I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Een bootdelay doordat je SATA schijven gebruikt om van te booten? Volgens mij is dat onzin. Ik kan me voorstellen dat het booten van schijven die via een externe controller zijn aangesloten kan zorgen voor enkele vertragingen. Denk hierbij maar aan onboard RAID controllers. Maar volgens mij valt dat reuze mee met S/ATA.Feyd-Rautha schreef op 10 October 2003 @ 20:01:
Ik ben van plan om een nieuwe pc aan te schaffen. Hier zijn de relevante onderdelen op een rijtje:
[...]
Van de winkel waar ik van plan ben hem aan te schaffen, meldde men mij dat het niet goed is om met twee S/ATA harddisks te werken. En wel om volgende reden:
Het schijnt dat er boot-vertraging is als je wilt booten vanuit een S/ATA hardeschijf. Daarom neem je best een gewone IDE + een S/ATA
Ik zou natuurlijk die twee S/ATA schijven als RAID configureren.
Nu is mijn vraag:
Hebben jullie daar ook ervaringen mee, of hoe zit dat ? Want als ik hier zo enkele topics doorlees, vind ik geen problemen daaromtrent ...
Als je dual-channel wilt gebruiken, dan moet je je geheugen in paren plaatsen. Dus een enkele geheugenmodule kan je niet combineren met dual-channel.Verder heb ik nog een volgende vraag:
Om van het DualChannel-feature te kunnen genieten van het moederbord, is het dan noodzakelijk dat ik 2*256 MB RAM neem ipv 1*512 ?
The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590
Bootdelay klinkt als onzin. Je bent alleen de extra tijd kwijt die het initialiseren van het RAID Bios kost. (dat extra scherm vlak na POST/IDE), of als ze dat bedoelen valt het dus mee.
En Dualchannel gaat met een even aantal geheugenreepjes. En 2*256 is maar marginaal duurder dan 1*512, maar dus wel flink sneller.
En Dualchannel gaat met een even aantal geheugenreepjes. En 2*256 is maar marginaal duurder dan 1*512, maar dus wel flink sneller.
{signature}
Ik heb net het volgende topic van het internet geplukt
topic
Daarin staat toch dat dit toch wel een reeel probleem is.
topic
Daarin staat toch dat dit toch wel een reeel probleem is.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Hmz, vreemd, ik heb het weliswaar nog niet geprobeer met 2 s-ata disks, maar wel met 1. Het enige wat ik kan vinden is dat wat Voutloos eerder zei waar is: de post duurt wat langer (afhankelijk van je bord, in de situaties waar ik het heb getest was dat ca. 3 sec), waarna de machine gewoon boot zonder enige vertragingen.
Oh, en Voutloos had ook zeker gelijk met zijn Dual-Channel verhaal. Ik heb het eens gemeten, en het blijkt dat het geheugen in dc-mode ongeveer 50% sneller is dan normaal. Zorg wel dat de modules in de juiste banken geplaatst zijn!
Oh, en Voutloos had ook zeker gelijk met zijn Dual-Channel verhaal. Ik heb het eens gemeten, en het blijkt dat het geheugen in dc-mode ongeveer 50% sneller is dan normaal. Zorg wel dat de modules in de juiste banken geplaatst zijn!
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/7888/?o=20
Ik denk dat dit topic over hetzelfde probleem gaat. Maar hier vertellen ze dat het over een softwarefout zou gaan: nl. Windows XP.
Ik denk dat dit topic over hetzelfde probleem gaat. Maar hier vertellen ze dat het over een softwarefout zou gaan: nl. Windows XP.
Pagina: 1