Er zijn hier al meerdere topics over geweest, maar geen één heeft een goede oplossing opgeleverd. En met google enzo kan je alleen maar vinden hoe je cloaking aan krijgt, ipv uit. (en niemand die je de nadelen van cloaking verteld)
Ik heb een website. Om mensen die site op te krijgen heb je, in plaats van die oononthoudbare URL van je provider, een simpele URL nodig. Die haal je bij dot TK, zoals vele mensen.
De site (althans de opzet) loopt goed. De www.URL.tk verwijst daar naartoe. Nu heeft mijn site een bepaalde opzet: zie [rml][ HTML] Uitvullen Iframe[/rml]
Maar nu heb ik het volgende probleem: als ik er heen ga met mijn provider-URL werkt die site perfect. Ga ik erheen met die dot TK referer, dan werkt die site NIET naar behoren.
Mijn gok is dat het ligt aan het URL cloaken van dot TK. Vroeger kon je dat uitzetten, nu niet meer. Heel irritant. Ik vind het niet erg dat mensen mijn lelijke URL van mijn provider zien. Het gaat mij er om dat mensen een korte, catchy URL wel onthouden. Zodra ze op mijn site zijn mogen ze die provider-URL wel zien.
Maar dat URL-cloaken zorgt er OOK voor dat mijn site onleesbaar wordt (zie bovenstaande link naar topic). Althans: ik heb sterk het vermoeden dat het plaatsen van mijn site in een onzichtbare tabel (met www.URL.tk als domain) het uitlezen en aanpassen van mijn iframe (in een tabel) verstoort.
De vraag:
Hoe omzeil ik die URL cloaking?
Nu zijn er al een paar oplossingen geopperd, maar die werken niet:
Al bovenstaande "oplossingen" werken dus niet. Ik heb geen beschikking over PHP of andere serverside oplossingen, dus het zal met HTML of JavaScript moeten.
Wie weet raad?
Hoe kan ik die URL cloaking van dot TK ontsnappen?
Alvast mijn dank
Ghehe, kan je nagaan: ik vraag het zelfs twee keer: I must be desperate...
.
Ik heb een website. Om mensen die site op te krijgen heb je, in plaats van die oononthoudbare URL van je provider, een simpele URL nodig. Die haal je bij dot TK, zoals vele mensen.
De site (althans de opzet) loopt goed. De www.URL.tk verwijst daar naartoe. Nu heeft mijn site een bepaalde opzet: zie [rml][ HTML] Uitvullen Iframe[/rml]
Maar nu heb ik het volgende probleem: als ik er heen ga met mijn provider-URL werkt die site perfect. Ga ik erheen met die dot TK referer, dan werkt die site NIET naar behoren.
Mijn gok is dat het ligt aan het URL cloaken van dot TK. Vroeger kon je dat uitzetten, nu niet meer. Heel irritant. Ik vind het niet erg dat mensen mijn lelijke URL van mijn provider zien. Het gaat mij er om dat mensen een korte, catchy URL wel onthouden. Zodra ze op mijn site zijn mogen ze die provider-URL wel zien.
Maar dat URL-cloaken zorgt er OOK voor dat mijn site onleesbaar wordt (zie bovenstaande link naar topic). Althans: ik heb sterk het vermoeden dat het plaatsen van mijn site in een onzichtbare tabel (met www.URL.tk als domain) het uitlezen en aanpassen van mijn iframe (in een tabel) verstoort.
De vraag:
Hoe omzeil ik die URL cloaking?
Nu zijn er al een paar oplossingen geopperd, maar die werken niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <body onload="top.document.title = 'mijntitel';">
----
<script language="javascript">
<!--
parent.document.location.href = 'http://padnaarjouwpagina/pagina.ext'
//-->
</script>
----
<a href="http://...." target="_top">...</a>
----
<body onload="javascript:if ( window != top )
{ top.location.href = location.href }; ">
----
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
<!-- hide javascript
function Redirect()
{
document.location.href="http://negotiator.nl/"
}
// done hiding -->
</script>
</head>
<body onload="setTimeout('Redirect()',1000)">
<p>Je wordt nu doorgestuurd...</p>
</body>
</html> |
Al bovenstaande "oplossingen" werken dus niet. Ik heb geen beschikking over PHP of andere serverside oplossingen, dus het zal met HTML of JavaScript moeten.
Wie weet raad?
Hoe kan ik die URL cloaking van dot TK ontsnappen?
Alvast mijn dank
Ghehe, kan je nagaan: ik vraag het zelfs twee keer: I must be desperate...
.
[ Voor 17% gewijzigd door Twhomp op 10-10-2003 22:34 . Reden: zucht, waarom meteen een edit vermelding ]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!