Toon posts:

MP3 problemen op P4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem. Mijn computer:

P4 2.13 Ghz
512mb Samsung PC2700
80gb Barracuda V

Alles ingebouwd in een Shuttle SS51G.

Ik draai Windows2000 SP4 (met alle updates). Als ik nu bijvoorbeeld op een mp3-tje klik, dan geeft Windows Verkenner automatisch weer om het nummer af te spelen. Op de een of andere manier, als ik bijvoorbeeld meerdere MP3-tjes selecteer, heeft de computer de grootst mogelijke moeite om het bij te houden. Hij blijft hangen, de muziek (als die opstaat) blijft hangen, etc... Zelfs mijn laptop heeft hier geen last van (P166)... Hoe kan dat? Ik heb toch echt wel genoeg geheugen en een snelle proc... Ik heb alleen Winamp3 geinstalleerd, een Nimo Lite Pack en Windows Media Player 9.

Je merkt ook dat de fan langzamer gaat draaien, dus de proc heeft op dat moment ook 100procent belasting, wel erg raar voor het selecteren van een mp3...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 23:04 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

M.a.w.: Geen chipset drivers geinstalleerd? Dan hapert het als de neten :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Wellicht de instelling om een *.mp3 bestand standaard te openen met iets anders dan "Windows Verkenner" wijzigen?

Is het eerste wat in me opkomt....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 23:07:
Wellicht de instelling om een *.mp3 bestand standaard te openen met iets anders dan "Windows Verkenner" wijzigen?

Is het eerste wat in me opkomt....
Alle mp3's worden geopend in Wimamp3. Daarvoor had ik 2.81 maar dat maakt niet uit. Het is ook niet het moment van dubbelklikken wat lang duurt (duurt ook lang), maar vooral het "selecteren", "blauw maken" van het betreffende bestand. Daarbij wordt aan de linkerkant de mp3 geladen met Windows Media Player. Volgens mij duurt dat echt veel te lang. Maar op mijn laptop is dat helemaal geen probleem, terwijl die zo traag is :?

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 10 October 2003 @ 23:03:
M.a.w.: Geen chipset drivers geinstalleerd? Dan hapert het als de neten :)
Die zijn wel geinstalleerd, maar van de SIS-site. Ik ga eens even van de Shuttle site proberen, misschien helpt dat inderdaad...

Verwijderd

Ik geef het op... 'k ga pitten!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

fan langzamer draaien en _dus_ 100% cpu belasting? dat is een erg kromme redenering :)
het kan zijn dat er iets is dat je hele cpu tijd in beslag neemt waardoor de rest ernstig vertraagd wordt. soms heb ik hier wel eens na een reboot dat CTHelper (iets van Creative Soundcards (ik heb audigy, vandaar)) 99% trekt om geen reden waardoor het hier :Z gaat. gewoon kille en klaar.

sowieso moet je de chipset drivers (intel chipset installation utility bij intel) niet vergeten voor graphics drivers e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Termy op 11-10-2003 15:33 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Termy schreef op 11 oktober 2003 @ 14:19:
fan langzamer draaien en _dus_ 100% cpu belasting? dat is een erg kromme redenering :)
het kan zijn dat er iets is dat je hele cpu tijd in beslag neemt waardoor de rest ernstig vertraagd wordt. soms heb ik hier wel eens na een reboot dat CTHelper (iets van Creative Soundcards (ik heb audigy, vandaar)) 99% trekt om geen reden waardoor het hier :Z gaat. gewoon kille en klaar.

sowieso moet je de chipset drivers (intel chipset installation utility bij intel) niet vergeten voor graphics drivers e.d.
Ik heb een Sis-chipset... Daar werkt dat toch niet op? Wat moet ik installeren voor een SiS-chipset??

Verwijderd

Zit toch op de CD allemaal die je bij je mobo hebt gekregen? Anders zou ik dat nimo pack eens de-instaleren, hoor hier veel op GOT dat dat veel problemen geeft

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 18:20:
Zit toch op de CD allemaal die je bij je mobo hebt gekregen? Anders zou ik dat nimo pack eens de-instaleren, hoor hier veel op GOT dat dat veel problemen geeft
Ok, alles geinstaleerd van de Cd (was al gebeurt) en Nimo en Kazaa Lite Pack verwijderd... geen resultaat :(

Verwijderd

Siside.exe moet je van je probleem afhelpen, ik denk namelijk dat je HD's op PIO staan

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:38

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 00:28:
Siside.exe moet je van je probleem afhelpen, ik denk namelijk dat je HD's op PIO staan
Dat kan toch nooit de oorzaak zijn? Als mijn 486je met een dikke PIO schijf wel vloeiend mp3-tjes af kan spelen met WinAmp 5, waarom zo'n enorm veel snellere P4 niet met PIO? Vergeet niet dat je met PIO4 nog steeds 16,6 MB/s haalt.

Verwijderd

Op een of andere manier zijn je codecs gefsck'ed. Ik kan niks anders verzinnen dan een clean windows install *zonder* nimo codec pack (ja ik weet het, maar nieuwe install verhelpt veeeel problemen. Als je dit nooit meer wilt doen moet je eens linux proberen :P )

Verwijderd

Sis-chipset is toch een B keus? (weet het niet zeker) denk dat het dan aan brakke drivers ligt.

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 12 October 2003 @ 01:08:
[...]
Dat kan toch nooit de oorzaak zijn? Als mijn 486je met een dikke PIO schijf wel vloeiend mp3-tjes af kan spelen met WinAmp 5, waarom zo'n enorm veel snellere P4 niet met PIO? Vergeet niet dat je met PIO4 nog steeds 16,6 MB/s haalt.
Zou je wel denken, maar ik heb echt al zo vaak zoiets meegemaakt met SiS chipsets, waaronder ook m'n inmiddels verkochte SS51G, deze was zoooooooooooooooooooooo traag tijdens en na het installeren van Windows, beetje surfen was feitelijk al onmogelijk, na het uitvoeren van siside alles normaal

Verwijderd

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op 12 October 2003 @ 01:08:
[...]
Het is nu wel deels opgelost. Hij is in ieder geval een stukje sneller. Dit bestandje kende ik al, maar doordat ik Windows zo vaak opnieuw heb geinstalleerd, was ik het deze keer vergeten (dom dom dom)...
Pagina: 1