Ik draai op een Windows 98 SE computer Apache 2.0.47
Daarmee heb ik het probleem dat ik Apache niet gestopt krijg.
Dit veroorzaakt een waarschuwing bij het afsluiten van de computer, dat apache eerst gestopt moet worden voordat windows afgesloten kan worden. Met de vraag of ik apache wil afsluiten [ja] of [nee]
Bij nee gebeurt er niks.
Bij ja krijg je het zelfde als dat je [ctrl]+[alt]+[del] doet en dan apache afsluiten klikt. (zo'n schermpje linksboven van geloof ik ja, nee en wachten)
Ik heb gezocht op google en hier op got.
Heb wel mensen gevonden met hetzelfde probleem maar die werden naar de documentatie van Apache gestuurd. Die heb ik al paar keer helemaal door gespit en van alles geprobeerd. Zonder succes.
apachectl -k stop
apachectl -k restart
apache -k stop
apache -k restart
apache -k shutdown
Deze werken allemaal niet. (in MS-DOS)
Krijg ik het volgende:
Ik heb de exe file geinstalleerd dus niets gecompileerd ofzo.
De enige oplossing die ik ben tegen gekomen is om apache -k uninstall te gebruiken.
Dit is natuurlijk een oplossing die je niet graag ziet.
Weet iemand wat er fout is of wat ik fout doe?
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ik denk dat ik iets in httpd.conf niet goed heb staan.
(ik heb de default al een keer ervoor in de plaats gezet maar dat hielp niet.)
In de error.log is niks wat met deze fout te maken heeft te vinden.
Daarmee heb ik het probleem dat ik Apache niet gestopt krijg.
Dit veroorzaakt een waarschuwing bij het afsluiten van de computer, dat apache eerst gestopt moet worden voordat windows afgesloten kan worden. Met de vraag of ik apache wil afsluiten [ja] of [nee]
Bij nee gebeurt er niks.
Bij ja krijg je het zelfde als dat je [ctrl]+[alt]+[del] doet en dan apache afsluiten klikt. (zo'n schermpje linksboven van geloof ik ja, nee en wachten)
Ik heb gezocht op google en hier op got.
Heb wel mensen gevonden met hetzelfde probleem maar die werden naar de documentatie van Apache gestuurd. Die heb ik al paar keer helemaal door gespit en van alles geprobeerd. Zonder succes.
apachectl -k stop
apachectl -k restart
apache -k stop
apache -k restart
apache -k shutdown
Deze werken allemaal niet. (in MS-DOS)
Krijg ik het volgende:
code:
1
2
3
| (OS 10048)Address already in use: make_sock: could not bind to address 0.0.0.0:80 no listening sockets available, shutting down Unable to open logs |
Ik heb de exe file geinstalleerd dus niets gecompileerd ofzo.
De enige oplossing die ik ben tegen gekomen is om apache -k uninstall te gebruiken.
Dit is natuurlijk een oplossing die je niet graag ziet.
Weet iemand wat er fout is of wat ik fout doe?
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ik denk dat ik iets in httpd.conf niet goed heb staan.
(ik heb de default al een keer ervoor in de plaats gezet maar dat hielp niet.)
In de error.log is niks wat met deze fout te maken heeft te vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Goof2000 op 11-10-2003 01:06 . Reden: Meer info want niemand had gereageerd. ]

is even een screendump van mijn firewall. Misschien dat iemand daar iets geks uit haalt. Ik denk steeds meer dat het een bug is. Ik denk er aan om de 2.0.46 versie of de 1.3 serie proberen.