[Apache] Apache 2.0.47 op Win98SE wil niet stoppen.

Pagina: 1
Acties:

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
Ik draai op een Windows 98 SE computer Apache 2.0.47

Daarmee heb ik het probleem dat ik Apache niet gestopt krijg.
Dit veroorzaakt een waarschuwing bij het afsluiten van de computer, dat apache eerst gestopt moet worden voordat windows afgesloten kan worden. Met de vraag of ik apache wil afsluiten [ja] of [nee]
Bij nee gebeurt er niks.
Bij ja krijg je het zelfde als dat je [ctrl]+[alt]+[del] doet en dan apache afsluiten klikt. (zo'n schermpje linksboven van geloof ik ja, nee en wachten)

Ik heb gezocht op google en hier op got.
Heb wel mensen gevonden met hetzelfde probleem maar die werden naar de documentatie van Apache gestuurd. Die heb ik al paar keer helemaal door gespit en van alles geprobeerd. Zonder succes.

apachectl -k stop
apachectl -k restart
apache -k stop
apache -k restart
apache -k shutdown

Deze werken allemaal niet. (in MS-DOS)

Krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
(OS 10048)Address already in use: make_sock: could not bind to address 0.0.0.0:80
no listening sockets available, shutting down
Unable to open logs

Ik heb de exe file geinstalleerd dus niets gecompileerd ofzo.

De enige oplossing die ik ben tegen gekomen is om apache -k uninstall te gebruiken.
Dit is natuurlijk een oplossing die je niet graag ziet.

Weet iemand wat er fout is of wat ik fout doe?
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

Ik denk dat ik iets in httpd.conf niet goed heb staan.
(ik heb de default al een keer ervoor in de plaats gezet maar dat hielp niet.)

In de error.log is niks wat met deze fout te maken heeft te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Goof2000 op 11-10-2003 01:06 . Reden: Meer info want niemand had gereageerd. ]

• Goof2000
Is het niet geheel duidelijk en moet ik meer info geven of is er geen oplossing voor dit probleem? (misschien andere Apache server installeren? Bijv. terug gaan naar Apache 2.0.46)

Verwijderd

heb je toevallig zonelabs als virus scanner??? Dat had ik ook op me windows bakkie, maar dat ging NIET goed...

En anders ff je http.conf file aanpasse en ff je server adres verandren. mb dat je 0.0.0.0:80- niet mag gebruiken. Dit is geloof ik geblocked... Probeer je echte adres/pcnaam of 127.0.0.1

• Goof2000
Virusscanner gebruik ik Kaspersky 4.5.0.48
Firewall gebruik ik Outpost Firewall FREE, version 1.0.1817

Bij Servername heb ik:
code:
1
ServerName 10.0.0.155:80

10.0.0.155 is mijn local ip. (zou ik hier mijn serviceprovider ipadres in moeten vullen?)
(Zit hier achter een Thomson Speedtouch 510 ADSL router/modem)

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Goof2000 schreef op 14 October 2003 @ 16:15:
Virusscanner gebruik ik Kaspersky 4.5.0.48
Firewall gebruik ik Outpost Firewall FREE, version 1.0.1817

Bij Servername heb ik:
code:
1
ServerName 10.0.0.155:80

10.0.0.155 is mijn local ip. (zou ik hier mijn serviceprovider ipadres in moeten vullen?)
(Zit hier achter een Thomson Speedtouch 510 ADSL router/modem)
Yup, en je moet in je router wel aangeven dat poort 80 door moet naar die localIP.

Het Grote Poortmappingsverhaal

Maar of die foutmelding dan verdwenen is durf ik niet te zeggen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Goof2000
Maar het gaat om local te draaien en dan hoef je, lijkt mij, je poort niet door te geven. Dan is local ook vanaf internet beschikbaar.

Maar het probleem is dat ik Apache niet gestopt krijgt. Hij doet het verder wel gewoon goed!

Verwijderd

ehm je moet ff kijken of er niets op poort 80 zit.... die melding lijkt erop alsof iets op poort 80 actief is. verander de poort eens naar 800 ofzo... MB dat PWS (win98 webservice) ligt te klote of dat er een ander instantie actief is....

(je kan ook via firewall kijken wt er op 80 hangt!)

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 19:18

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 09:32:
ehm je moet ff kijken of er niets op poort 80 zit.... die melding lijkt erop alsof iets op poort 80 actief is. verander de poort eens naar 800 ofzo... MB dat PWS (win98 webservice) ligt te klote of dat er een ander instantie actief is....

(je kan ook via firewall kijken wt er op 80 hangt!)
errrhhmmmmm..... "netstat -a"???

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Goof2000
Ik heb even gekeken met netstat -a van Ryceck (nog bedankt voor de tip ;) MS-DOS vergeet je snel met al dat Windows geweld.)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/yekker/tweakers/netstat.jpg
Maar kon daar niet echt iets uit halen.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/yekker/tweakers/firewall.jpg is even een screendump van mijn firewall. Misschien dat iemand daar iets geks uit haalt. Ik denk steeds meer dat het een bug is. Ik denk er aan om de 2.0.46 versie of de 1.3 serie proberen.
Pagina: 1