Toon posts:

stippels in Xterm en halve fonts, help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die stipjes in Xterm heb ik in elke xshell, aterm...eterm..etc.
Ze zijn ook zichtbaar in apps die in een xshell draaien zoals te zien is met midnight commander.
verder krijg ik het maar niet voor elkaar om de fonts er normaal uit te laten zien, op sommige plekken zij de half zichtbaar om mist er een klein stukje font

http://www.xs4all.nl/~wllm/bagger.jpg (1280x1024 - 300kB)

Standaard Debian unstable.
xfs-xtt 1:1.4.1.xf430-3 TrueType font server
xfree86-common 4.2.1-12.1

Alhoewel het naar mijn mening geen package probleem of bug is, heb dit al tijden en nooit de moeite genomen om het uit te zoeken omdat ik meestal toch op de console zat.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb iets dergelijks eens gehad met een (inmiddels) oude S3 videokaart.
Restarten van X en dan was het weer eens poosje over, tot het opnieuw optrad.
Kaart vervangen -> probleem was over.
Het grappige was: onder linux gaf ie stipjes, en onder windows werden letters vervangen door onleesbare bagger :Y)

Verwijderd

Topicstarter
onder Windows heb ik hier nergens problemen mee, GF4 Ti4200 met een 17" TFT.
Het probleem met die stippels is eigenlijk alleen duidelijk na een actie in of met de xshell. Bij het starten van de xshell zie ik nooit gelijk de stippels...die komen pas na het resizen of verplaatsen van een window of selecteren van text of zoals in commander up en down scrollen etc..etc.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:19
Lijkt op een mislukte Matrix screensaver ofzo :+

Heb je het ook met een andere font server?

Verwijderd

Topicstarter
yep, heb verschillend XF servers geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.
Ik begin het idee te krijgen dat het aan de Xfree driver light, 'nv'.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

nv... een nvidia kaart dus? Probeer eens de drivers van nvidia.com.

• Sendy
  • Niet online
Dat heb je met proprietary shit he! ;) (Score -1: flamebait)

Komen die stipjes bij het scrollen? Scroll eens een vol scherm langzaam naar boven; onstaan die stippies dan? Je lijkt geen true-type font te gebruiken in je xterm, ik denk dat de font-server er niets mee te maken heeft. Ik gok ook je driver.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, was dus inderdaad de 'nv' die hier de oorzaak van was. Nu met de nvidia drivers ben ik die twee problemen dus kwijt, al kan ik niet zeggen dat ik de beeldkwaliteit nou erg geweldig vind. Sterker nog, met dezelfde resolutie en (K)Hz-en is het in windows redelijk crispy maar onder linux enigzins bagger.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Sendy schreef op 10 October 2003 @ 23:33:
Dat heb je met proprietary shit he! ;) (Score -1: flaimbait)
De 'nv' driver is GPL'ed.

Ik had soortgelijke verschijnselen, maar wel met een matrox kaart. Je zou kunnen proberen je XFree te updaten naar 4.3, dikke kans dat dat al wat problemen scheelt. Probeer ook eens de closed source driver, die schijnt stukken beter (en sneller) te werken.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Sendy
  • Niet online
Ja zeg, dat de driver geGPLt is betekend niet dat ze ook de specificaties hebben gekregen en zo dus een foutloze driver kunnen schrijven! Helaas heeft Debian nog geen XFree 4.3 in unstable dus da's niet zozeer een oplossing. Wachten dus (wat ik ook moet doen met mijn te nieuwe ibook :( )

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Sendy schreef op 11 October 2003 @ 12:47:
Ja zeg, dat de driver geGPLt is betekend niet dat ze ook de specificaties hebben gekregen en zo dus een foutloze driver kunnen schrijven! Helaas heeft Debian nog geen XFree 4.3 in unstable dus da's niet zozeer een oplossing. Wachten dus (wat ik ook moet doen met mijn te nieuwe ibook :( )
Je kunt XFree 4.3 uit de experimental tree installeren, ik draai het op twee machines, werkt uitstekend. (het zijn wel allebei i386, hoe het met de ppc packages zit weet ik niet).

[ Voor 8% gewijzigd door sebas op 11-10-2003 14:00 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1