TV-out via versterker = zwart wit?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 13:18

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Wanneer ik de TV-out aansluit op de TV dan heb ik kleurenbeeld, sluit ik hem aan op mijn multimedia versterker die hem doorlust naar de tv, dan heb ik zwart/wit beeld dat steeds een beetje heen en weer springt?

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
De grote tv-out FAQ:

Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Heb je dit al gedaan? :)

[ Voor 44% gewijzigd door jazz op 10-10-2003 18:08 ]

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Nee, maar alle punten die er in staan heb ik al gevolgd.

En het punt is dat direct op de tv aangesloten hij normaal werkt, het is als de versterker er tussen komt dat hij zwart/wit beeld geeft, dat snap ik dus niet...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Is er verder nog iets in te stellen in je versterker? Saturation oid?

Verwijderd

Je gebruikt dan waarschijnlijk 2 kabels zijn deze allebei in orde. Ik neem aan de je niet veel op je versterker kan instellen.

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Alle kabels zijn getest, geven kleur goed door.
Ik ontdek dat mijn Hollywood+ ook dus zwart/wit beeld geeft via de versterker, en vol kleur diect op de tv.

Wat het *zou* kunnen zijn is het feit dat ik door kortsluiting onlangs mijn tv-out gesloopt heb op mijn video kaart en die poort waar hij op zat op de versterker ook naar god is (alleen zwart beeld).

Alle andere poorten geven wel beeld door, maar blijkbaar geen kleur meer :(

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

gebruik je s-video of composite ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Waarschijnlijk kan je tv wel S-video aan, maar je versterker niet. (voor S-video kan je misschien ook composite lezen, maar dat geef je niet aan.) Als er wel beeld, maar zwart wit wordt doorgegeven heeft het daar vaak mee te maken.

Als je versterker kapot is, dan lijkt het me dat je helemaal geen beeld krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 19:39 ]

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

voor S-video kan je misschien ook composite lezen, maar dat geef je niet aan
wat bedoel je hier nu mee? dit is een probleem wat zich voordoet omdat s-video kleur en beeld door verschillende kabels stuurt. composite is 1 kabel en heeft hier dus geen last van.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

ik heb ook problemen gehad met mijn versterker. Hij liet het DVD speler signaal wel door, maar als ik k op het kanaal zette waar mijn MP3 speler (PC) aan hangt, gebeurde er nix. Wel als ik hem eerst op de juiste kanaal zette en dan pas de MP3 speler aan zette.
Als ik hem rechtstreeks aansloot was dr ook niks mis mee.

Alles omgewisseld en de DVD geeft zonder problemen beeld, en de MP3speler ineens ook.

Ik kon in de gebruiksaanwijzing geen reden vinden waarom, maar dat boeit niet want nu werkt het :)

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Als je de grafische kaart met S-video aan je versterker hangt en tussen je versterker en TV geen S-video kabel hebt zitten, dan is het al verklaard. Uiteraard moet je versterker een S-video uit hebben, en die moet dan weer op de S-video in van je TV.

Dit werkt niet met een normale SCART kabel. Je moet dan echt een speciale S-video naar SCART hebben, want gecombineerd met de normale chinch-aansluitingen zijn er niet. Tenzij je zelf een SCART kabel verbouwd en er S-video bij aansluit

Je zet nu alleen de beeldinformatie ( dus zonder kleurgegevens ) van de versterker naar de TV. Dus je moet alles S-video of alles in composiet aansluiten. Anders krijg je dergelijke resultaten.

edit:
typo's

[ Voor 3% gewijzigd door CARman op 10-10-2003 23:08 ]

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Er gaat dus een goede S-VHS kabel van mijn pc naar de versterker en een zelfde kabel van de versterker naar de tv.

Vroeger wertke het wel gewoon, ik denk dat ik mijn versterker ook een optater heb gegeven...

Pagina: 1