijvoorbeeld crashen veel routers op. dat maakt gewoonweg te veel connecties aan.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 11-10-2003 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
l2tp?

---------------------------------------------
kazaa inplaats van emule ;-)

kunnen die routers niet veel hebben?

ik neem aan dat velen bij @home met routers gamen, downloaden etc.

Verwijderd

Topicstarter
aha, als Ikedea gelijk heeft is het niet moeilijk denk ik, een router met die ondersteuning zoeken.

nu je het zegt dat je eraf gemieterd word, dat gevoel krijg je wel met dit probleem dus wat ik in eerste bericht geprobeerd heb duidelijk te maken.

dat je er simpelweg word afgekicked...

even kijken in topics over motorola/com21 modems...

want ik heb toevallig die motorola

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 00:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
oud bericht:

\\\
Werkt die router wel met die motorola modem? Motorola modems staan er om bekend dat ze niet werken met routers.
De nieuwste firmware van de sitecom routers werkt er tegenwoordig wel mee

Kijk dus even op de site van de router of er nieuwere firmware beschikbaar is die de motorola modem wel ondersteunt...
///

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 00:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
de router heeft dit als requirement -> Cable modem with Ethernet support

ik neem aan dat de motorola Cable modem zowieso Ethernet support, dat is zowieso na te gaan... :)

en die motorola is net meegeleverd, dus waarschijnlijk een vrij nieuw type modem en dus waarschijnlijk onbekender voor de router...

firmware... tja... het proberen waard.

nog meer reacties hierop? alles helpt...

nu denk ik alleen nog een router te moeten vinden die met mijn motorola modem goed kan omgaan en die een beetje stabiel is.

maar als er nu iemand zegt, nee, het ligt absoluut niet aan de router of dergelijks. POST!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn tenslotte alleen maar updates voor VPN.

http://www.qtec.info/service/support/drivers.htm?artnr=13529

waarom zijn deze "firmware drivers".. per besturingssysteem?

de router word toch ge-update en niet de pc die op de router connect...

bedankt alvast voor alle posts! POST!

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 01:10 ]

Verwijderd

ok, dat probleem heb ik ook, gaat nu beter, waardoor?

- je ip statisch instellen, werkt soms beter, dit gaat moet je alleen je gegevens weten,
-peer 2 peer programma's bv emule, aantal sources per seconden LAAG instellen, waarom? je router vind ut niet fijn als hij opeens 500 connecties per seconde krijgt en gooitie je eruit,
-test ff met programmas, die inet gebruiken die draaien aan en uit te zetten, sommige programmas zijn liever voor de router als andere..
succes!
(btw ik heb ook @home natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar zijn alle routers zo zwak met p2p programma's? of denk je niet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 01:13:
ok, maar zijn alle routers zo zwak met p2p programma's? of denk je niet
nee, dat niet maar veel connecties tegelijk vinden ze niet leuk, is mijn ervaring...
het werkt wel allemaal, maar je moet niet jke instellingen maxen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 13:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk kunnen de 2 routers die ik heb geprobeerd niet omgaan met het nieuwe type kabel modem dat ik heb.

op de site van motorola staat bij een nog nieuwer type duidelijk bij dat hij routers ondersteunt of zoiets dergelijks.

bij mijn type staat er bij de product info niks over routers in...

maar ik weet dus ook niet zeker of dat wel het probleem is, dat de router niet met de kabelmodem overweg kan.

ik zit ook te denken aan dhcp lease ip.

maar dat kan elke simpele router toch wel aan zou je denken, er zijn zoveel mensen met verschillende soorten routers
Pagina: 1