Toon posts:

S.M.A.R.T

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vrij kort geleden een PC , gekrege .. (AMD-K7 .. 1600+) maar toen ik 'm voor de eerste keer opstarte .. stond er iets van S.M.A.R.T disabled... better enable it ... dit heb ik gedaan .. maar ik heb geen idee waar het voor dient. De harde schijf crasht namelijk nog wel eens of de pc ziet m niet bij het opstarten .. komt dit door S.M.A.R.T of niet ?

thx

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

SMART is alleen een handig hulpmiddel wat je op tijd waarschuwt als je harde schijf gaat crashen (kan ook een loze melding zijn). Zo heb je nog tijd om je gegevens te backuppen.

lijkt me niet dat dat trouwens door smart komt

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

SMART is een functie van je hardeschijf die de computer verteld of de schijf nog goed in orde is, en het kan idd dat je schijf dan gaat fucke bij het opstarten bij oude BIOSen is mijn ervaring.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

We zullen eerst toelichten wat SMART precies doet. De afkorting SMART staat voor Self Monitoring And Reporting Technology. Met deze technologie – ontwikkeld door Compaq, Seagate, Connor, Quantum, Western Digital en IBM – dat is ingebouwd in de moderne harde schijven, kan men de status van de schijven, lees- en schrijfkoppen, draaisnelheid en zoeksnelheid opvragen en aan de hand van de informatie die terugkomt, bepalen of de schijf nog in goede staat verkeert

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
tijdens het schrijven van de reply liep me pc weer vast (muis en alles staat stil .. ) iemand enig idee hoe dit kan ... ik word er echt gek van.. :'( ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 18:46:
tijdens het schrijven van de reply liep me pc weer vast (muis en alles staat stil .. ) iemand enig idee hoe dit kan ... ik word er echt gek van.. :'( ...
Temperatuur? Foutmelding als hij schijf niet pakt? (als smart zeikt is je hdd dus kapoet).

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
als ales in eens stil valt is het meestal geen hardeschijf probleem want dan valt meestal gewoon de schijf weg en wat in het geheugen zit blijft gewoon draaien.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Hmm enig idee wat het dan kan zijn? ThX,

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Verder kan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook zeer van dienst zijn voor jou :)

Voor de rest raad ik je aan om wat aan jouw Nederlands te doen; jouw startpost is namelijk erg lastig te interpreteren met allemaal halve zinnen, karrevrachten puntjes. Het is hier geen chatforum :)

Lees verder ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.