Toon posts:

Toshiba satellite pro 6000 infrarood probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba satellite pro gekocht. Windows XP pro geinstalleerd en alle software updates gehaald incluis SP1. Alle hardware is netjes geinstalleerd alles werkt correct. Als ik mijn gsm (met infrarood aan) voor de infrarood led hou gebeurd er niks. Dacht dat het aan m'n GSM lag dus geprobeerd met een andere gsm. Geen activiteit. (5 minuten voor dat poortje gezeten) Vreemde is dat bij Winxp services de ir aanstaat. Ik heb in de bios gekeken en kon vreemd genoeg geen optie tegen over infrarood. Ik heb in de search gekeken maar kan hier helaas niks over vinden. Dat is voor het eerst :'(

Wat doe ik in hemelsnaam verkeerd?

toshiba.com heeft geen antwoord. Alle software is up to date.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welkom op GoT Predletter :)

Heb je de search al geprobeerd? Ik zie namelijk een aantal topics over jouw vraag voorbij komen. Wellicht dat daar ook het antwoord te vinden is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik quote mij zelf even,
Ik heb in de search gekeken maar kan hier helaas niks over vinden.
Ja dat heb ik...met problemen heb ik altijd alles in de search kunnen vinden..behalve dit.

Verwijderd

Topicstarter
Oh hij is netjes geinstalleerd onder apparaatbeheer. Alleen als je een infrarood apparaat er voor houd is er gewoon weg geen herkennig.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

kijk eens of 'infrared monitor' bij services aan staat

dat kan het probleem weleens zijn

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Heb je een Nokia?

Verwijderd

Topicstarter
Nee een Sharp GX10 die op een andere klapjap wel werkt.

Infrared monitor is running.

Maar volgens mij ligt het aan sp1. Met gewoon winxp werkt het dus wel. Na sp1 installatie kan ik gedag zeggen naar me infrarood poortje.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 23:53 ]

Verwijderd

In de bios moet het infrarood op IR staan en niet op FIR.

Verwijderd

Ja inderdaad volgens mij moet infrarood niet op FIR staan maar op IR. Bovendien kan het ook liggen aan het feit dat Windows het infrarood standaard zet op een maximale verbindingssnelheid van 4 mln. bps, terwijl meeste GSM toestellen maximaal 115200 bps aankunnen. De snelheid verlagen naar 115200 bps deed bij mij wonderen en kon ik gewoon het infrarood poortje gebruiken! Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allen. Ga het morgen uitproberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allen maar een FIR (SMC IrCC -Fast Infrared Port) In de bios kom je niks tegen over infrarood. Op Toshiba gekeken en staat ook niks over vermeld. Heb nu 3 telefoons geprobeerd. Conclusie. D'r is iets met die SP1 Anyweg ik geef het op. Bedankt voor alle reakties. Iemand nog een laptop kopen? ;)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

welk type, een vriend van mij zoekt er nog 1 ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:32

GerkeP

Vragen mag altijd........

[

[ Voor 100% gewijzigd door GerkeP op 15-10-2003 10:47 ]

GerkeP

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:32

GerkeP

Vragen mag altijd........

ging niet helemaal goed met mijn reply.

Nogmaals dan maar. Ik had het zelfde probleem met mijn Toshiba 6100. Ik heb vanaf Toshiba de laatste driver gedownload en geinstalleerd, waarna het gewoon weer werkte.

GerkeP

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

hier 0,0 problemen met een Toshiba Pro 6100 icm XP Sp1 en standaard drivers.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste drivers heb ik geïnstalleerd. Staan twee bestanden in me driver map. Versie 5.1.2500.0 van SMC. En versie 5.1.2600.0 van XP zelf. Klopt dit dat er twee bestanden zijn?
Die van SMC zijn microsoft hardware complient en de andere XP publisher. Qua drivers heb ik de ballen verstand. Weten jullie of dit goed is?

Thnx alvast.
Pagina: 1