Toon posts:

Yamaha 2100 of plextor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke brander is beter, de nieuwste Yamaha 2100 of de plextor 12x10x32

Verwijderd

Wanneer je geld genoeg hebt zal ik de Yamaha nemen, gezien zijn snelheid. Alleen zie ik nix over Burnproof... probleem? Wil je SCSI of IDE?

Verwijderd

Topicstarter
IDE, ik kan die Yamaha kopen voor maar een paar tientjes meer als die plextor.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Die yamaha is die nieuwe 16 speed toch?
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met plextor en burnproof schijnt helemaal goed te zijn. Yamaha ken ik niet echt. Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt? Ik bedoel, heb je die 4x extra speed ECHT nodig?
Ik zelf heb echt het gedudl wel om op een 8 speed cd'tje uit mijn fikker te wachten.. ;) Het verschil tussen 12 en 16 speed fikken is zo goed als niks..

Verwijderd

Ga voor de Plextor. Ik heb ook een Yamaha (CWR4416S) maar die is lang niet zo goed als een Plex. De plex helpt bijna nooit een cd naar de klote maar de yammie wel. Fikken op IDE is sowieso kut, vooral zonder burnproof. Als ik me bedenk dat dat ook nog eens op 16x moet gaan dan heb ik helemaal zoiets van wat moet je hiermee?
Nee koop dan maar liever die iets tragere plex dat werkt zekers!

Verwijderd

je ziet het: Burnproof is HOT :9

Verwijderd

Ja da's egg fijn ik heb nu een paar dagen de Plextor 12x/10x/32x en dat fikt als een tiet... ik kan van de hdd af fikken (heel veel kleine files) en tegelijkertijd een hele zooi mp3tjes verplaatsen...

• Samplex
  • Laatst online: 15:08
Neem die Plextor

kan je temminste met ClonceCD werken

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Burnproof :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Listen to the magic word.. :) BURNPROOF.

Tsja, ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Yamaha, maar ik kan m'n 12x Plexje toch al niet meer missen hoor. Ik heb ook staan te denken of ik de Yamaha zou kopen, maar zoveel tijd scheelt het niet en burnproof kan wel handig zijn.. :) (al heb ik het nog nooit nodig gehad)

edit:

Een paar tientjes meer ?? Op de HCC dagen was de Yamaha een paar tientjes goedkoper dan de IDE Plex.. Ik heb 'm daar voor fl 599,- gezien.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

Go with the flow en neem die PLEX.
Want dat ding werkt echt FLEX.

(sorry, moest even).

Is erg lekker, als je een boel cd's te fikken heb, kun je rustig een spelletje spelen. Af en toe effe alt-tabben om weer op start copying te drukken en hup weer terug naar je spelletje. (Nou ja, spelletje, je kan rustig gaan quaken, levert bij mij no problemos op.)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Is allemaal wel aardig op 12 of 16 speed fikken, maar je moet wel een cd-rom speler hebben die dat kan bijbenen. Dus als je die niet hebt kun je het beste voor een "burnproof" brander gaan.
Uit eigen ervaring weet ik dat de buffer binnen de kortste keren wordt leeggezogen als je op 12 speed fikt.
Vandaar dat ik afgelopen week een Ultraplex heb gekocht. Mijn buffer blijft nu constant rond de 90% gevuld :)
Greetz,

• meibok
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

heb zelf een yamaha 4416S (scsi dus)
geselcteerd op audio schrijfkwaliteit ( een test in c't)
Hij brandt prima en heeft een prima firmware ondersteuning.
Plextor heb ik als cd-rom drive voor audio extractie (px32tsi scsi) en werkt ook perfect plus leuke extra software.

Ik denk dat je aan geen van beide een slechte koop hebt. Het zijn producten van bedrijven die net als bv. Asus service en kwaliteit hoog in het vaandel hebben.

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

Verwijderd

Meibok -> kun je me vertellen hoe je prima audio kunt schrijven met je 4416S? Ik heb die ook nog (in een oude computer zitten) en krijg heel vaak een write error. Krijg ik die niet dan heb ik heel vaak een slecht leesbare cd. Alleen cdrs zoals Mitsui e.d. doen het goed.....

Het is enigszins firmware afhankelijk: met sommige firmware schrijft hij minder slecht dan met anderen....

Mooi icoon overigens :)
Pagina: 1