Toon posts:

slechte shoutcast weergave xmms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik internetradio (shoutcast *.pls files) wil luisteren met xmms, heb ik zo'n 6 seconden goede muziek. Hierna valt alles weg. Soms komt de muziek na 10 of 12 sec weer terug, en daarna kan ik onbeperkt verder luisteren.

Ik dacht eerst dat mijn adsl aansluiting performance problemen had, maar speedtest.nl gaf een downloadsnelheid van 26,2 KByte/sec. Dat moet zonder meer genoeg zijn.

Ik heb ongeveer 20 radiozenders geprobeerd, met allemaal het bovenstaande resultaat.

Ik heb van de libmpg123 plugin de buffer vergroot, met het resultaat dat de aanvangstijd met muziek verhoudingsgewijs groter werd. Verder maakte het geen verschil.

Ik heb hierover geen topics op GOT gevonden, en ook de xmms site heeft mij niet veel verder geholpen.

Verwijderd

26kb per seconde is wel afgrijselijk slecht... ik heb gewoon een basis adsl verbinding en ik haal minstens 300kb/sec.
Probeer anders eens de ck-patchset voor de kernel 2.4.x series (ik neem aan dat je een linux distro gebruikt) die hebben een veel betere scheduler en low-latency gecombineert met pre-emption, wat er voor zorgt dat je systeem veel sneller reageert en beter geschikt is voor multimedia apps (zoals xmms of mplayer/xine). Zorg er ook voor dat je de nieuwste versie van xmms hebt (1.2.8)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 23:13:
26kb per seconde is wel afgrijselijk slecht... ik heb gewoon een basis adsl verbinding en ik haal minstens 300kb/sec.
Ben jij Belg ofzo? :P ADSL werkt hier in .nl iets anders namelijk ;) We hebben namelijk niet 3mbit met 10GB datalimiet (waar ik me nog steeds om doodlach) maar ook verschillende snelheden enzo :P

TS: neem eens GKrellM bij de hand, en kijk hoe veel bandbreedte er ook daadwerkelijk gebruikt wordt tijdens het luisteren van die streams, en of je niet iets anders downloadt ofzo dat die snelheid beinvloedt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Jij vindt 26.2kb/sec normaal en je moet lachen met MIJ aangezien ik 3.3mbit heb ?
Ehm go figure?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

rootx ... ik ben ook belg ... en hij heeft gelijk zenne

wat hebben wij nu aan 3.3 Mbit, terwijl we maar 15 GB mogen downloaden, en als we over onze limiet gaan per 5GB 5 euro moeten bijdokken????

je kan je limiet op minder dan een dag opmaken... vindik ni zo leuk hoor

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 00:59:
Jij vindt 26.2kb/sec normaal en je moet lachen met MIJ aangezien ik 3.3mbit heb ?
Ehm go figure?
26.6K/sec kan heel normaal zijn voor zijn verbinding. Ik heb 768kbps dsl, en haal een stuk meer dan dat. Hij heeft waarschijnlijk 256kbps dsl. Maar ik mag zo veel downen als ik wil, jij moet bijbetalen na 10 of 15GB. Dus ja, daar lach ik om ;)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

back on topic: Zelfs met Mxstream Basic heb ik wel eens last van "lag"

Internet radio heeft nou eenmaal last van lag en het hoeft niet bij jou fout te gaan...elk punt tussen jou en de uitzender...kan de problemen geven.

Maar ADSL lite zou genoeg moeten zijn voor radio....soms ...heb je gewoon niet het geluk van een mooie doorstroming!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Ik heb een LFS distributie, en ik gebruik kernel 2.6.0 test5. Ook heb ik de laatste xmms versie.

Wat ik zelf zo raar vind is dat alles volgens hetzelfde patroon verloopt. Als de verbinding brak was geweest, dan zouden sommige zenders het gewoon moeten doen, en andere totaal niet.

Soms gaat de zender na wat horten en stoten na een aantal sec. gewoon verder, en daarna kan ik gewoon onbeperkt luisteren.

Volgens speedtest.nl is 26.2 kb/s gemiddeld voor een zonnet-lite abbo.

Kost het luisteren van internetradio veel processor kracht, zodat ik het in deze hoek moet zoeken?

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer een andere outputplugin, dus alsa9 ipv oss of omgekeerd, of arts, of...

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 08:58:
[..]
Kost het luisteren van internetradio veel processor kracht, zodat ik het in deze hoek moet zoeken?
Alleen als je een hele trage CPU hebt. Maar install dan GKrellM, kun je dat ook meteen zien. Samen met ongeveeer 20 andere dingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens spelen met de output plugins. De processor is een Athlonxp2100, dus dat zal het probleem net zijn.
Pagina: 1