Verwijderd

Topicstarter
hi

vraagje ik heb een nokia 3310, maar met het volgende probleem dat als ik bel dan kan degene die ik bel mij wel horen maar hij mij niet, dus denk ik dat de luidspreker kapot is, maar ik kan wel ringtones en toetsenbordpiepjes horen??????

worden ringtones via de luidspreker bij je oor verzonden of zit er een extra luidspreker in de telefoon??????

Verwijderd

gaat volgens mij via dezelfde luidspreker. werkt een handsfree setje wel?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Laat maar, ik had niet helemaal gelijk :)

[ Voor 200% gewijzigd door Ruzor op 10-10-2003 17:56 ]

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 17:42:
gaat volgens mij via dezelfde luidspreker. werkt een handsfree setje wel?
ik maak geen gebruik van een handsfree set

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 17:40:
probleem dat als ik bel dan kan degene die ik bel MIJ WEL horen maar HIJ MIJ niet
hij hoort jouw wel
hij hoort jouw niet
wat is het nu ? wel of niet ? :+

als je hem net hebt zou je ff langs het verkoop punt kunnen lopen.
of langs een nokia store :)

[ Voor 13% gewijzigd door chucky666 op 10-10-2003 18:08 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 18:02:
[...]

ik maak geen gebruik van een handsfree set
nee dat snap ik :) Maar gebruik hem eens om je telefoon te testen.
(bijv. dat handsfree setje wat je gratis bij je telefoon krijgt)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ringtones komen vanaf de zijkant linksonder en het gesprek door de luidspreker boven...
dus ik denk dat je luidspreker kapot is...

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

nokia6610 schreef op 10 October 2003 @ 20:24:
ringtones komen vanaf de zijkant linksonder en het gesprek door de luidspreker boven...
dus ik denk dat je luidspreker kapot is...
Ik denk het niet :) Lijkt me nogal lastig praten met de telefoon aan je oor :)

[This is what you get when you mess with us]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24

w0w

zijkant links onder zit de microfoon....
en jah ringtones en piepjes en gesprekken gaan via de zelfde luidspreker, waarom ga je niet terug naar de winkel?

en zoals kaasie al zegt; probeer eens een handsfree setje

[ Voor 17% gewijzigd door w0w op 10-10-2003 21:09 ]

• ElementriX
  • Niet online
lol? ben ik nou achterlijk of jullie :/
ringtones en gesprekken gaan niet via dezelfde luidspreker...
zie plaatje... www.timmie.nl.tt/nokia.jpg
microfoon zit onderop het toestel

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:24

w0w

Ik denk niet dat je het helemaal goed heb nokia6610, heb je al eens geprobeerd als je telefoon overgaat, je vinger (of whatever) daarboven op de telefoon te houden? juist jah, dan word het geluid zachter. en daaronder waar jij de mic aanwijst, heb ik geen gaatje zitten...

• ElementriX
  • Niet online
de vraag is:
worden ringtones via de luidspreker bij je oor verzonden of zit er een extra luidspreker in de telefoon??????
nee, moet je maar is luisteren als je een ringtone afspeelt komt toch echt linksonder aan de zijkant vandaan... en niet waar je je oor houdt...

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
Heb je toevallig een nieuwe cover gezet? Ik heb eens hetzelfde gehad met een nieuwe cover. Met de oude werkte het perfect. In de verpakking van de nieuwe cover zat een plastic kussentje dat je rond de display moest plakken alvorens de cover erop te zetten. Toen ik dat had gedaan, was het probleem verholpen. Was trouwens ook een 3310.
Edit: raar maar waar. Misschien moet er een zekere druk staan op het gebied rond de display of maybe was het gewoon toeval.

[ Voor 16% gewijzigd door _VpS_ op 12-10-2003 00:19 ]

(bb) || !(bb)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 17:40:
hi

vraagje ik heb een nokia 3310, maar met het volgende probleem dat als ik bel dan kan degene die ik bel mij wel horen maar hij mij niet, dus denk ik dat de luidspreker kapot is, maar ik kan wel ringtones en toetsenbordpiepjes horen??????

Als hij jou niet kan horen, maar jij hem wel, dan is JOUW microfoon (of de AD converter in de cobba) stuk. Probeer via een headset, als dat wel werkt heb je misschien mazzel. Het kan dan de microfoon zijn, of een lijntje naar de AD converter (headset loopt over een ander draadje namelijk).

Als jij hem niet kan horen, maar hij jou wel, dan is je speaker defect (erg onwaarschijnlijk, meestal klinken ze gewoon slecht, en als je toetsenbord piepjes hoort, dan doet ie het (alleen RINGTONES komen uit de buzzer linksonderin. Toetsenbord piepjes komen uit de normale speaker). En anders is het weer je AD converter die defect is.

Persoonlijk denk ik dat je toestel een keer verkeerd gepleurd is, of dat ie een beetje waterschade heeft.

Verwijderd

jonges jonges de bel en de toetsgeluiden/spraak gaan helemaal niet door de zelfde luidspreker!
de toetsgeluiden/spraak gaan door het luidsprekertje bij het oor,
en de tringel gaat aan de linker zijkant, een beetje onderaan naar buiten...
!!!ik praat nu over een 3310 he, niet over een 6610, want die ken ik nog niet!!!

je moet dus het luidsprekertje wat bij je oor zit vervangen...
je haalt de frontjes eraf, draait de 6 schroeven aan de voorkant eruit,
(torx 6.5 of 6, 1 v/d 2)
pak het doorzichtige plaatje eraf, waar ook je display inzit, en waar de toetsen doorheen steken, en dan kan je daar je luidsprekertje heel voorzichtig uit prutsen...

Zoek een telefoon slopertje, ik weet niet waar je woont, maar in zwolle weet ik er wel wat,
en je drukt er voor een paar euro (afzetterij!!!) een nieuwe in...
niks geen gesoldeer...

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 20:01 ]

Verwijderd

En VPS, het was eigenlijk de bedoeling dat je dat kussentje in je frontje plakte, ipv op je telefoon... het maakt nu niet zo veel uit, maar wel als je er weer een origineel frontje op drukt...

• ElementriX
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 20:00:
jonges jonges de bel en de toetsgeluiden/spraak gaan helemaal niet door de zelfde luidspreker!
de toetsgeluiden/spraak gaan door het luidsprekertje bij het oor,
en de tringel gaat aan de linker zijkant, een beetje onderaan naar buiten...
!!!ik praat nu over een 3310 he, niet over een 6610, want die ken ik nog niet!!!
zie zei ik toch beetje bijdehandte mensen hiero :P

Verwijderd

Oh... Sebastius had dat ook al gemeld??
Maar ik ben het niet helemaal met hem eens dat het onwaarschijnlijk is dat het luisprekertje kapot is...

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:07 ]

Verwijderd

Ik snap nog steeds niet wat ik je misdaan heb timmie

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:09 ]

• ElementriX
  • Niet online
nee ik had het tegen de andere(n) :)

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:58
offtopic: matthijshberg, anders gebruik je de edit knop ff, ipv telkens een nieuwe reply te maken
Pagina: 1