Toon posts:

[ASUS] P4C800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist me nieuwe PC ontvangen en meteen begonnen met het bouwen ervan. Nadat ik alles erin gebouwd had en aangesloten had dacht ik laat ik me PC aan gaan aanzetten. Gelukkig knalde me voeding niet dit keer. Fan's draaien, CD, DVD etc gaan open en dicht dus krijgen stroom, maar ik krijg geen beeld en hoor geen bieps dat er wat mis is. Ben ik soms wat vergeten te configureren of iets? Ik heb gewoon me panel van me moederbord geconfigureerd en verder heb ik er niets aan gedaan, omdat ik er vanuit ging dat hij met zijn standaard configuratie het ook wel zou doen.

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Staat je CMOS jumper nog op shipping mode? Is je CPU defect? Is je RAM defect? Was je ESD-veilig toen je je pc gebouwd hebt? Heb je je PC speaker al aangesloten zodat hij piepjes kan geven?

[ Voor 21% gewijzigd door iPiX1999 op 10-10-2003 22:04 ]

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Topicstarter
CMOS jumper heb ik niks aan gedaan, dus daar kan ik nog even naar kijken. CPU kan defect zijn, maar dat mag ik hopen van niet als die nieuw uit de doos komt. Nee, ik was niet ESD veilig, maar dat ben ik nog nooit geweest. Ik let er wel op dat ik me ff ontlaat, maar heb er geen speciaal bandje voor ofzo. Speaker is aangesloten ja van PC.

Verwijderd

Topicstarter
Doet nog steeds niet meer dan PC fan draaien en CD laatjes open en dicht. Zal wel verrot zijn ofzo. Zeggen ze waarschijnlijk ja zelf gebouwd zoek het dus maar uit. Nou lekker € 1800 naar de klote.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 22:32:
Doet nog steeds niet meer dan PC fan draaien en CD laatjes open en dicht. Zal wel verrot zijn ofzo. Zeggen ze waarschijnlijk ja zelf gebouwd zoek het dus maar uit. Nou lekker € 1800 naar de klote.
Stel je ff niet zo aan :)

Maar wat heb je allemaal aangesloten ??

Je mobo zit in de kast, voeding erop (ATX POWER + EXTRA 12 Volt stekker) (niet vergeten anders werkt ie niet), geheugenbankje(s) en videokaart + cpu is voldoende.

Wat krijg je dan ?

[ Voor 5% gewijzigd door Hoyden op 10-10-2003 22:35 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 21:58:
Ik heb zojuist me nieuwe PC ontvangen en meteen begonnen met het bouwen ervan.
Wat heb je nog meer?
Nadat ik alles erin gebouwd had en aangesloten had dacht ik laat ik me PC aan gaan aanzetten. Gelukkig knalde me voeding niet dit keer. Fan's draaien, CD, DVD etc gaan open en dicht dus krijgen stroom, maar ik krijg geen beeld en hoor geen bieps dat er wat mis is.
Welke videokaart?
Ben ik soms wat vergeten te configureren of iets?
Niet nodig.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ASUS P4C800, Intel Pentium IV 2.8 Ghz Socket 478 800 BOX, DDR 512 MB 400 Mhz, 184 PIN PC3200, ASUS V9520 Magix Geforce FX52000 128 MB, verder een 450 Watt Dual Fan Gold ATX & P4/AMD CE losse voeding, 80 GB MAxtor U/133 7200 rpm 8 Mb Cache.

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op 10 oktober 2003 @ 22:34:
[...]

Stel je ff niet zo aan :)

Maar wat heb je allemaal aangesloten ??

Je mobo zit in de kast, voeding erop (ATX POWER + EXTRA 12 Volt stekker) (niet vergeten anders werkt ie niet), geheugenbankje(s) en videokaart + cpu is voldoende.

Wat krijg je dan ?
Klopt zo ben ik ook begonnen met testen of hij werkt met deze onderdelen. ATX Power + 12 Volt stekker zitten op het moederbord. Geheugenbankjes zitten er ook in. Wat ik krijg is helemaal niks alleen een fan die draait en een lampje op me kast dat de PC aan staat. Verder hoor ik geen piepjes of wat en me monitor geeft aan no signal, dus ik begin haast te denken dat er iets kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op 10 October 2003 @ 23:40:
[...]

Wat heb je nog meer?

[...]

Welke videokaart?
[...]

Niet nodig.
Dacht ik inderdaad ook dat het configureren niet nodig was. Met de standaard opties aan doet hij het in de meeste gevallen gewoon.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Maakt je moederbord geen kortsluiting. Misschien een busje onder het moederbord verkeert geplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
dev icey schreef op 11 oktober 2003 @ 11:54:
Maakt je moederbord geen kortsluiting. Misschien een busje onder het moederbord verkeert geplaatst.
Ja, ik ga dat als laatste nog proberen. Alles er ff uit dan tussen de moer en het schroefje zo'n rubber ringetje plaatsen en dan kijken of hij het dan wil doen. En anders ga ik CPU nog even bij me zusje in haar PC proberen om uit te sluiten dat het daar aan ligt. Mocht dat ook niks opleveren ga ik wel terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb als losse onderdelen dan kijken hun er maar even na.

Verwijderd

het moederbord geeft niet alleen beep messages maar ook voice messages. gewoon ff de jack van je sound in de on-board sound connectie pluggen en luisteren.kijk vervolgens in je manual wat het probleem is.
feel free to post....

Verwijderd

Probeer alleen je voeding op je moederbord aan te sluiten en je videokaart in je agp of pci slot en geheugen in. Sluit verder nog niets aan en probeer het weer. Kijk ook goed of je al die kabeltjes voor power on en reset enz.. goed heb aangesloten.

Pc dumpdag Asus P4P800 mobo gekocht P4 2,4 GhZ, Kast en 512MB DDR geheugen. Alles aangesloten maar kreeg geen beeld. Maar ja lag aan me videokaart. Had nog maar 100 euro over dus maar de Asus V9520/TD videokaart gekocht en ja hoor alles deed het prima. Verdomme ik heb nu een super computer. Van PIII 733 Mhz naar dit . Netjes , maar ik hoop dat de joune het ook gaat doen. Sterkte

Verwijderd

800 Fsb :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem volgens de ASUS panel tekening aangesloten en als ik dat niet goed gedaan zou hebben dan zou PC niet eens aan gaan ;). Ik hoop ook dat hij het gaat doen is wel goeie tip inderdaad om even me geluid aan te sluiten, want dit moederbord praat inderdaad tegen je :)

Verwijderd

Topicstarter
Naja heb er net 4 pieps uit kunnen krijgen dat betekend dat het geheugen of wat niet goed is geplaatst volgens het boekje. Daarna zette hij zelf mijn PC uit. Toen ik hem weer aanzette kreeg ik geen pieps te horen. Snap er geen reet meer van. Hopelijk wil die PC zaak me helpen het probleem te vinden, maar ja zelf bouwen heeft risico's. Vaak krijg je geen garantie mocht het MB of CPU kapot zijn. Dat loopt toch aardig in de € mocht dat zo zijn, maar goed we zien het maandag wel weer. Zal het verlopig nog even moeten stellen met me PIII 700 Mhz :(. Bedankt voor jullie reacties.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

Mem zit er wel goed in? stevig aangedrukt en zo, de clips aan de zijkant zitten ook recht tegen de modules aan? wellicht andere bankjes proberen.

even iets anders, "512 MB DDR400", ik mag hopen dat dat 2x256MB is? anders heb je geen Dual Channel en dat is dan toch wel ernstig geld wegpissen :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Termy schreef op 11 October 2003 @ 14:27:
Mem zit er wel goed in? stevig aangedrukt en zo, de clips aan de zijkant zitten ook recht tegen de modules aan? wellicht andere bankjes proberen.

even iets anders, "512 MB DDR400", ik mag hopen dat dat 2x256MB is? anders heb je geen Dual Channel en dat is dan toch wel ernstig geld wegpissen :)

Verwijderd

FrankS denk eens aan de edit knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif, ook moet je eens proberen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lezen, daar staat stap voor stap wat je moet doen als je PC het niet (goed) doet.

Wat je dus eens moet proberen is dat ding aan te zetten zonder geheugen erin en kijken wat voor pieps je dan krijgt. Ook kun je proberen zonder videokaart erin, dan hoor je ook pieps te krijgen.

Zodra je em al zo ver krijgt dat ie gaat piepen dan weet je zeker dat je CPU werkt, zonder CPU doet ie namelijk helemaal niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 17:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 17:51:
FrankS denk eens aan de edit knop [afbeelding], ook moet je eens proberen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lezen, daar staat stap voor stap wat je moet doen als je PC het niet (goed) doet.

Wat je dus eens moet proberen is dat ding aan te zetten zonder geheugen erin en kijken wat voor pieps je dan krijgt. Ook kun je proberen zonder videokaart erin, dan hoor je ook pieps te krijgen.

Zodra je em al zo ver krijgt dat ie gaat piepen dan weet je zeker dat je CPU werkt, zonder CPU doet ie namelijk helemaal niets.
Ik krijg hem niet zover dat hij gaat piepen. Ik kan alles eruit rukken, maar geen pieps. Heel af en toe als ik hem tijdje uit heb staan en zet hem weer aan hoor ik weleens pieps, maar verder niet. Denk gewoon dat CPU of moederbord verrot is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic loopt weer op niks uit. Hier worden enkel tips en suggesties opgesomd, die je al lang en breed via de FAQ van dit subforum had kunnen vinden. Zie dus het linkje dat Thorry jou aandraagt. Omdat je met dit topic aantoont de FAQ en het Beleid van dit subforum niet te hebben doorgenomen, gaat het dicht.

Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.