[Exact 3.7] installatie kwijt, boekhouding nog te redden? *

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:36
Ik probeer iemand te helpen die zijn hele Exact-installatie kwijt is. Alleen de informatiebestanden (lees: boekhouding) staan nog op de HD. Het 2e probleem is dat het niet lang op zich kan laten wachten. Zijn de bestanden wellicht nog compatible met een oud DOS-exact of enkele andere programmatuur? Zijn het bijv. stiekeme access-bestanden dat ik ze daairn kan openen?

Mocht dit allemaal niet zo zijn, valt het te converteren naar de bestandsindeling van (een) ander(e) (soortgelijke) software(pakket)? Of is er (soortgelijke) software die Exact 3.x/3.7 bestanden kan openen?

Mocht ook dit niet het geval zijn, wie heeft Exact 3.7 en zou willen helpen? Als in Exact 3.7 (of hoger) een export-functie zit naar een ander formaat, dan hoor ik dat graag. Dan kan ik misschien de bestanden online zetten enz. Enfin, de man zit echt met de handen in het haar en ik weet verder ook niet meer wat ik kan doen. :/

[ Voor 6% gewijzigd door SkyStreaker op 10-10-2003 18:23 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Uhm, als je legaal Exact hebt, dan kun je het toch gewoon weer installeren?

Anders kan ik je ook niet helpen, behalve te adviseren dat je sowieso zo snel mogelijk van Exact voor Windows af moet (door naar Globe).

Rustacean

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Als je een licentie hebt, moet je zonder al te veel problemen een nieuwe installatie cd kunnen scoren bij Exact. Na installatie, tijdens aanmaken van de administratie, laten verwijzen naar de databestanden et voila, je kunt zo goed als direct verder werken (hooguit een paar administratie-onafhankelijke instellingen aanpassen). (moet die man alleen wel even weten welk administratienummer hij gebruikte, anders wordt het een hoop bestanden renamen ;))

Er is wel software om Exact bestanden in te lezen (Sumatra), maar daarmee kun je niets als je Exact voor Windows niet hebt geinstalleerd. Of je met bv een Davilex Exact bestanden kunt importeren weet ik niet, maar als de licentie gewoon legaal is, is er geen enkele reden om een ander pakket aan te schaffen.

Of je naar Globe2000 kunt overstappen als je Exact voor Windows niet geinstalleerd hebt staan twijfel ik aan, maar daar is op zich geen reden toe. Als je een geldige licentie hebt is er geen enkele reden om niet EvW te blijven gebruiken (Globe2000 is ook niet de oplossing voor al je problemen...).

Ik werk bij een Exact dealer, als die beste man z'n licentienaam weet (meestal gewoon de bedrijfsnaam, in combinatie met adresgegevens moet dat wel te achterhalen zijn) kan ik misschien wel een handje helpen, mail me dat geval maar even naar het adres in m'n profiel. Zonder geldige licentie kan ik niet al te veel doen, aangezien ik geen cd's ga sturen of exports ga maken voor mensen die zonder geldige licentie werken.

Exact expert nodig?

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Crazy D schreef op 11 October 2003 @ 12:59:
Ik werk bij een Exact dealer
Mag ik vragen bij welke? :)

Rustacean

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

Actall in Breda (tegenwoordig gefuseerd met A.S.C. uit Gouda)

Exact expert nodig?