Usr 8000a 02 router loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik heb al zo'n dikke maand een us robotics router model : 8000a 02 . Nu de router werkt eigenlijk perfect als je hem gewoon insteek. Maar als ik via het ip van de router op de instellingenpagina wil geraken loopt de router meestal vast :| . Soms lukt het mij nog om op deze pagina te geraken maar dan loopt hij vast als'k op de log in knop duw :? Met vast lopen bedoel ik dus totaal niets meer doen eh. Pingen geeft timeouts enz. . Als ik hem dan opnieuw reset werkt alle opnieuw goed maar alleen dat ik niet de settings kan veranderen . Ik zou dit tog graag willen veranderen ivm met de dmz aanzetten ivm een deel online games :).

Hopelijk weten jullie hier raad mee want elke keer resetten is ook nie zo fijn :'(

[ Voor 7% gewijzigd door siskos op 10-10-2003 23:27 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
hmm. misschien zou je het een keer met een telnetsessie kunnen proberen, als je router dat ondersteunt? mijn router (unex is050p) ondersteunt ook nog connecten via een compoort, misschien kun je dat proberen? (okee, niet echt een oplossing, maar zo kan je er wél bij :))

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 15:28

NEK

Heb je al de nieuwe firmware gedownload?

http://www.usr-emea.com/s...e.asp?loc=emea&prod=8000a

[ Voor 52% gewijzigd door NEK op 10-10-2003 23:29 ]

• siskos
Normaal had die router als de laatste nieuwe firmware. Maar ik dacht die ook eens te "flashen" (of hoe je dat ook noemt bij een router) maar daarvoor moet je dus ook in dat settings menu zijn :'(

• The Evil Brain
ja, daar dacht ik ook al aan, maar volgens mij heb je daar niet veel aan aangezien je niet bij de configuratie en dus ook niet bij de updateoptie van je router kunt komen :+ (zo is het bij mijn router dan he)
edit:
dat zei ik dus :P

Maareh, heeft ie dit altijd al gedaan? en zo ja, hoe heb je m dan uberhaupt in den beginne ingesteld :?

[ Voor 5% gewijzigd door The Evil Brain op 10-10-2003 23:33 ]

• NEK

NEK

siskos schreef op 10 October 2003 @ 23:32:
[...]

Normaal had die router als de laatste nieuwe firmware. Maar ik dacht die ook eens te "flashen" (of hoe je dat ook noemt bij een router) maar daarvoor moet je dus ook in dat settings menu zijn :'(
Wat je kunt doen, heb ik ook gedaan, is het .exe bestand downloaden.

• siskos
De router deed dit al van het begin ja maar ik heb hem nooit in moeten stellen. Het was gewoon van : kabels erin en de boel werkte.

• The Evil Brain
uit de handleiding van het updatebestandje:
1. Enter your Password. There is no default password.
Click the "Login" button.
en dat gaat dus niet, toch?

en waar zie jij dat .exe bestandje dan staan?

• NEK

NEK

The Evil Brain schreef op 10 oktober 2003 @ 23:37:
uit de handleiding van het updatebestandje:
[...]

en dat gaat dus niet, toch?

en waar zie jij dat .exe bestandje dan staan?
Dat was er wel eens. Misschien was dat wel een oud bestand. Daarmee kon je heel gemakkelijk, zonder tussenkomst van het inlog scherm, de modem updaten.

• siskos
Ik geraak niet op de "site" van de router en als'k dan er met hééééél véééél geluk op geraak dan loop hij altijd vast als'k op login klik .

• NEK

NEK

siskos schreef op 10 October 2003 @ 23:37:
De router deed dit al van het begin ja maar ik heb hem nooit in moeten stellen. Het was gewoon van : kabels erin en de boel werkte.
Weet je wat je ook kunt doen, is om met een paperclip een aantal keren de reset knop in te drukken.

• NEK

NEK

Heb je wel de laatste updates gehaald van Windowsupdate?

• siskos
Ik reset de router elke keer als hij vastloopt hoor. (het is de router die vastloop eh niet mijn pc)
En ik heb ook alle updates van windowsupdate. Het maakt btw ook niet uit vanaf welke pc dat ik de router "aanspreek" hij loopt altijd steenvast .

• NEK

NEK

En als je nu eens alleen jouw verbinding in de router stopt en alle andere pc's los koppelt?

• siskos
Net hetzelfde effect :'(
We hebben al eens een router moeten terrug doen naar de winkel omwille van doa en nu begint het erop te lijken dat deze ook weer naar de bollen is :( ik begin mij twijfels tog te krijgen over die winkel hoor :|

• NEK

NEK

Als je nog garantie hebt, moet je de router gewoon terugbrengen. Dit is echt heel vervelend!

Verwijderd

Doet mijn USR8000-02 ook, vooral bij de status pagina (auto-refresh). Ik benader de router altijd via http://192.168.123.254/menu.htm en dan loopt ie zelden vast. Probeer dat eens zou ik zeggen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 16:54 . Reden: default ip adres ]

• siskos
Ik ben momenteel niet thuis maar mijn router zijn ip is tog http://192.168.123.254 :? Ik zal zosnel als'k thuis kom dit eens uitproberen ;)

• siskos
Oké ik heb zojuist geprobeerd via http://192.168.123.254/menu.htm in te loggen maar toen liep ie ook vast :P de pagina zelf laade ie wel zeer snel in maar dan de login knop was de doodsteek >:) . Laad een router/modem/whatever normaal snel zijn instellingen pagina in ? Want ik heb hier een Motorola Cable modem en die zijn pagina gaat direct open terwijl deze :( router er ongeloofelijk lang overdoet als ie all niet vastloopt })

Edit : hier een srceenie wat ie deed na op de login knop de klikken

[ Voor 14% gewijzigd door siskos op 12-10-2003 21:30 ]

Verwijderd

Op die screenshot zie ik Norton Internet Security (NIS), daar heb ik ook problemen mee gehad. Altijd als ik de router wilde configuren, schakelde ik eerst NIS uit. Dus probeer het volgende eens:
1) Reset de router (zodat ie weer werkt)
2) Disable NIS altijd voordat je IE opstart
3) Start IE op en login op je router: http://192.168.123.254/menu.htm
Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 12:12 ]

• siskos
Wheee dan je Ebo daar had ik nu echt niet aan gedacht (nis). Ik stop nis volledig (alle services) en ga via de bovenstaande link op de router en raad eens :P . Het werkt :7 . Dat het eigenlijk daar aan da lag had ik nooit aan gedacht |:( maar tog 1000x dank :)
Pagina: 1