[XP] Perf mon: \server\bytes total/sec geeft constant 0

Pagina: 1
Acties:

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:51

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Goed, een beetje lastige topic titel, dus ik zal het even uitleggen.

In windows XP en windows 2k heb je de performance monitor, oftewel Perfmon.

Hierin kun je allerlei leuke stats uit je pc halen en gebruiken in het programma Samurize.
Ik had een leuk scriptje in elkaar geknutseld wat mijn netwerk stats zou moeten displayen. Dit werkte eerst ook naar behoren.

Afbeeldingslocatie: http://www.gather-network.net/arie/images/stats.png

Maar plots stopte dit opeens met werken. Nu geeft mijn grappige meter alleen nog maar 0 Mbit aan, en 0 kb/sec. Ook al is er wel netwerk verkeer.

Eerst dacht ik dat dit aan Samurize lag, maar toen ik in de Windows XP performance window ging kijken bleek hier ook de waarde 0 aangegeven te worden.

Mijn vraag is dus, hoe krijg ik de performance monitor weer zo ver dat ie gegevens weer gaat geven? Moet ik misschien een ander gebied uitlezen, dus niet \server\ ?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43

pistole

Frutter

wat dacht je van "network"?
edit:
om precies te zijn Network Interface -> Bytes Total/sec (bv) en dan de instantie van je fysieke interface

[ Voor 72% gewijzigd door pistole op 10-10-2003 20:33 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
En die staat dus precies niet in het lijstje van perfmon.... :(

Hij heeft volgens mij er 'vroeger' er wel in gestaan.

Zou het kunnen dat deze na het updaten van m'n network drivers is verdwenen toevallig?
Ik gebruik nu de laatste WHQL drivers van Intel (7.0.26.0) voor mijn Intel Pro/100 VE

[ Voor 66% gewijzigd door Kanarie op 10-10-2003 20:40 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• pistole

pistole

Frutter

zeg dat dan! ;)

Maar ehh, dat is raar? Wat voor (exacte) versie van windows heb je (taal, sp, etc) ? Heb je de MSKB al geraadpleegd?

Ik frut, dus ik epibreer

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
pistole schreef op 10 oktober 2003 @ 20:40:
zeg dat dan! ;)

Maar ehh, dat is raar? Wat voor (exacte) versie van windows heb je (taal, sp, etc) ? Heb je de MSKB al geraadpleegd?
Windows XP SP1 met laatste Windows Update patches (op de Programma updates na, dus wel critical updates en stuurprogramma's).
Engelse versie trouwens.

En MSKB had ik nog niet geprobeerd..ik probeer die even.

edit:

Zoeken op Perf mon geeft maar 2 resultaten...allebei niet relevant.

Zelf denk ik stiekem dat Intel Proset misschien de boosdoener is, alhoewel ik niet begrijp hoe dat stukje driversoftware de Perfmon zou kunnen vernachelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Kanarie op 10-10-2003 20:46 ]

• pistole

pistole

Frutter

ik zal eens kijken in mijn registry waar de network counters vandaan komen, misschien kan je de dll opnieuw reggen

Ik frut, dus ik epibreer

• pistole

pistole

Frutter

ik weet het ff zo snel niet te vinden; maar zoek in HKLM\System\CurrControlSet\Services de service van je networkcard op en kijk eens of er een Performance subkey is. Misschien dat je daar een Library value tegenkomt een daarin een pad+file.dll

Die zou je opnieuw kunnen proberen te registreren mbv regedt32.exe

edit:
HKLM\SYSTEM\CurrCs\Services\PerfNet\Performance heeft het over "perfnet.dll" ...

Heb jij die ook?

[ Voor 16% gewijzigd door pistole op 10-10-2003 21:01 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Ja die heb ik ook, zag die ook al

M'n intel netwerk kaart dingetje heeft geen Performance subkey, ik probeer even te downgraden naar wat oudere drivers van m'n netwerk kaart. Om precies te zijn, de laatste drivers die officieel door intel voor mijn moederbord zijn uitgegeven (tis een onboard kaartje van een Intel 850MD).

Eens kijken of ik na het installeren van die misschien weer Network Interface heb staan bij Perf Mon.

edit:
:( smiley weggehaald, ding kijkt veel te boos :P

[ Voor 9% gewijzigd door Kanarie op 10-10-2003 21:04 ]

• pistole

pistole

Frutter

hmm tja. Ik zat in mijn vorige post te blaten; ik heb ook geen Performance subkey onder mijn rtl8139 subkey }:O

Niets te vinden in je eventlogs als je perfmon opstart?

Het is misschien een "long shot", maar kijk ook eens hier: SQL Server 2000 Performance Counters Do Not Appear in the Performance Collection Rules of the SQL Server Management Pack

[ Voor 45% gewijzigd door pistole op 10-10-2003 21:09 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
pistole schreef op 10 October 2003 @ 21:06:
hmm tja. Ik zat in mijn vorige post te blaten; ik heb ook geen Performance subkey onder mijn rtl8139 subkey }:O

Niets te vinden in je eventlogs als je perfmon opstart?
Nope, ik heb zojuist Intel Proset uninstalled en probeer zometeen ff met de laatste officieel gereleaste drivers voor m'n Netwerkkaart/mobo te kijken of dat werkt.

Helaas zit ik op ISDN en moet ik 8 MB downloaden :D
zit nu op 4900 kb ;)

• pistole

pistole

Frutter

Check ook nog even

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Perflib\009\Counter

Hierin vind je een opsomming van alle beschikbare counters. Nu vermoed ik dat hetgeen je zoekt daar dus niet tussen staat... ?

E.e.a. hier gevonden; ik heb namelijk wel eens last van missing counters bij SQL Server gehad

Ik frut, dus ik epibreer

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Network Interface
512
Bytes/sec
520
Current Bandwidth
524
Packets Received Unicast/sec
526
Packets Received Non-Unicast/sec
528
Packets Received Discarded
530
Packets Received Errors
532
Packets Received Unknown
536
Packets Sent Unicast/sec
538
Packets Sent Non-Unicast/sec
540
Packets Outbound Discarded
542
Packets Outbound Errors
544
Output Queue Length
546
IP
552
Datagrams Received Header Errors
554
Datagrams Received Address Errors
556
Datagrams Forwarded/sec
...knip...

nou moe :P staat er daar wel tussen

• pistole

pistole

Frutter

bareuh... Toch geen vuiltje in je ogen he? ;) Ook al rebootjes en dergelijken geprobeerd? Vast wel...
Kan je via snmp wel getalletjes over je interfaces lezen?

Ik frut, dus ik epibreer

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
geen vuiltje nee.

Ik ga nog maar eens lekker een uurtje stoeien met driver versies, proset versies en dergelijke.

Maar aangezien ik op dial up zit, kan ik hier geen uitverbreid verslag van doen.

Wordt vervolgd ;)

Pagina: 1