[Knoppix]Laptop: geen hdd, 32 mb RAM

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 07:15
Een laptop, P1 met 32 mb RAM, 166 mhz en geen harddisk meer wil ik gebruiken icm Knoppix. Met de bootflop van Linux en de CD-ROM lukt dit, maar ik krijg de melding dat 32 mb te weinig is. Ook kan hij natuurlijk geen bestanden op de harde schijf zetten. Hij start nu automatisch Window Maker, maar de meeste programma's werken niet (alleen kleine utilities). Bovendien duurt dit verschrikkelijk lang.

Het lijkt me een uitdaging hier op te kunnen internet, mp3's afspelen etc.

Ik heb een netwerk en een PCMCIA netwerkkaart die herkend wordt tijdens het booten (3Com). Ik zou graag de laptop op willen nemen in het netwerk. Hij kan dan eventueel via andere computers de Knoppix CD-ROM lezen of op de harddisk schrijven.

Wie weet hoe dit werkt? Ik heb natuurlijk gezocht maar heb heel weinig kunnen vinden over geen harddisk én een trage laptop.

Nederlander in België

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
is dit niet gewoonweg onrealistisch? :s

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 07:15
Robbedoeske schreef op 10 October 2003 @ 18:50:
is dit niet gewoonweg onrealistisch? :s
Lijkt me niet, Linux werkt toch al vanaf een 386 of zo? Als ik Windows op deze computer zet kan ik ook gewoon internetten? Dat kan met DOS al... En die harddisk heb je daar niet per se voor nodig.

Nederlander in België

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 10:43

w0w

Ik zou niet weten waarom hij geen mp3'tjes kan afspelen via een netwerk? okej het zal wel niet allemaal zo ubersnel gaan, mss 64/128 mb erbij prikken? je zult winamp/mediaplayer/whatever ook wel via die andere pc moeten opstarten... en internet zal het ook gewoon doen, er zit standaard een browser in knoppix als ik mij niet vergis :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Probeer eens deze, ik kon op de site niet vinden of je RAM wel voldoet, maarja, test het maar gewoon eventjes:

http://www.damnsmalllinux.org/

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Elektronicanet schreef op 10 oktober 2003 @ 18:52:
[...]

Lijkt me niet, Linux werkt toch al vanaf een 386 of zo? Als ik Windows op deze computer zet kan ik ook gewoon internetten? Dat kan met DOS al... En die harddisk heb je daar niet per se voor nodig.
de vraag is: met welke windows kun je op die pc internetten (98SE met hangen en wurgen ws) niet met de allernieuwste windows.
en dus ook: met welke linux kun je er op internetten? niet met knoppix iig. alleen al de GUI is gewoon veels te veel gevraagd van zo'n oud bakkie...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehmm.. voor dit soort vragen hebben we dus Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 in het leven geroepen, graag daar dus verder gaan ;)

Slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.