[PHP] naar 4.3.3 geupgrade en gaat langzaam dood :(

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik heb op mijn servertje een Raq550 geupgrade naar PHP 4.3.3 Nu gaan er wat dingen fout en het lijkt steeds erger te worden.

Ten eerste was het zo dat er geen Databases aan te spreken waren, na een reboot van de server bleken de database bestanden gelocked te zijn, nu heb ik deze op een CHMOD gezet dat het werkt maar nog steeds blijven de tabellen readonly als ik er iets in wil putten :(

Verder had ik af en toe een probleem met includen, ik kreeg dan de volgende error:

Warning: main(globals.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/.sites/28/site1/web/FOLDER/BESTAND.php on line 17

Warning: main(): Failed opening 'globals.php' for inclusion (include_path='') in /home/.sites/28/site1/web/FOLDER/BESTAND.php on line 17

Nu werkte dat redelijk tot op een paar dagen geleden, hij laat de pagina's helemaal niet meer zien waar ik de error van hierboven op kreeg. Tevens wordt er ook niet smeer uit de database gehaald, een query werkt nog, die is van de begin pagina en die krijg ik ook soms als ik op andere links klik binnen mijn pagina.

Ik heb gereboot, maar helaas mocht dit niet baten. Nog een keer admserv gerestart en de httpd maar nee helaas, geen sjoege.

Nu hbe ik alle config-files nagelopen en het zou moeten werken.

Een bijkomend iets is dat de admin-module ook niet meer werkt en dat heb ik op een site ergens terug kunnen vinden dat iemand dat probleem ook had, maar helaas geen antwoorden daarop of een email van diegene :(

De admin is geen ramp want dat is een reactie doordat de rest ook niet meer werkt. Een voorbeeldje wat bijvoorbeeld ook niet meer werkt is dat je IP weergegeven wordt onderaan de pagina.

De query's die nu niet meer werken was afgelopen week ineens plots. IK begin mysql eigenlijk ook een beetje te verdenken.

OK een kompleet nieuwe restore is de beste oplossing maar ik zou graag willen weten of er nog andere mogelijkheden zouden kunnen zijn volgens jullie.

P.S. Willen jullie de processen hier gepost hebben btw ??

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

een van de zoveelste redenen waarom veel hosters nog PHP 4.3.2 gebruiken ;)

PHP 4.3.3 is gewoon te buggy IMO

Verwijderd

Gebruik je een control panel zoals Ensim ?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 19:48:
een van de zoveelste redenen waarom veel hosters nog PHP 4.3.2 gebruiken ;)

PHP 4.3.3 is gewoon te buggy IMO
Nou 4.3.2 heeft wat problemen met rekenen. Dat werkt gewoon van geen ene meter merkte ik :) Toen deze config NOG wel werkte werkte het rekenen ook ineens :)

Ik gebruik gewoon de admin van de cobalt zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door BacardiBreezer op 10-10-2003 19:52 ]

Verwijderd

probeer 4.2.3

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Werkt niet goed als ik de rekenfunctie wil gebruiken :(

Verwijderd

wat voor reken functie?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
6.99 wordt geprint als 6.00

Ik heb alle mogelijkheden met number_format() enzo al geprobeerd :(

Helaas niet werkend te krijgen :(

Verwijderd

hmm.. lijkt me niet echt een bug in php zelf, meer in je code.

zet je code anders is neer.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 00:08:
hmm.. lijkt me niet echt een bug in php zelf, meer in je code.

zet je code anders is neer.
Het is geen bug in de code, er is al in verschillende topics naar gekeken en in de versie 4.3.3 werkte het ineens wel voor zolang als 4.3.3 wilde draaien :)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Zo ik ben hier nog eens even mee aan de gang gegaan maar kom er nog niet uit. De output van de httpd.conf is goed, maar er gaat iets fout met het laden van de pagina's en het SQL gebeuren wat er wordt niets weergegeven, alleen de eerste pagina die komt overal te voorschijn bijna op iedere link.

Pagina: 1