Hoi ik heb een probleem met vormvalidatie. Ik zal mijn probleem kort met voorbeeld beschrijven.
In mijn pagina's heb ik forms met :
In de header staat een stukje javascript:
Wat mooi is aan deze oplossing, is dat de form validatie VOOR de post gebeurd, dus in de database komt geen onzin.
Dacht ik. Wat blijkt: dit alles werkt alleen in Mozilla en niet in Internet Explorer. Toch wil ik uiteraard ook hiermee checken want dat is de browser die sukke.... oh sorry, andere mensen gebruiken, is het niet?
Wie oh wie kan mij helpen?
(evt bericht van mij op vragen kan ik pas in de loop van volgende week geven ivm. lang weekeinde)
Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties.
In mijn pagina's heb ik forms met :
code:
1
| <form name="cPersEdit" action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="post" onsubmit="return FrmValPers(this);"> |
In de header staat een stukje javascript:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function FrmValPers(frm) {
if (!CheckPlaats(frm.ff_woonplaats.value)) {
alert("de woonplaats is niet goed ingevoerd.");
frm.ff_woonplaats.focus();
return false;
}
<knip knip>
}
function checkplaats (tmpval){
(check iets en als ok return true)
}
--> </script> |
Wat mooi is aan deze oplossing, is dat de form validatie VOOR de post gebeurd, dus in de database komt geen onzin.
Dacht ik. Wat blijkt: dit alles werkt alleen in Mozilla en niet in Internet Explorer. Toch wil ik uiteraard ook hiermee checken want dat is de browser die sukke.... oh sorry, andere mensen gebruiken, is het niet?
Wie oh wie kan mij helpen?
(evt bericht van mij op vragen kan ik pas in de loop van volgende week geven ivm. lang weekeinde)
Ik ben erg benieuwd naar jullie suggesties.
<knijnsel> De nederlandstalige GuildWars site