Een laptop, P1 met 32 mb RAM, 166 mhz en geen harddisk meer wil ik gebruiken icm Knoppix. Met de bootflop van Linux en de CD-ROM lukt dit, maar ik krijg de melding dat 32 mb te weinig is. Ook kan hij natuurlijk geen bestanden op de harde schijf zetten. Hij start nu automatisch Window Maker, maar de meeste programma's werken niet (alleen kleine utilities). Bovendien duurt dit verschrikkelijk lang.
Het lijkt me een uitdaging hier op te kunnen internet, mp3's afspelen etc.
Ik heb een netwerk en een PCMCIA netwerkkaart die herkend wordt tijdens het booten (3Com). Ik zou graag de laptop op willen nemen in het netwerk. Hij kan dan eventueel via andere computers de Knoppix CD-ROM lezen of op de harddisk schrijven.
Wie weet hoe dit werkt? Ik heb natuurlijk gezocht maar heb heel weinig kunnen vinden over geen harddisk én een trage laptop.
Het lijkt me een uitdaging hier op te kunnen internet, mp3's afspelen etc.
Ik heb een netwerk en een PCMCIA netwerkkaart die herkend wordt tijdens het booten (3Com). Ik zou graag de laptop op willen nemen in het netwerk. Hij kan dan eventueel via andere computers de Knoppix CD-ROM lezen of op de harddisk schrijven.
Wie weet hoe dit werkt? Ik heb natuurlijk gezocht maar heb heel weinig kunnen vinden over geen harddisk én een trage laptop.
Nederlander in België